Omdat ik komend jaar naar de 5e van het gymnasium ga begin ik zo langzamerhand toch wat serieuzer na te denken over wat ik erná wil gaan doen. Dat is allemaal nog niet zo simpel, omdat er nu eenmaal heel veel keus is - en ik met mijn profielkeuze ook nog alle richtingen op kan. Ter info: ik doe N&T met biologie, filosofie, latijn, grieks en frans.

Los van het zoeken naar studierichtingen die ik interessant vind, loop ik ook al een tijdje met het idee dat ik éigenlijk het liefst in het buitenland zou willen studeren. En dan bij voorkeur in Engeland, aan de universiteit Cambridge, of Oxford. Dit omdat ik graag (semi-)vloeiend Engels zou willen beheersen, omdat ik het een heerlijk land vind, me niet zo heel gebonden voel aan Nederland en, misschien nog wel het belangrijkste, een zo uitdagend mogelijke studietijd wil hebben. Na enig research op het gebied van buitenlandse universiteiten vond ik Cambridge en Oxford klinken als, academisch gezien, het absolute summum qua uitdaging

Ik heb al aardig wat zaken opgezocht, ook m.b.t. praktische zaken als studiefinanciering. Maar waar ik eigenlijk nog veel benieuwder naar ben, is of er misschien Bokkers zijn met ervaring op dit gebied? Zijn er misschien mensen hier die in Engeland hebben gestudeerd, die er veel vanaf weten of die het zelf graag zouden willen?