Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 10:36

purny dat is nou eenmaal ook de zorg, je hebt met veel verschillende mensen te maken, verschillende ziekte beelden en de daarbij behorende stoornissen.
Jij als verzorgende moet genoeg kennis bezitten om daar profesioneel mee om te kunnen gaan. Als je nu al gefrustreerd raakt is dit niet het juiste vak voor jou.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:49

Ik heb haar een stuk of 5 keer uitgelegd dat er zo iemand bij haar kwam. Ik liep op somatiek en dat is nou eenmaal anders dan PG. PG ligt mij ook meer dan somatiek. Maar verder heb ik er ook geen zin in om over te discussieren.

En dan zeggen ze dat de zorg een dankbaar beroep is... nou ik merkte er gister niet echt veel van.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:35

Bij PG heb je ook zulke mensen hoor. Wij hebben ook een zo'n bewoner als zij iets wil moet het ook METEEN. Vandaag ook weer ze wilde graag wat eten want wilde graag weer op bed. Wij hebben voedingassistentes en die was nog eventjes in de andere huiskamer bezig kotm die beowner naar mij ik wil graag eten, dus ik zeg kijk ze is daar ze is zo te zien even bezig dus komt er zo wel aan dnek ik. Zegt ze ik wil nu mijn pap. Dus ik zeg weer ze komt er zo aan ik loop er zo heen om te zeggen dat u graag wat wilt eten (was dus al gedaan wist ik niet). Komt ze steeds naar me toe *zucht* werd er op een gegeven moment ook een beetje kriegel van := dus maar een kopje thee gegeven zodat ze op dr stoel bleef zitten :+

Dit was ook mijn eerste dag alleen met de medicijnkar dus moest echt mijn aandacht erbij houden :=.
Maarja dit maakt je dag ook weer ns anders haha.

Vandaag had ik bewonersbespreking moest er 1 voorbereiden spannend hoor, volgende week MDO met de arts erbij

Ook hebben we een vrouw die niet door mij geholpen wil worden vind ik ook wel moeilijk om mee om te gaan :o (kan me namelijk ook niet bedenken wat ik fout heb gedaan :?

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:14

PG is natuurlijk een ander ziektebeeld dan Somatiek. dus daar begrijp ik het ook eerder dat iemand zulk gedrag vertoond en dat je er 9 van de 10 keren niet eens normaal tussen kan komen. Somatiek daarintegen zijn de mensen meer bij de tijd en zelfstandig. Maar dan nog vind ik dat de bewoner niet zulk gedrag kan vertonen en je normaal met respect behandeld moet worden. Die vrouw ging gewoon over mijn grenzen heen en dat heb ik gewoon aangegeven met dat ik niet zo behandeld wilde worden. Ik laat toch niet over mij heen lopen.

En ik moest ook nog iemand ophalen om naar het restaurant te brengen. Sta ik daar 10 minuten te klooien omdat mevrouw niet eens was met de keus van haar broek. Ik zei tegen haar dat we naar het restaurant gingen, krijg ik vervolgens te horen dat als ik zo doorging ik een lel kon verwachten van haar en vervolgens begint dat mens te lachen. Ik vond het niet bijster grappig hoor, en dat heb ik haar gewoon verteld. Maar het kwam schijnbaar niet door.

Toch wel een hele verantwoordelijkheid Jolan! Lijkt me ook best een grote stap vooruit.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:27

Maar bij somatiek zitten ook wel ns dementerende toch? (geen aanval op jouw hoor).

Ja wel spannend hoor toch echt een hele andere verantwoordelijkheid als voor het eerst iemand alleen wassen ofzo :=

marius

Berichten: 1164
Geregistreerd: 07-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:46

Miryamk schreef:
Bij onze organisatie werd er laatst voor buitenstaanders een 2 jarige opleiding aangeboden. Kan je niet verhuizen? :D


Is die vacature er nog? Emmeloord en omgeving is voor mij wel goed te doen!

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:49

Jolandaa schreef:
Maar bij somatiek zitten ook wel ns dementerende toch? (geen aanval op jouw hoor).

Ja wel spannend hoor toch echt een hele andere verantwoordelijkheid als voor het eerst iemand alleen wassen ofzo :=


Ik krijg idd wel het idee dat er hoelanger hoe meer dementerenden zitten ja. Maar als ik geen informatie als flexer krijg qua ziektebeelden van de mensen kan ik ook niet aan de neuzen zien wie wat heeft. Tegenwoordig moet je als eerste te maken krijgen dmv artikel 60 bij de BOPZ wil iemand opgenomen worden op een PG afdeling.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:52

Ja ze willen de mensen het liefst zo lang mogelijk thuis laten wonen. Wij hebben sinds kort ook iemand die komt uit een aanleun woning vandaan maar hoe ze het daar zo lang uitgehouden heeft..

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:59

Ja je mag tegenwoordig niet zomaar iemand op de PG gooien :P Daar komt eerst een lang traject aan te pas. Ik zal eens kijken of ik een stuk kan vinden over artikel 60. Zou wel makkelijk zijn, gooien we al die vervelende oudjes achter gesloten deuren :P

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:57

marius schreef:
Miryamk schreef:
Bij onze organisatie werd er laatst voor buitenstaanders een 2 jarige opleiding aangeboden. Kan je niet verhuizen? :D


Is die vacature er nog? Emmeloord en omgeving is voor mij wel goed te doen!


