Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaanCats

Berichten: 1328
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:40

mariz schreef:
Ja precies je bent er voor de mensen! Het is echt heerlijk werk helemaal als ze positief gestemd raken :)
liften heb ik nog steeds niet gehad... er was bij mij op werk ook een cursus maar dat was precies me schooldag! als het goed is krijg ik het over een paar weken op school en anders ga ik gillen moet nu vaak de hulp inschakelen van een collega..
ik help nu wel eens en ow dan vergeet ik de voeten of dat de armen over de band zijn (actieve lift) en met de passieve al die verschillende matten! :)


ja al die verschillende matten, vreselijk, soms is het vrij moeilijk in te schatten..
Ik sta deze maand nog boventallig, dus we doen nu nog alles samen.
Vanf volgende maand ga ik mn eigen clienten doen, zal nog weleens moeilijk zijn vrees ik haha.

Nikki15
Berichten: 592
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:43

ik heb dat niet meer met die liften. we hebben bij de meeste de groene kleur. dus is niet zo moeilijk meer. af en toe doen we de wc band gebruiken..

het wend vanzelf hoor als je er eenmaal mee bezig bent weet je zo welke band je nodig hebt. dan kan je het beter inschatten

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:48

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:17

allemachtig dan ben je echt kapot... ik kom vaak niet aan me opdrachten toe..
Laats bleef ik alleen achter met me werk begleidster smiddags zij is verpleegkundige en dat mag dus helemaal niet, er moeten altijd 2 gediplomeerde achterblijven. maar ja we hebben ons wel gered smiddags is het wel rustig.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:05

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki15
Berichten: 592
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Nijeholtpade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:08

mariz schreef:
allemachtig dan ben je echt kapot... ik kom vaak niet aan me opdrachten toe..
Laats bleef ik alleen achter met me werk begleidster smiddags zij is verpleegkundige en dat mag dus helemaal niet, er moeten altijd 2 gediplomeerde achterblijven. maar ja we hebben ons wel gered smiddags is het wel rustig.


bij ons is het heel normaal dat je samen met je werkbegeleider achter blijft. ik heb laats alleen een hele middag gestaan, ze hadden overleg maar ze hadden geen vervangend personeel geregelt. dus dan moet je wel. maar meestal ben ik s'middags alleen met een werk begeleider. of andere collega.

vandaag was willeke alberti bij ons op stage. was vonden die mensen dat toch mooi geweldig hoe sommige dan kunnen lachen en die dan gewoon even hun pijn en verdriet kwijt zijn.

vandaag is er ook nog 1 overleden. ik had dat nog nooit mee gemaakt op stage. dus ik ging ook kijken hoe dat allemaal ging. was wel erg leuk(niet voor de fam enzo) maar gewoon echt een leermoment. ;)

Vandaag gelukkig niet zo een drukke vrijdag gehad, anders i het meestal wel druk. maar nu gelukkig niet.... :D

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:11

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki15
Berichten: 592
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:15

okee. ik zit op afdeling met syndroom van Korsakof erg leerzaam daar hoor. gebeurt altijd wel wat.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:22

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki15
Berichten: 592
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:30

jaa dat lijkt mij ook niks revalidatie. maar goed, wat jij ook zegt je moet alles keer geprobeert hebben he.

DaanCats

Berichten: 1328
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:59

wij doen per man gemiddeld 3 tot 5 mensen per ochtend wassen, dus prima te doen!
alleen hebben wij er echt zeikerds bij zitten waar je echt TE lang mee bezig bent.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:10

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:12

Ik heb opleiding verpleegkunde, BOL gedaan, niet gehaald wat resulteerde in mijn VIG diploma. Ik werkte tijdens mn opleiding in het verpleeghuis als oproepkracht. Vond de jongerengang het leukst. Toen ik mijn diploma had ben ik in de thuiszorg gaan werken en voor het uitzendbureau, ik had maar een klein contract. Het was ontzettend leuk werk, leuke collega's, leuke werkgever. Na 4 jaar had ik het wel gezien (er zat geen uitdaging meer in) en heb mn biezen gepakt en ben verhuisd naar het oosten. Ook hier eerst weer als oproepkracht, maar daarna toch weer terug de thuiszorg in. Na 2 maanden verschrikkelijke frustraties de knoop doorgehakt en ermee gestopt. Ik vond het werk al een tijdlang niet meer interessant genoeg. Was niet meer waarvoor ik 14 jaar geleden de zorg in wilde (toen was ik 12)
Op dit ogenblik werk ik zo'n 1 1/2 maand voor het uitzendbureau bij verschillende zorghuizen. Ik wil nog steeds uit de zorg en ben ook nog altijd bezig met solliciteren, maar met alleen een MAVO diploma kom je niet ver.

