Al een tijdje ben ik aan het dubben of ik nu wil gaan studeren of wil gaan werken.
een tijdje geleden sprak ik met een vriendin van me over mijn studie en hoe of wat ik wilde gaan doen,
nu onderbrak haar vader me met de boodschap stuur me even je CV wij hebben een vacature open staan die jij met je diploma administrateur in kan vullen ( is een niveau 4 MBO studie met doorstroom HBO) en waarmee je tegelijk op onze kosten een studie tot danwel accountant/bedrijfeconoom kan volgen. Met op onze kosten bedoel ik dan ook studeren en na studie nog 3 jaar verplicht zijn bij het bedrijf te blijven werken en anders je studieschuld terug betalen.
Nu heb ik dus mijn CV gestuurd en het eerste kennismakingsgesprek gehad, daarin hebben ze uitgelegd wat ze zoeken en mij laat maar zeggen uitgehoord in wat ik dan zocht en wat mijn ambities waren. Gelukkig kwamen ze heel goed overheen, met dat wat het bedrijf zocht.. Dit waren gewoon 2 werknemers van het bedrijf die mij het eerste gesprek afname.
Nu had ik vandaag dan het tweede gesprek alleen dan met 2 van de vennoten over de arbeidsvoorwaarde/salaris en vergoedingen.
Alleen kwam hier uit het gesprek een salaris incl. vergoedingen voor km enzo dat echt helemaal nergens op slaat ( negatief)
Voor dat ik me op deze solicitaties stortte heb ik natuurlijk wel wat info opgedaan over wat ik voor salaris en vergoedingen ik kan verwachten van een bedrijf in een soortgelijk accountants kantoor.
En dit komt dus echt niet overeen, je moet dit zien dat ik om en nabij 50% krijg van wat ik zou moeten ontvangen.
Morgen word ik dus teruggebeld of ik nu officieel aangenomen ben en wanneer het contract in gaat enzo.
Nu was ik benieuwd hoe jullie dit in zo'n situatie aan zouden pakken.... het deze meneer zouden vertellen

En natuurlijk wanneer iemand een me een vergelijking wil bieden van salaris in de financiele sector zou ik dat zeer op prijs stellen dit mag natuurlijk per PB. Verdere diepgaande info kan je per PB krijgen ga ik niet open en bloot op het internet zetten
Nu weet ik natuurlijk dat ik dit gewoon moet vertellen in dit gesprek maar ben ik geen kei in dingen subtiel te brengen laat maar zeggen. Een ander vertellen hoe je het moet doen is makkelijk maar het zelf doen is een ander verhaal...

Tips zijn harstikke welkom !!