Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
C_arola schreef:Mijn vriend werd ontslagen ivm financiele problemen op het werk door de crisis, hij is 24 jaar.
Hij zou gewoon een ww-uitkering krijgen maar moet dan ook actief blijven solliciteren en je moet sneller ook mindere banen accepteren. Dit heeft hij nu niet meer omdat hij een nieuwe baan heeft gevonden.
Kun je voor de 100% werken ivm je rug? Zo nee, dan kun je evt een wajonguitkering aanvragen omdat je onder de 30 bent.
Nijn schreef:C_arola schreef:Mijn vriend werd ontslagen ivm financiele problemen op het werk door de crisis, hij is 24 jaar.
Hij zou gewoon een ww-uitkering krijgen maar moet dan ook actief blijven solliciteren en je moet sneller ook mindere banen accepteren. Dit heeft hij nu niet meer omdat hij een nieuwe baan heeft gevonden.
Kun je voor de 100% werken ivm je rug? Zo nee, dan kun je evt een wajonguitkering aanvragen omdat je onder de 30 bent.
Je krijgt echt niet zomaar een Wajonguitkering hoor
Sowieso duurt de aanvraag daarvan lang en is er eerst een keuring
Rytir schreef:Ook onder de 27 krijg je een uitkering hoor!. Ik ben werkcoach (in opleiding sinds 1 april
) bij het UWV werkbedrijf.
Een tip, schrijf je zo snel mogelijk in via http://www.werk.nl (hier staat overigens alle info die je nodig hebt). Je kunt hier je ww aanvraag doen maar ook jezelf inschrijven zodat je een afspraak kan maken bij het uwvwerkbedrijf. Coentjuh, heb je de laatste 26 van 36 weken gewerkt? En hoe is je ontslag tot stand gekomen? Mag via pb hoor