Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:54

Idd, dat gaat per regio.... :j Ik geloof zelfs dat bij ons op school niemand van buiten de regio (Eindhoven) aangenomen word.

Anoniem

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:57

Aah meen.. das echt k.lote...

Ik heb nl écht geen zin om weer in Zaandam nr school te gaan. Was net zo blij dat ik lekker in A'dam zat...

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:58

K ben vanuit Rotterdam naar Leeuwarden verhuist en t werd gewoon voor me betaald hoor :) K zou t gewoon even vragen op de school waar je heen wilt.

Anoniem

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:59

Ik wil naar het ROC maar er staat op de site dat alleen voor mensen uit Amsterdam en Diemen de normale prijs geldt. Voor mensen uit andere regio's is het 25.000 euro ofzo.. :?

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:04

Ik had inderdaad ook gelezen dat het dan eenorm duur wordt! Maar dan kun je net zo goed naar het Luzac college gaan...

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:04

Hmm dan denk k dat je pech hebt..Maar voor de zekerheid gewoon even mailen/bellen/langsgaan hoor!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:05

WillemYntJee schreef:
Jep, dit is mijn rooster:
Ma: vrij
Di: kwart voor 9 - 12 uur
Woe: 1 uur - kwart over 4
Do: kwart voor 9 - 12 uur
Vrij: 1 uur - kwart over 4

Maar er wordt niet heel erg opgelet hoelaat je weg gaat, dus dat varieert bij ons ook wel aardig. Vooral op vrijdag gaan vaak mensen eerder weg. En inderdaad tijd genoeg om te werken! Ben nu ook op zoek naar een baantje :)


Dat zijn wel fijne tijden! Genoeg tijd om te werken en ook om de paarden te doen.. Maar dat is per school natuurlijk verschillend..

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:55

volgens mij klopt dat van die regio inderdaad wel!

rien, ik heb ook heerlijke tijden hoor
maar dat komt ook omdat ik daar vorig jaar ook havo 4 heb gevolgd.
als je instroomt in de vijfde en je hebt dus ergens anders de vierde gedaan heb je vaak eens tuk meer vakken, omdat ze die op andere scholen nog niet hebben afgesloten.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:58

Hoi,

Ik zit nu ook (weer) op VAVO, vwo. Vorig jaar zat ik op het Luzac, maar dat raad ik iedereen af. Ik ben hier ook gezakt en nu zit ik op het Drenthe College in Emmen.
Ze laten je in zoverre vrij, dat je inderdaad lekker zelf moet weten of je komt of niet, maar als je te vaak niet verschijnt laten ze je ook net zo makkelijk van school uitschrijven.
We krijgen wel klassikaal les, hebben ook gewoon huiswerk en tentamenweken, moeten ook verslagen etc inleveren. Ik zit nu 3 dagen in de week op school, maar ben er alsnog redelijk veel tijd aan kwijt. Ik vind het vooral erg fijn dat we kleine klassen hebben. Mijn grootste klas is volgens mij zo'n 10 man, mijn kleinste les 4 man (of eigenlijk 2, aangezien ik met tekenen vwo bij tekenen havo zit, maar er maar 2 vwo'ers tekenen..).
Voor vragen kun je gewoon bij leraar terecht, er wordt ook gecontroleerd op afwezigheid, maar dit heeft verder dus niet zo veel consequenties, tenzij het te vaak gebeurt.

Hoop je hiermee te hebben kunnen helpen, vragen staat vrij hoor. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:47

M'n moeder heeft misschien een school in Haarlem gevonden die niet regio-gebonden is waar zij vroeger les heeft gegeven. Hopen maar! :) We gaan even alles goed uitzoeken..

Ik ga trouwens weer havo doen omdat ik jaren geleden gestopt ben op de helft van 3-havo door privé-omstandigheden en toen naar het vmbo ben gegaan. Ik heb nog steeds zo'n gevoel alsof ik een gat moet opvullen, en voel me ook meer een havo-kind. :+ Ik wil gewoon dat havo diploma. En omdat ik nu (ben 2e jaars) moet stoppen met mijn mbo-opleiding die me niet ligt, kan ik nu mooi havo doen en daarna hbo, dan verspil ik ook geen jaren. :)

Wat was voor jullie de reden om alsnog havo te gaan doen?

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:57

Ik was blijven zitten in 4 VWO en daarna gezakt in 6 VWO, wilde toch een HBO opleiding doen dus de kans dat k zou slagen op de Havo zou groter zijn en aan havo had k genoeg. :) Vindt t nog steeds wel jammer, maargoed t is wel beter.

Anoniem

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:04

Okee, dat is wel jammer idd. Maargoed, wat niet lukt lukt niet.. dat had ik toen ook. Op dat moment kon het me allemaal niet veel meer schelen. Maar later ga je toch denken van s.hit..

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:51

YankeeBoy schreef:
volgens mij klopt dat van die regio inderdaad wel!

rien, ik heb ook heerlijke tijden hoor
maar dat komt ook omdat ik daar vorig jaar ook havo 4 heb gevolgd.
als je instroomt in de vijfde en je hebt dus ergens anders de vierde gedaan heb je vaak eens tuk meer vakken, omdat ze die op andere scholen nog niet hebben afgesloten.


