Welke hippe schoen voor verpleegkundige?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Welke hippe schoen voor verpleegkundige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 20:33

Beste bokkers!! ;)

Ik zit nu alweer in het laatste jaar van mijn 4 jarige MBO-V opleiding en ben een jonge meid van 20 jaar.
Ik heb even op die afschuwelijke Crocs gelopen, maar kreeg last van mijn knieën van die dingen, even op saaie zwarte gympen en nu loop ik alweer een poosje op een soort van stoere Croc van het merk Wolky. Erg stoer en vele maler lichter dan de Croc door de supergoeie afrolling.
Maar ik voel me er af en toe niet echt vlot in :o , ik wil toch een beetje een vlotte 'pleeg' zijn, puur omdat ik me hierin ook gemakkelijker voel.

Ik zit er over te denken om All Stars te kopen, en dan het liefst die grijs mêlee kleurige, ik vind ze wel heel erg stoer en aangezien ik op grote voet leef (ik ben 1.80 en heb maat 42) makkelijk in mijn maat te verkrijgen.

Waar loop jij als Verpleegkundige op in het ziekenhuis? Of heb je nog een suggestie voor een hippe betaalbare gymp/klomp/schoen? Brand los :D !

upendo

Re: Welke hippe schoen voor verpleegkundige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:34

Het moeten witte schoenen zijn toch? Of niet?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 20:52

Neejoh ;) Gelukkig niet := Mogen alle kleuren van de regenboog.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:53

Oooh, dan zou ik zeker gaan voor een mooie allstar.. :j
Of DC's.. :D
Maar die laatste zijn over het algemeen toch wel weer heel erg fel.
Je moet ervan houden.. :Y)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:53

Tegenwoordig hoeft dat volgens mij niet meer, althans hier in t MCL niet :) Ben de afgelopen maand vaak zat daar geweest dat ze liepen op (namaak) crocs in alle kleuren.
@TS, stoffen schoen lijkt me niet zo handig in t ziekenhuis bovendien zit er in allstars totaaal geen voetbed, k vind die wolkys/crocs juist leuk! Je zou ook nog voor birkenstocks kunnen gaan? die zitten ook heeel lekker :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:55

Ik heb birckenstocks, met steentjes erop zodat ze er wel fatsoenlijk uit zien ;) Ze zouden over het algemeen
teminste al leuk betitelt!
Is alleen meer voor de zomer!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 20:58

Jah , maar ik vind open schoenen ook weer niet zo fris :n .. i.v.m. de vloer en toch soms ook wel lekkende catheterzakken enz. ;) ziekenhuis vloeren zijn niet echt schoon. Ik ga naar Maag Darm Lever en Longziekten, dus aan open schoenen durf ik me niet te wagen.. :\ Ik kom net van de kids af :+: , daar had het zeker gekund :j .
Die Crocs en Wolky's (beide een soort plastic) gaan een beetje zweten vind ik :o

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:00

Persoonlijk draag ik korte sokjes in mijn crocs, die dezelfde kleur als de crocs hebben!
Heb je ook niet zo'n last van zweetvoeten ;)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:01

Ik loop op crocs of op wolky's (hoge schoen)
Ik vind klompen ook wel lekker lopen, je hebt nu nieuwe, sanita ofzo. Die schijnen heerlijk te lopen maar of ze nou zo hip zijn...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 21:07

Wat een leuke bruin-roan pony heb je in je profiel ;)

Ik zal eens even kijken bij de Wolkyshop, maar meestal wat ze daar hebben staan vind ik niet zo enorm hip, die 'Crocs' van Wolky's vond ik wel stoer :j .

Ik zag trouwens laatst ook wel een paar hippe Gaastra gympen voorbij komen, iemand daar ervaring mee?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:16

WolinLotte schreef:
Jah , maar ik vind open schoenen ook weer niet zo fris :n .. i.v.m. de vloer en toch soms ook wel lekkende catheterzakken enz. ;) ziekenhuis vloeren zijn niet echt schoon. Ik ga naar Maag Darm Lever en Longziekten, dus aan open schoenen durf ik me niet te wagen.. :\ Ik kom net van de kids af :+: , daar had het zeker gekund :j .
Die Crocs en Wolky's (beide een soort plastic) gaan een beetje zweten vind ik :o

Hm nee dan is een open schoen niet handig, maar een stoffen schoen (zoals allstars) ook niet echt. Tenminste lijkt me niet zo prettig als je inderdaad zo'n catheterzak over je schoenen heen krijgt, loop je heel de dag nog met natte stinkschoenen. Kan je beter open schoenen hebben en je voeten + schoenen even heeel goed wassen en drogen :)
Klompen zie k ook heel veel verpleegsters op lopen !