Ik weet niet of het aanbod nog geldig is, er waren 80 aanmeldingen :oo
Maar je zou http://www.zorggroep-onl.nl/main.asp?pid=459 hier of http://www.rocfriesepoort.nl/7287/emmeloord/ even kunnen zoeken?
Je kan ook altijd bellen met de zorggroep en vragen naar iemand van opleidingen (S. Werff of J. Kramer) en informeren of er nog een mogelijkheid is.
Werk je gelijk bij een organisatie die clientgericht werken héél hoog in het vaandel heeft staan :j

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:50

Ik mag/moet volgende week verantwoordelijkle dienst draaien omdat ik had gezegt dat ik ben afgewezen voor bbl omdat ik teveel begeleiding nodig heb.

SuusBN

Berichten: 468
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Baarle-Nassau

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:17

Ik ga aanstaande woensdag naar Avans open avond in Breda, om te kijken of ik kan en wil beginnen aan HBO verpleegkundige.

Nog meer bokkers die daar schoolgaand zijn of naar de open avond komen?

AshleyZoet

Berichten: 508
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:46

Doe nu ook de opleiding Verzorgende IG :) heel erg leuk ! heb net 10 weken stage op PG afdeling achter de rug echt een super stage gehad ! en nu even op school en na de vakantie ga ik naar een leerafdeling in Ermelo, ben benieuwd wat ik daar van ga vinden.
o ja heb morgen medisch rekenen toets

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:07

Hebben jullie ook het probleem dat praktijk opleiders je alleen vanaf papier beoordelen? ik word daar eerlijk gezegd een beetje gek van..!

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:11

Hoe bedoel je? je opdrachten of nadat je iets door je collega hebt laten opschrijven?

AshleyZoet

Berichten: 508
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:01

Ik heb wel dat beoordelaars heel moeilijk kunnen doen en ook begeleiders. Maar er is een nieuwe proevenmap gemaakt en nu kunnrn ze je niet meer onterecht een onvoldoende geven als je het helemaal goed volgens de proeve doet :)

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:35

LoveJessie schreef:
Ik heb wel dat beoordelaars heel moeilijk kunnen doen en ook begeleiders. Maar er is een nieuwe proevenmap gemaakt en nu kunnrn ze je niet meer onterecht een onvoldoende geven als je het helemaal goed volgens de proeve doet :)


Die moet ik hebben!! Nou mijn slechtste kant is dingen op papier krijgen, en ze verwachten van mij van ieder nutteloos dingentje een verslag. bv een onrustige bewoner.. en ik zit thuis maar krijg het gewoon niet op papier.. waardoor ik op stage nooit echt positieve beoordelingen krijg, omdat ik er niet genoeg voor wil doen.. terwijl dat echt niet waar is. Mijn praktijkOpleider doet nu net alsof ik vreselijk ongemotiveerd ben en bijna niets uitvoer.. terwijl ik dan denk aub.. ga eens een dagje met me mee, ipv alleen de hele dag op kantoor zit en mij van papier beoordelen -O-

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:56

Mijn praktijk opleider komt vaak even een rondje doen over de afdeling (al komt ze dan vaak voor iets anders) en vraagt dan vaak hoe het gaat etc. Heeft ook vaak gesprekken met collega's ' en hoort dan hoe ik het doe'. Opdrachten kijkt ze samen na zodat we er samen uit kunnen komen of iets goed is en zoniet waarom.
Daarnaast moet ik 5 krisissituaties beschrijven (heb n blaadje waarmee t te makebn moet hebben etc.) Waar Ook op stAat hoe t beschreven moety worden (kan ik je w doorsturen nien?)

Vandaag ook weer 3 opdrachten afgetekend!

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:40

Kbs'en bedoel je? als je die wil sturen! zou me wel kunnen helpen. maar waar ik meer mee zit, is dat als ik moet vaststellen ze zegt: laat maar zien, wat heb je op papier... en als het dan niet duidelijk aangegeven staat wil ze me lijnen niet scoren.. wat ik echt heel irritant vind! want ik word nu beoordeeld op papierwerk en dat is wel het laatste wat ik wil. anders had ik wel een administratie opleiding gekozen (A) ik ben liever bezig!

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:46

En als je van te voren je opdrachten stuurt om n te laten kijken?

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:12

Ik ben aangenomen voor BBL in september :D Ik ga op kleinschalig wonen, PG afdeling werken.

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:08

Jolandaa schreef:
En als je van te voren je opdrachten stuurt om n te laten kijken?


Het gaat niet echt om opdrachten want de verslagen voor mijn verpleegtechnische handelingen die heb ik allemaal, maar ze zegt dat ze me daarmee niet kan scoren.. -O-
dus moet ik maar allemaal verhalen gaan maken ( over wat ik onzin onderwerpen vind) bv. mensen die onrustig waren aan het ontbijt en wat ik toen gedaan heb.. maar ik zit dan maar naar me blaadje te staren en er komt weinig zinnigs uit

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:42

Dat is idd een kbs. Die heb ik ook ns moeten maken dat iemand zn bed uit wilde maar eigenlijk niet mag

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:20

Klopt ik moet dit jaar 5 kbsen en volgend jaar 6 .. Ga wel lekker met me Verpleeg-technische vaardig heden!!! heb er nu 13 klaar!

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:33

Wow! Had je wat aan die kbs formulier? Je krijgt er ook nog een hoe je een starr op kbs ding moet maken maar die heb ik op me pc staan dus die komt eraan.
Ik moet 1e jaar 3 2e jaar 5 en 3e jaar weer 3 ofzo

Ga zo verder met verslag over spijsvertering hopen dat ik die afkrijg vandaag.