Opleiding Forensisch onderzoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Opleiding Forensisch onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:47

Al jarenlang wil ik deze opleiding doen, en heb me afgelopen mei opgegeven voor deze studie!
Nou is het nog afwachten of ik ingeloot word, maar ik kan niet wachten.

Wie doet deze opleiding? En wat vinden jullie ervan?
Is er niemand die al werkt als technische recherche?

Het 1e jaar schijnt heel 'hard' te zijn, je gaat gelijk beginnen met doodsoorzaken enzo.

Edit: Voor meer informatie over de opleiding: http://www.voltijd.hva.nl/forensisch-on ... /index.htm

Maddox

Re: Opleiding Forensisch onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:48

Klinkt als een hele interessante studie :)

Ik vraag me alleen echt af hoe het met de werkgelegenheid erna zit, zijn er per jaar wel meer als "aantal afgestudeerden HVA" forensische onderzoekers nodig? Dat betwijfel ik :P

Bovendien leidt de politie ook "zelf" mensen op voor technisch recherche. Verder heb je vooral het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Den Haag en het hoofdgebouw van KLPD met technische recherche zit in Zoetermeer. Natuurlijk is het wel breder dan dat ..toch vraag ik me echt af hoe het zit met de werkgelegenheid.

Heb je gevraagd hoeveel mensen na het afstuderen tijdig een goede baan op niveau vonden?

Klinkt in ieder geval als een leuke studie :) Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:57

Misschien moet je even contact opnemen met Authentic op bokt, zij doet deze opleiding en naar de verhalen die ik hoor is het best leuk volgens mij :)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:24

Mij lijkt het ook een leuke studie, maar ik heb via mijn huidige opleiding een lezing bijgewoond over het werk als Forensch onderzoeker en de opleiding daarvoor. Het kost heel wat jaartjes leren voordat je echt Forensisch onderzoeker bent, volgens mij kun je dat alleen worden met een Universitaire studie en er zijn maar een paar van die onderzoekers hier in NL. Ik denk dat je met de HBO opleiding dan een aparte richting bij het NFI kan kiezen ofzo? Maar ik weet het niet meer allemaal precies.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 13:57

Maddox schreef:
Klinkt als een hele interessante studie :)

Ik vraag me alleen echt af hoe het met de werkgelegenheid erna zit, zijn er per jaar wel meer als "aantal afgestudeerden HVA" forensische onderzoekers nodig? Dat betwijfel ik :P

Bovendien leidt de politie ook "zelf" mensen op voor technisch recherche. Verder heb je vooral het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Den Haag en het hoofdgebouw van KLPD met technische recherche zit in Zoetermeer. Natuurlijk is het wel breder dan dat ..toch vraag ik me echt af hoe het zit met de werkgelegenheid.

Heb je gevraagd hoeveel mensen na het afstuderen tijdig een goede baan op niveau vonden?

Klinkt in ieder geval als een leuke studie :) Heel veel succes!

Er schijnt juit veel vraag naar te komen.
Ze willen technische recherches steeds vaker voor bepaalde misdrijven inzetten.
Op de site staat ook zoiets geloof ik!

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:12

En is die vraag voor 300 tot 500 vacatures per jaar? Ik bedoel niet alleen de opleiding maar ook zij-instromers of "soortgelijke" opleidingen.

Dat is best veel hoor ;)

Bijvoorbeeld bij Criminologie zijn er ook maar een "beperkt" aantal vacatures, ondanks dat er een goede arbeidsmarkt is en groeiend :)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:46

Klopt Maddox.
heb echt veel zin in deze opleiding!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:51

Mijn zoon deed op de saxion in Enschede een soortgelijke opleiding (weet niet meer precies hoe die heette), maar hij vond het eerste jaar dus 3x niks. Veel theorie en slechte begeleiding. Na het eerste jaar had hij te weinig studiepunten om door te mogen gaan. Ook dat was erg onduidelijk. Zo stond op internet dat hij ... punten had en 2 weken later had hij er opeens een paar minder. En slecht gemotiveerde medestudenten; dan moest je in groepjes iets uitwerken en vervolgens deed de rest dus niks. Hem leek de opleiding erg leuk, maar viel tegen. Nu studeert hij niet meer, maar werkt.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:54

Hm oke, ja klopt ik wist dat je in enschede ook zo'n opleiding zit.

Ik moet eerst maar afwachten of ik uberhaupt ingeloot word.

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:37

Veel succes in ieder geval :) En laat ons weten over 6 maanden hoe het bevalt ^^

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:58

Nou ik wou even melden dat ik ben ingeloot!!
Dus ik mag de opleiding gaan doen! Heb er enorm veel zin in!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:35

Gefeliciteerd!
Een vriendin van me doet deze opleiding straks ook in Leeuwarden

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:38

Gefeliciteerd! Een vriendin van mij doet ook deze opleiding in Amsterdam. Ik heb wel wat boeken van haar gezien en ik vond het best heftig allemaal. Ze vertelde ook dat het best een zware opleiding is.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:07

Grappig, ik volg deze opleiding in Amsterdam. Ga nu naar het laatste jaar, als je nog vragen hebt... Stel ze gerust!
Tja zwaar, ik heb tot nu toe alles in 1 keer gehaald. Maar je zal best af en toe goed moeten leren;)

Groetjes!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 22:41

Oke haasje20, dat zal ik zeker onthouden..
Voor de rest geloof ik best dat het zwaar gaat worden.. Ben ik van overtuigt.
Maar qua leren ben ik de beroertste niet.. Ik hou jullie op de hoogte!
31 augustus moet ik beginnen!