Championn schreef:Oke,oke.
Groom zijn of stalruiter lijkt me echt helemaal leuk.
Als ik maar bij de paarden ben,dan vind ik alles best.
Kijk ik wil ook niet alleen bezig zijn met bv stallen mesten,omdat ik me niet als vuil laat behandelen.
Welke MBO opleidingen zijn geschikt op deze kant op te gaan??
Ja,ik zat ookal te denken aan gewoon een hele 'normale' baan om het zo maar even te zeggen.
Verzorging&Beauty op het ROC sprak mij ookal aan,maar veel en veel minder dan de paardenwereld.
Maar als ik dit richting op zou gaan zou ik graag kiezen voor instructie cursussen.
Ga er maar vanuit dat je eerst echt heel wat stallen hebt moeten gemest voor je iets meer mag.. Voor jou zijn er 10 andere.. Wil jij dus niet dan nemen ze wel iemand anders..
Vooral als je twijfelt zou ik zeggen.. Zoek een goede stal bij jou in de buurt en vraag of je ervaring op mag doen. Des noods doe je dat vrijwillig, zodat jij hun dus meehelpt met de dagelijkse dingen, zoals stallen mesten en hun leren jou dan de dingetjes die je moet weten als groom..
Ik heb jaren geroepen dat ik iets in de paarden wilde, maar ben daar nu erg aan aan het twijfelen en gewoon werken voor een baas en de weekende en avonden vrij zijn lijkt mij nu ook echt heerlijk.. Ik heb dadelijk gewoon een bedrijfskundige opleiding en zoals di_Segno al zei, mocht ik een baan in de paarden willen later dan kan dat altijd nog wel.. Door middel van een eigen paard en eventueel een cursus heb je genoeg achtergrond informatie over paarden..