Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:47

Tuurlijk mag je weer meepraten! Ik heb een begin gemaakt aan me scriptie afgelopen weken! Alleen vond me computer het leuk om het vandaag allemaal kwijt te raken.. fijn! kan weer opnieuw

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:58

Oei Nienke, dat is balen! Hopelijk kan je alles nog een beetje reproduceren, zoiets kwijtraken op je computer is oervervelend.
Waar gaat je scriptie over?

Hier vakantie gehad van school, maar aardig wat dagen gewerkt, dinsdag heb ik "eindelijk" een gesprek met mijn werkbegeleidster over mijn opdrachten etc. Deze week maandag en dinsdag dagdienst, woensdag eenavonddienst, donderdag school en dan zaterdag weer een dagdienst. Later in de maand heb ik weer wat meer vrij, nou ja, als ik mijn uren maar maak die ik moet vind ik het wel goed.

Merel, balen dat je niet bij Helio kon blijven, het lijkt me daar wel gaaf werken. Ook jammer dat je je aantekening medicijnen etc. niet geldig is op andere plekken dan Heliomare. Ik heb nog nooit van een opleiding tussen niveau 2 en 3 gehoord, wat is dat voor een opleiding? Hoe lang doe je daar over? Hoop dat je dat snel kan halen, leuk dat je zo snel een baan had in de thuiszorg in Bergen! Kom je dan bijvoorbeeld ook op de Marke?

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:22

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:28

Merel, als je deze opleiding hebt afgerond heb je dan wel een diploma o.i.s.? Of is dit ook weer alleen geldig voor deze thuiszorgorganisatie? Jammer inderdaad dat hier geen vp handelingen meer in zitten, misschien kan je toch als je dit jaar achter de rug hebt nog verder gaan daarvoor? Wel weer positief dat je salaris en CAO hoger zijn, wel apart: minder mogen doen en meer verdienen.
Nee, ik werk in Egmond aan Zee, maar ik ken iemand waarvan de moeder in de Marke woont en die had het erover dat daar steeds thuiszorg kwam. Die woont dan misschien wel in een aanleunwoning.
Ik ben nog maar net in september begonnen met de opleiding en kom dus nog maar net kijken :D .

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:34

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:32

Tinker11 schreef:
Misschien dat iemand me kan helpen.
Ik wil graag de opleiding verzorgende ig gaan doen.
De bbl opleiding. Hoeveel uur moet je dan werken naast je dag school zeg maar? Zou je ook 20 uur kunnen werken dan of vragen ze minimaal 32?


Ik draai maar 24 uur, daarvan werk ik 21 uur en krijg ik 3 uur voor school, ik vind zelf wel wat weinig, bij ons kan er niet meer uren worden gedraaid voor bbl'ers maar ik kan wel gewoon een extra dienst draaien :)

Ik heb al tijd bezig om een artikel te zoeken over pallatief terminale zorg en mag niet ouders zijn dan 2010 kan iemand mij helpen? :+

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:31


irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:20

Jet dankje, ik heb had er gisteren avond laat gelukkig 1 kunnen vinden, maar het is niet makkelijk.
En hij gelukkig goed gekeurd :)

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:09

Dat is fijn! Mijn computer is gisteravond gecrasht, net heb ik hem weggebracht, nu maar hopen dat hij alle bestanden kan behouden, ik heb natuurlijk geen backups gemaakt... Foto's, werkstukken voor school, verslagen, als ik alles kwijt ben ga ik denk ik janken ;( . Vandaag weer een schooldag gehad, wel wennen na twee weken niet :D .

purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:42

Even een vraagje: Hoe gedragen jullie je als eerste jaars leerling? Vragen jullie veel of juist weinig?

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:14

Ik merkte dat ik te weinig vroeg, dus dat ben ik nu aan het veranderen. Mijn computer doet het gelukkig weer en alles is er nog. Nu maar snel een backup-gedoe gaan regelen, voordat ik straks weer een misser heb.
Kon alleen mijn toetsenbord niet meer aan de gang krijgen, die werkte met een pinnetjes en gaatjes-verbinding en er waren wat pinnetjes verbogen. Nu dus ook een nieuw toetsenbord en nu werkt alles weer naar behoren.

Red je het nog een beetje op jouw PG-afdeling of ben je inmiddels wel overgeplaatst?

Ik heb nog geen hele opdracht af, wel voor drie-en-half het voorwerk grotendeels gedaan, dat is nu bij mijn werkbegeleidster, ik ben benieuwd of het goed is zo en of ik dan de opdrachten kan gaan doen. We moeten er tussen 1 december en eind mei 10 doen en ik had besloten dat ik voor het komende vaststalgesprek zoals dat bij ons genoemd wordt er drie gedaan zou hebben, dus ik moet nu echt aan de bak :D .

purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:25

Ik ben nog niet overgeplaatst en word het ook niet. Toen ik overplaatsing aan ging vragen kreeg ik te horen dat ik maar eens moest gaan nadenken of de zorg wel iets voor mij was. Dus met andere woorden omdat ik de PG niet leuk vond kon ik kiezen, of blijven en daar uitzingen of mijn ontslag indienen. Tenminste zo kwam
het bij mij over.
Verder kreeg ik vorige week van mijn werkbegeleider te horen dat ik een slechte werkhouding heb. Vreemd want ik heb nooit signalen gekregen van mijn collega's dat ik een slechte werkhouding heb. En ik moest mij gaan gedragen als eerste jaars leerling. Ikzelf heb totaal geen idee hoe of wat het inhoudt vandaar dat ik het hier vraag.
Je begrijpt wel dat het werken er niet leuker op word. Zeker niet wanneer er achter mijn rug om naar mijn werkbegeleider gestapt word en dat ik niet zelf word aangesproken op mijn houding zodat ik die zelf kan veranderen en tips kan krijgen. Ik voel me op het moment gewoon ongelooflijk niet thuis in het team en ga dus weer met tegenzin naar het werk toe... Maar ik heb zelf het idee dat ik langzamer zeker mijn hoofd iets meer boven water kan houden qua werk en school...