Ik vind de kwaliteit die mijn collega's leveren ver beneden peil. Merk het af en toe ook al bij leerlingen. De rek is er eigenlijk gewoon uit, het is een verplichting geworden, geen roeping meer. Dat vind ik echt verschrikkelijk. Ook wat de overheid ons flikt kan niet, zowel de client/bewoner als wij de hulp aan het bed lijden daaronder.
Overal worden er bezuinigingen gedaan op de verkeerde plekken, waardoor er handen tekort komen op de werkvloer waardoor de client/bewoner en de familie weer onder lijdt.
Werkmoraal is laag of zelfs afwezig.

-O- joepie, ja ook ik ben VIG-er


Sorry voor het deprimerende verhaal, maar op dit ogenblik voel ik mij zo.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:21

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:45

Ik werk nu al bijna 3 jaar als VIG-ger in een verzorginshuis (wat qua zorgzwaarte gerekend kan worden als verpleeghuis.. maar wegens overvolle verpleeghuizen blijven veel mensen in het verzorgingshuis).
Wat wel tot 'goed' vervolg heeft dat er wel vrij veel verpleegtechnische handelingen zijn die je kan doen (catheriseren, IM prikken, etc)
Ik heb mijn opleiding BBL gedaan, helemaal super!

Ouderenzorg is echt een passie van me!
Maar na 3 jaar is het ook wel klaar.
De wil om verder te leren en meer te zien krijgen van het beroep weegt zwaarder als mijn voorliefde voor oudere mensen te zorgen.
Ben dus nu ook aan het solliciteren voor leerling verpleegkundige!

Bezuinigingen?
Waarom dan minder tijd per bewoner?
Dan ben je toch maar een half uur later klaar met wassen.
Die wagelijke 'cultuur' van het om kwart over 10 klaar willen wezen.
Mensen gestressed omdat je gehaast bent, zelf niet tevreden, je wordt veel te hard in je werk..
Ik werk van 7 tot 4, en ik heb dus ook van 7-4 de tijd om de mensen te wassen die gewassen moeten worden.
En als je met die instelling werkt, werk je zó fijn en sneller als dat je die kamer binnenkomt als een idioot, mensen uit bed trekt en schoonmaakt (ja dat is geen wassen meer..)
Al het papierwerk dan maar lekker laten liggen hoor, je bent er voor de mensen, niet het papierwerk.
Fijn als je dat erbij kan doen maar de bewoners gaan voor.

Ik doe nu een cursus, belevingsgerichte zorg.. geweldig, het is echt een eye-opener..
Je denkt dat je het goed doet, maar ga het eens vanuit de bewoner bekijken.. bekijk je eigen werk een kritisch.. geloof me, sommige dingen zijn echt dramatisch..

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:07

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:39

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_Ziezo
Berichten: 3865
Geregistreerd: 03-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:52

Die documatere is heel heftig, die heb ik ook gezien.
Echt walgenlijk dat dat gebeurt.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:12

Ik meld me hier ook maar even aan! :D

Ik wil graag de opleiding verpleegkundige gaan doen, maar zit nog in de sollicitatie rondes en selectie gesprekken.
De opleiding zal starten begin september, nu maar hopen dat ik erdoor kom.
Want ik begreep dat er echt super veel aanmeldingen waren...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:34

Wil je die BBL gaan doen Jenny?

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:44

JAAA ben geslaagd een 7 voor me eindexamen,
nu nog me stage goed afronden en dan kan ik me diploma de 14 juli op gaan halen :D

heb nu trouwens me eerst kraamgezin.. en vind het super dit is echt wat ik wil. :D

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:37

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:18

Nymphadora schreef:
Wil je die BBL gaan doen Jenny?



Jep, ben al 25 dus heb ik zin om hele dagen op school te gaan zitten en daarnaast moet ik ook wat verdienen!

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:00

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:08

Vind je Merel?
Ik vind zelf eigenlijk wel, lekker hoor!
Als ik er een aantal achter elkaar heb van 7-4 dan gaat het prima! Dan wordt het steeds makkelijker!