HKU toelatingsdag Photography.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

HKU toelatingsdag Photography.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:25

Hallo bokkers,

5 Juni word ik verwacht in Utrecht voor mijn toelating.
Ik ben al aardig bezig aan een portofolio (Schilderijen, tekeningen en foto's).
2 weken van te voren krijgen we een opdracht via mail die we ook die dag moeten meenemen.

Wat kan ik verwachtten?
Heeft iemand ooit zo'n testdag gehad?
Iemand tips voor mij?

Alvast bedankt,

Een beetje zenuwachtige bokker! :D

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: HKU toelatingsdag Photography.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:50

Daar word je nerveus van hè? :D
Ik heb toelating gedaan bij Academie Minerva in Groningen. Ik weet niet precies of er verschillen zijn, maar neem in ieder geval zoveel mogelijk verschillende dingen mee. Gebruik je dummy's? Ook die zeker meenemen, dat vinden ze erg leuk.
En probeer ook creatief te zijn in je woordkeuze, je doet het niet omdat je het 'leuk' vindt, maar omdat het je passie is en omdat het deel uitmaakt van je leven. Klinkt zweverig, maar bij mij werkte het(denk ik).
Anyway, neem niet te veel mee, maar wel veel verschillende dingen. Schetsen, schilderijen, tekeningen in verschillende materialen, foto's, dummy's, eventueel iets van beeldhouwwerk als je dat hebt.
Ik zou je verder geen tips kunnen geven, alleen dat je vooral rustig moet blijven, anders klap je straks dicht met het gesprek. :)

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:08

M'n zusje is eerstejaars, maar zij gaat richting kledingsontwerp, al is volgens mij het eerste jaar nog niet specifiek een richting? Als je wilt kun je je emailadres pb'en, dan mail ik die even naar haar door :)

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 09:05

Evelijn_ schreef:
Daar word je nerveus van hè? :D
Ik heb toelating gedaan bij Academie Minerva in Groningen. Ik weet niet precies of er verschillen zijn, maar neem in ieder geval zoveel mogelijk verschillende dingen mee. Gebruik je dummy's? Ook die zeker meenemen, dat vinden ze erg leuk.
En probeer ook creatief te zijn in je woordkeuze, je doet het niet omdat je het 'leuk' vindt, maar omdat het je passie is en omdat het deel uitmaakt van je leven. Klinkt zweverig, maar bij mij werkte het(denk ik).
Anyway, neem niet te veel mee, maar wel veel verschillende dingen. Schetsen, schilderijen, tekeningen in verschillende materialen, foto's, dummy's, eventueel iets van beeldhouwwerk als je dat hebt.
Ik zou je verder geen tips kunnen geven, alleen dat je vooral rustig moet blijven, anders klap je straks dicht met het gesprek. :)



Oke ja ik heb nu tekeningen, schilderijen en foto's.
Misschien leuk om een collage te maken met verschillende materialen?
Kan je misschien meer uitleg geven over Dummy's ik heb daar nog niks over gehoord namelijk :o
Bedankt voor je verhaaltje! Daar heb ik wel wat aan. :D

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: HKU toelatingsdag Photography.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:13

Kun je ook doen, vinden ze vast leuk. :j
Dummy's zijn boeken met blanco pagina's. Die kun je gewoon in de boekhandel krijgen. Ik neem die altijd mee als ik wegga, zodat ik, mocht ik inspiratie krijgen, gelijk kan tekenen. Zo kun je bijvoorbeeld mensen om je heen tekenen, gebouwen, bomen, weet ik veel wat allemaal. Doe dat zoveel mogelijk en ze weten dat jij overal je inspiratie uit put. :)

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:15

Evelijn_ schreef:
Kun je ook doen, vinden ze vast leuk. :j
Dummy's zijn boeken met blanco pagina's. Die kun je gewoon in de boekhandel krijgen. Ik neem die altijd mee als ik wegga, zodat ik, mocht ik inspiratie krijgen, gelijk kan tekenen. Zo kun je bijvoorbeeld mensen om je heen tekenen, gebouwen, bomen, weet ik veel wat allemaal. Doe dat zoveel mogelijk en ze weten dat jij overal je inspiratie uit put. :)


Oke goede tip!
Weg met al die losse papiertjes :D