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:58

Ja, dat is lastig als je je er niet thuisvoelt en als je dan ook nog geen feedback van je collega's krijgt is het helemaal vervelend.
Het is ook lastig als collega's niet rechtstreeks tegen je zeggen dat iets niet goed gaat, maar dat via je werkbegeleider doen. Misschien willen ze je er niet steeds mee confronteren en doen ze het daarom zo.
Heeft je werkbegeleider ook duidelijk verteld waarom je collega's dat zo vonden? Is jou wel duidelijk wat je collega's precies van je verwachten en of dat terecht is dat ze dat van je verwachten?
Ik hoop dat je door kan zetten, ik vind PG juist een geweldige afdeling, er gebeurt heel veel en ik heb het er erg naar mijn zin.

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:41

ja.. wel veel kwijt! ruim 12 pagina's! erg zonde. Maar heb het nu weer opnieuw gemaakt.

Ik heb ook ineens weer negatieve feedback gekregen van me praktijkopleider terwijl me werkbegeleider nooit wat gezegd heeft.. en terwijl ik eigenlijk vind dat ik veel beter functioneer als me vorige stageplaats.. en daar was iedereen positief. Soms snap ik niet waarom iedereen zo moeilijk moet doen..

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:18

Jeetje Nienke, dat valt tegen, 12 pagina's kwijt!
Lastig dat jij ook negatieve feedback hebt gekregen op je nieuwe werkplek. Op wat voor afdeling werkte je eerst en op welke werk je nu? De ene afdeling is de andere niet, ook qua medewerkers die er verder nog werken, dus je weet maar nooit of daar iets mis zit. Misschien verwachten ze teveel van je ineens?

Ik heb alles wat ik tot nu toe gemaakt heb laten zien aan mijn werkbegeleidster en ze vond het allemaal in orde, dus de theoriekant/voorbereidingskant gaat goed.

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:27

Ik zat op kleinschalig wonen pg, en zit nu op somatiek. Ik zit in me laatste half jaar van me opleiding en doe eigenlijk alles al zelfstandig.
Hun hadden van mij alleen verwacht dat ik in die 2 maanden dat ik er nu ben alles zou veranderen naar mijn visie etc. vind dat een beetje een vreemde verwachting maar oke.

Froukje_J

Berichten: 2221
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:29

ik doe de opleiding VZ-ig! en loop stage in een psygo-geriatrisch verpleeghuis

edit:Typo

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:31

Nienke, naar je eigen visie??? Is die van hun dan niet goed? Hoe kan jij in je eentje alles veranderen op een al bestaande afdeling met mensen die er misschien al jarenlang werken of begrijp ik je verkeerd?
Wel succes natuurlijk, hoop dat je het gewoon gaat halen, als je al zo ver in de opleiding zit moet dat toch lukken lijkt me.

Froukje, wanneer ben je begonnen met de opleiding?

Wij moesten trouwens eerst een voldoende halen voor het Nederlands examen en voor het reken examen op niveau 2F. Een deel van ons in de stress, je zou ook slagen met een 5 en een 6, maar toch... Nu is dat weer een jaar uitgesteld, dus nu doen we straks wel examen, maar telt het niet mee voor slagen of niet. Ik had er geen problemen mee gelukkig, maar ik ben wel blij voor de anderen die er wel moeite mee hebben. Dit is iets van regeringswege opgesteld omdat ze daar vinden dat het niveau op het MBO te laag is.
OVerigens heb je ook nog L en B, dat heb ik gelukkig al af en dat is goedgekeurd. Hoe zijn die dingen bij jullie geregeld? Wij heoven bv. geen Engels, maar die vorig schooljaar gestart zijn hebben het weer wel...

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:37

welke school zit je?

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:49

Ik? ik zit in Alkmaar op het Horizon... Waar zit jij op school?

Froukje_J

Berichten: 2221
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 07:46

Ik ben dit jaar begonnen maar doe de opleiding in 2 jaar!

Jet

Berichten: 12049
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:58

Aha, de verkorte opleiding. Dat lijkt me aardig druk, alle lesstof van 3 jaar in 2 jaar doen. Maar als het lukt is dat wel mooi, het scheelt je wel een jaar leren.

Froukje_J

Berichten: 2221
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:04

Ja het is behoorlijk druk en een stage plek die niet mee werkt...maar ik doe mijn best...

Anoniem

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:08

Ik begin 28 januari als leerling verzorgende! Ik ga werken in verzorgingstehuis voor 29 uur. Heb er ontzettend veel zin in..!!

Quinette

Berichten: 592
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: tegelen

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:39

Leuk! Ik begin ook de 28e:) Maar dan voor 32 uur, waarvan 4,5 onder schooltijd vallen. Kreeg vandaag de gegevens door van mn teamleider van de afdeling waar ik terecht kom. Ik denk dan bel ik meteen om n afspraak te maken voor t kennismakingsgesprek, maar krijg telkens de voicemail:(
Morgen maar weer n poging doen.

Nog anderhalf weekje! Heb dr zin in!:)