Leskist olifanten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Leskist olifanten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 23:17

Aangezien er hele creatieve mensen op Bokt zitten besluit ik jullie hulp te vragen.
Ben voor mijn werk (buitenschoolse opvang) bezig met een themakist/leskist over olifanten.
Nu heb ik al aardig wat ideetjes, maar ben een beetje uitgedacht.

Ik wil het zo natuurlijk mogenlijk houden, dus heb ik wel wat kleurplaten, maar dan van natuurgetrouwe olifanten en niet olifanten met een jasje aan balancerend op een bal. Clown

Het is voor 4 en 5 jarigen.

Ben mijn elektro (van vroeguh) aan het ombouwen tot iets over olifanten, heb van die plastic olifanten....
(dit is geen huiswerkopdracht hoor Knipoog )

Gipsylover

Re: Leskist olifanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:51

Dus als ik het goed begrijp moet je wat over olifanten vertellen tegen 4 en 5 jarigen?
Misschien is het leuk om de kist te beplakken met plaatjes, of een toneelstukje over olifanten?

Verder misschien een slurf uit de kist laten kopen als je hem open doet?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:55

Heb je al eens gegoogled? Er zijn een heleboel sites met 'lessuggesties' te vinden. Vast ook wel iets over olifanten!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 15:48

@Gipsylover: het moet een doos/kist worden waarvan de kinderen dus dingen leren over olifanten.
Zo heb ik al een nieuwe electro kaart gemaakt (weet je nog van vroeger? met die 2 draadjes en dat er een lampje moest gaan branden). Twee olifanten van soort rubber (zien er erg echt uit), kleurplaten, spelletje, vingerpoppetje, foto's....

@ it_is_me: op Google staat wel veel, maar voor de kleuters is het bijna allemaal Elmer wat je vinden kan. Elmer is erg leuk hoor, maar wil het zo waarheidsgetrouw maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:08

Misschien moet je de stichting Vrienden van de Olifant eens benaderen? Ik heb via hun een "foster parent" weesolifantje. Zij doen ook veel aan voorlichting, en vinden het vast leuk om hier aan mee te werken. De website is: http://www.olifanten.org.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 10:55

Dank je wel voor de tip Knipoog

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:01

Je hebt behalve Elmer nog wel wat andere leuke prentenboeken over olifanten. Even denken...Knoop het in je slurf is een leuke. Misschien kun je bij de bibiliotheek een projectcollectie aanvragen en aan de hand daarvan zelf nog wat titels aanschaffen?
En als je kijkt op websites als www.jufsanne.com en dat soort dingen, staan daar misschien nog leuke suggesties?
Misschien kun je het nog uitbreiden met wat dingen over Afrika, andere dieren die er wonen?

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:35

een verkleedpak van een olifant maken,
dat ze zich als olifant kunnen verkleden.

smink, kan je ze als olifant sminken

een boek over olifanten

iets over het eten van olifanten

de poep van een olifant van klei maken Clown