Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Lenen bij de ib-groep is nogal duur. Ik zou eerst eens achter toeslagen aangaan, informeer eens bij de Belastingdienst of de gemeente, daar weten ze vast wel welke wegen je kunt bewandelen.
Wellicht tegemoetkoming in de studiekosten o.i.d.
Nouks schreef:Voor huurtoeslag moet je sowieso een woning of eigen voordeur hebben, met een kamer kom je sowieso niet in aanmerking. Ik kwam zelfs met een studio (45m2) met eigen keuken en badkamer en balkon, maar gedeeld trappenhuis, niet in aanmerking.
tjady schreef:Ik heb ook vroeger een studie gedaan en daarbij geleerd. 2 dagen opleiding en 3 dagen werken. Ik had geen recht op studiefinanciering en toen ik bv vroeg om huursubsidie en dergelijke werd ik echt als poep behandeld. Ze zeiden keihard dat het mijn eigen keuze was dat ik parttime wilde werken en dat ik daarom nergens recht op had.
Wel kon ik de studiekosten opvoeren bij mij belastingaangifte. Alles kosten die ik maakte voor de studie heb ik bijgehouden. Van postzegel tot kilometervergoeding en schoolgeld.
Laat je niet tegenhouden door je lage inkomen nu hoor. Ooit verdien je het dubbel en dwars terug.
OoappeloO schreef:tjady schreef:Ik heb ook vroeger een studie gedaan en daarbij geleerd. 2 dagen opleiding en 3 dagen werken. Ik had geen recht op studiefinanciering en toen ik bv vroeg om huursubsidie en dergelijke werd ik echt als poep behandeld. Ze zeiden keihard dat het mijn eigen keuze was dat ik parttime wilde werken en dat ik daarom nergens recht op had.
Wel kon ik de studiekosten opvoeren bij mij belastingaangifte. Alles kosten die ik maakte voor de studie heb ik bijgehouden. Van postzegel tot kilometervergoeding en schoolgeld.
Laat je niet tegenhouden door je lage inkomen nu hoor. Ooit verdien je het dubbel en dwars terug.
Dan heb jij iemand met geen kennis en een slecht humeur gehad!![]()
Toen ik nog in 6VWO zat kreeg ik gewoon volledig zorgtoeslag. Geen huur omdat ik bij mijn ouders woon. Nu ik werk (verdien zo'n €800,- p/m, 4 dagen in de week) krijg ik ook nog zorgtoeslag. Mijn weiziging in mijn inkomen is nog niet verwerkt dus ik krijg nu nog volle zorgtoeslag.
Toen bestond er nog geen zorgtoeslag.
OoappeloO schreef:Toen ik nog in 6VWO zat kreeg ik gewoon volledig zorgtoeslag. Geen huur omdat ik bij mijn ouders woon. Nu ik werk (verdien zo'n €800,- p/m, 4 dagen in de week) krijg ik ook nog zorgtoeslag. Mijn weiziging in mijn inkomen is nog niet verwerkt dus ik krijg nu nog volle zorgtoeslag.