Ik heb 5 jaar geleden mijn VMBO diploma gehaald.. Kan in dan eigenlijk wel mijn HAVO halen? Nu begin ik wel erg te twijfelen..

Anoniem

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:52

Waarom zou dat niet kunnen?

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:53

ja natuurlijk kan dat
dan moet je alleen in havo vier beginnen, dus ben je twee jaar bezig

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:12

WillemYntJee schreef:
Ik was blijven zitten in 4 VWO en daarna gezakt in 6 VWO, wilde toch een HBO opleiding doen dus de kans dat k zou slagen op de Havo zou groter zijn en aan havo had k genoeg. :) Vindt t nog steeds wel jammer, maargoed t is wel beter.


Ik ook net zoiets. Ik was ook blijven zitten in 4 VWO, daarna gezakt op 5/6 VWO, en nu doe ik dus toch weer 5/6 VWO, maar met ander profiel en weer op andere school. Dit is inmiddels mijn 4e middelbare school. :')

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:19

Ik wist niet zeker of dat kon, want omdat je nu een andere vorm van vmbo hebt, dan dat ik het gehad heb..

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:20

nee, moet niet uitmaken hoor!

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:25

Je hebt nu wel de nieuwe 2e fase, maar omdat je nog geen vakken via de oude hebt gevolgd maakt het inderdaad niets uit :) Gewoon lekker doen dus!

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:25

Rienn schreef:
YankeeBoy schreef:
volgens mij klopt dat van die regio inderdaad wel!

rien, ik heb ook heerlijke tijden hoor
maar dat komt ook omdat ik daar vorig jaar ook havo 4 heb gevolgd.
als je instroomt in de vijfde en je hebt dus ergens anders de vierde gedaan heb je vaak eens tuk meer vakken, omdat ze die op andere scholen nog niet hebben afgesloten.


Ik heb 5 jaar geleden mijn VMBO diploma gehaald.. Kan in dan eigenlijk wel mijn HAVO halen? Nu begin ik wel erg te twijfelen..



Ik weet niet of dat op elke school kan, moet je even goed informeren.
D'r was vorig jaar namelijk een jongen die wou graag z'n Vwo gaan halen maar omdat hij alles ( basis + profiel) moest kon dat op een of andere manier niet ( werd te duur voor gemeente of oude school..:S)

Maar goed, dit is wat ik vaag opgevangen heb, dus zeker het na vragen waard :)

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:46

Ik doe nu vwo op het volwassenenonderwijs omdat ik vorig jaar ben blijven zitten en de 2e fase was veranderd. Dus nu doe ik 5 en 6 nog in het oude systeem in 1 jaar. Het bevalt mij heel goed, de lessen zijn overdag (kunnen max tot 17.30 duren).
Bij ons wordt wel streng gecontroleerd op absentie. We hebben van elk vak 1 lesuur per week (65 min) en 1 flexles (huiswerk maken, zit je met alle niveaus samen en een docent van dat vak). Mijn rooster is wel goed trouwens:
maandag 08.45-14.55, dinsdag 08.45-14.55, woensdag vrij, donderdag 08.45-11.55 en vrijdag 08.45-12.15.
Ik vind het prima te doen dus zou het wel aanraden. De leraren hier steunen je ook heel goed. Ik zou niet naar een Luzac college gaan, daar hoor ik veel slechte verhalen over.

Anoniem

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:50

Is er hier toevallig iemand die in Beverwijk of Haarlem zit?

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:42

WillemYntJee schreef:
Je hebt nu wel de nieuwe 2e fase, maar omdat je nog geen vakken via de oude hebt gevolgd maakt het inderdaad niets uit :) Gewoon lekker doen dus!


Dus het is alleen maar handig dat ik zo veel jaar 'niets' gedaan heb.. Ik ga vrijdag sowieso naar de opendag en dat zal ik maar eens het een en ander vragen..

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Volwassenenonderwijs HAVO/ avondschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:45

@ Loose, Luzac college is ook een stuk zwaarder volgens mij..

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:11

Ik doe eindexamen VWO via het volwassenonderwijs. :)

Ben vorig jaar gezakt voor 3 vakken, eigenlijk 4 maar die telde niet mee voor wel of niet slagen, en alle andere vakken heb ik onwijs netjes afgesloten.
Zonde dus om een heel jaar weg te gooien. Ik doe nu wiskunde A12, biologie 12 (was dat extra vak) en Duits 12.
Frans 12 heb ik gelúkkig nog kunnen halen via het herexamen afgelopen jaar, hoefde ik dat niet ook nog eens te doen.

Ik zit op het ROC Mondriaan VAVO in Den Haag.
Op het moment heb ik geen Duits, docente zit overspannen thuis. Ik hoor het 4 x 45 minuten in de week te hebben.
Wiskunde heb ik 5 x 45 minuten per week, 2 x 45 en 3 x 45. :)

Verder moet ik gewoon verslagen en PO's maken, tenzij je vrijstellingen hebt voor een vak.
Tentamens gaan bij sommige vakken wel in periodes, bij Duits bijvoorbeeld, bij wiskunde en biologie weer niet, al gaat biologie gedeeltelijk toch wel in periodes.