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 21:19

Ja klopt, maar ik heb een hoge wreef en heb er al even opgelopen en dit was echt geen doen :n , ik ging als een houten klaas over de afdeling. Vonden de kids leuk, ik wat minder ;) .

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:25

Citaat:
Wat een leuke bruin-roan pony heb je in je profiel

Ik zie in je profiel waarom mijn pony je opvalt, jou paard mag er ook wezen ;)
Gaaf kleurtje he?(lekker off-topic :P )

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:26

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 21:34

Precies ;) , hahaha die Allstars :P , ben benieuwd hoe ik loop aan het einde van de dag!!
Maar die gympen van je eerste link zijn ook erg leuk!! Ik ga eens even verder neuzen daar :j !

(Ik heb All-stars gevonden in een hele kleurige turqiouse/fuchsia ruit :P )

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:39

Ik zou absoluut niet voor allstars gaan, of je moet over een paar jaar kapotte voeten willen hebben.
Ik zou eens naar een goede schoenwinkel gaan en kijken wat ze in de aanbieding hebben, geef aan dat je de hele dag staat en dat je kans hebt op 'natte voeten', er staan vast hele leuke ecco's of iets in die richting die er voor zorgen dat je voeten langer mee gaan dan een paar weken :D
Of je zou wel kunnen kiezen voor allstars, maar dan met goede zooltjes er in (te halen bij de betere sportwinkels bijvoorbeeld).
Goede schoenen doen de eerste paar dagen verrekte zeer is mijn ervaring, omdat je het gewoon niet meer gewend bent :') maar op de lange termijn is het zoveel beter voor je voeten, enkels, knieen etc.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:41

Zou toch niet voor stoffen gympen gaan :o Als ik hoor wat mijn zus wel eens over dr voeten kreeg toen ze nog stage liep als verpleegkundige.. Van kots tot bloed tot nog ranziger.. Zij heeft overigens birkenstock klompen, uitwasbaar, uitneembare zool (tegen stinkvoeten) En verkrijgbaar in allerlei kleuren en printjes :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 21:46

BrittKitt ik was inderdaad wel van plan goede zolen in de gympen te doen :j , maar ik loop vandeweek nog wel even langs de Wolky's en de Ecco-zaak :j , wie weet.. Ik hou mijn ogen open.

Ik heb inderdaad wel naar die klompen gekeken van Birkenstock, je hebt ze in hele leuke printjes ;) , maar ik wil liever niet alleen maar op klompen lopen, ik heb daar al twee paar van en wil toch ook wel iets anders :j . Dan toch iets van gympen met een glad (afspoelbaar) oppervlak, zoals Miriam haar eerste link...?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:47

Heb je wel eens gezien wat er gebeurt met nubuck/suede als dat opdroogt na het nat is geweest? Dan zou ik nog eerder voor gewone stoffen gympen gaan, die overleven de wasmachine langer :+

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:54

BrittKitt schreef:
Heb je wel eens gezien wat er gebeurt met nubuck/suede als dat opdroogt na het nat is geweest? Dan zou ik nog eerder voor gewone stoffen gympen gaan, die overleven de wasmachine langer :+

Dat wordt inderdaad heel vies :x Maar misschien is er een paar gympen zonder suede zodat je de buitenkant gewoon met een nat doekje kan schoonmaken.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:55

Ik ben inmiddels zelf verpleegkundige en ik zou dus never nooit niet op all stars gaan werken!! Ten eerste vind ik ze niet goed genoeg om er een hele dag continu op te staan en lopen. Ik zou er denk ik rugklachten van krijgen. Verder lijkt het mij erg onhandig wanneer je een client gaat helpen met douchen. Het vocht trekt gelijk in die schoenen. Ook urine zal in de schoenen trekken :n

Edit: ik loop op ecco's. Ik vind ze zelf ook niet echt hip maar dat vind ik op mijn werk ook niet nodig. Ik loop er wel hip bij als ik vrij ben.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:58

Misschien een leuke hippe sneaker van het merk Leqoc Sportif?
Die lopen ook erg fijn dus daar zou je ook gemakkelijk de hele dag op kunnen lopen als het goed is.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 22:00

M'n Crocs waren ook niet handig met douchen, liep de hele dag met natte sokken. Wat dat betreft zijn die Wolky's die ik nu heb wel ideaal.

Welke ecco's heb jij HelgaV?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:01

Kots uit veters spoelen is ook niet fijn ;) En denk goed na over een goed voetbed :) En birki's vind je ook niks?

Op mijn werk heb ik ook geen 'hippe' schoenen aan, moet ook veel lopen en staan en op hippe schoenen ben ik het eind van de dag gebroken. Geef mij maar birkenstocks of ecco's :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:01