Vraag over Salaris Fin. sector.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Vraag over Salaris Fin. sector.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:08

Hoi allemaal,

Al een tijdje ben ik aan het dubben of ik nu wil gaan studeren of wil gaan werken.
een tijdje geleden sprak ik met een vriendin van me over mijn studie en hoe of wat ik wilde gaan doen,
nu onderbrak haar vader me met de boodschap stuur me even je CV wij hebben een vacature open staan die jij met je diploma administrateur in kan vullen ( is een niveau 4 MBO studie met doorstroom HBO) en waarmee je tegelijk op onze kosten een studie tot danwel accountant/bedrijfeconoom kan volgen. Met op onze kosten bedoel ik dan ook studeren en na studie nog 3 jaar verplicht zijn bij het bedrijf te blijven werken en anders je studieschuld terug betalen.

Nu heb ik dus mijn CV gestuurd en het eerste kennismakingsgesprek gehad, daarin hebben ze uitgelegd wat ze zoeken en mij laat maar zeggen uitgehoord in wat ik dan zocht en wat mijn ambities waren. Gelukkig kwamen ze heel goed overheen, met dat wat het bedrijf zocht.. Dit waren gewoon 2 werknemers van het bedrijf die mij het eerste gesprek afname.

Nu had ik vandaag dan het tweede gesprek alleen dan met 2 van de vennoten over de arbeidsvoorwaarde/salaris en vergoedingen.
Alleen kwam hier uit het gesprek een salaris incl. vergoedingen voor km enzo dat echt helemaal nergens op slaat ( negatief)

Voor dat ik me op deze solicitaties stortte heb ik natuurlijk wel wat info opgedaan over wat ik voor salaris en vergoedingen ik kan verwachten van een bedrijf in een soortgelijk accountants kantoor.
En dit komt dus echt niet overeen, je moet dit zien dat ik om en nabij 50% krijg van wat ik zou moeten ontvangen.

Morgen word ik dus teruggebeld of ik nu officieel aangenomen ben en wanneer het contract in gaat enzo.
Nu was ik benieuwd hoe jullie dit in zo'n situatie aan zouden pakken.... het deze meneer zouden vertellen Vork

En natuurlijk wanneer iemand een me een vergelijking wil bieden van salaris in de financiele sector zou ik dat zeer op prijs stellen dit mag natuurlijk per PB. Verdere diepgaande info kan je per PB krijgen ga ik niet open en bloot op het internet zetten

Nu weet ik natuurlijk dat ik dit gewoon moet vertellen in dit gesprek maar ben ik geen kei in dingen subtiel te brengen laat maar zeggen. Een ander vertellen hoe je het moet doen is makkelijk maar het zelf doen is een ander verhaal... Koe

Tips zijn harstikke welkom !!

A_nouk

Re: Vraag over Salaris Fin. sector.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:08

Niemand die me hierover tips kan geven....? Sigaar

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:17

Ik denk dat er een hoop dingen meespelen met het bepalen van de hoogte van het salaris.
Ik weet niet hoeveel ze je hebben aangeboden en voor hoeveel uur dat per week is. Daarnaast weet ik je leeftijd niet. Ik kan hierover dus geen uitspraak doen.

Als jij vind dat het te weinig is, dan moet je dat melden. De vraag is dan: Is het bedrijf bereid je meer te geven of neem het bedrijf je dan niet aan.

De keuze is hierbij dus aan jou.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:23

Ik kan uit je bericht niet opmaken hoe oud je bent en wat voor eventuele relevante werkervaring je hebt. Ik werk zelf bij een accountantskantoor en kan je vraag wel beantwoorden of het huidige aanbod reeel is. Maar dan moet ik wel meer weten, wat is je leeftijd, ervaring en uiteraard het aanbod....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:25

Ja daar heb je helemaal gelijk in dat dat ik dat bij het bedrijf moet melden.
Alleen hoe aangezien ik bij navraag bij verschillende bedrijven in dezelfde sector te horen kreeg dat het absoluut niet marktconform is wat ze me aanbieden.

Het is ook zo dat ik er eigenlijk op 30 euro na op achteruit ga.
Dit wil ik dan ook aan hen vertellen zonder daar brutaal in over wil komen richting het bedrijf.
Zeggen dat het salaris te weinig is kan ik wel maar wil de boodschap er bijvoegen dat het gewoon geen serieus aanbod is.

Mijn leeftijd is overigens 19 en ga daar fulltime aan het werk.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:25

daffodil schreef:
Ik kan uit je bericht niet opmaken hoe oud je bent en wat voor eventuele relevante werkervaring je hebt. Ik werk zelf bij een accountantskantoor en kan je vraag wel beantwoorden of het huidige aanbod reeel is. Maar dan moet ik wel meer weten, wat is je leeftijd, ervaring en uiteraard het aanbod....

Ik stuur je even een PB.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:26

Hoezo 50% van wat je zou moeten ontvangen?

Betalen ze mee aan ziektenkosten en pensioen ed dat telt ook mee.
En als starter verdien je ook niet zo veel als iemand die al 10 jaar werkt. Ook moet je vragen wat de toekomst mogelijkheden zijn.

Mijn man werkt al jaren in de itc als programmeur en krijgt meer dan iemand die net begint.
En meestal geld dus: hoe minder werkervaring hoe minder het salaris.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:32

ik werk ook al jaren als accountant (7).
In die tijd heb ik hier al 6 collega's moeten opleiden, en geloof me, pas na 1 tot 1,5 jaar heb je echt wat aan hen. Daarvoor is het veel tijd erin steken en weinig efficient werk eruit halen.

Wat bedoel je precies, hoe betalen zij je opleiding? In dagonderwijs of avondonderwijs?

Je kan dit ook zien als een investering in de toekomst... je leert bij hen bij en na 3 jaar heb je een mooi volwaardig diploma en de nodige ervaring, zodat je overal aan de slag kan.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:34

Na navraag bij verschillende bedrijven die hetzelfde inhouden als het bedrijf heb ik adviezen gekregen over het salaris wat ik mag vragen en wat ik wel zou kunnen verwachten wat betrefd het tegemoet komen in kosten zoals ziektekosten en pensioen km vergoeding etc.

Nu is het zo dat ze mij de helft van het salaris aanbieden wat mij geadviseerd is laat maar zeggen en dat ik daarnaast geen km vergoeding krijg. En aangezien deze oplopen tot bijna 300 euro per maand houd mij salaris in dat ik mijn koste laat maar zeggen
Zorgverzekering auto verzekering etc kan betalen en dan heel weinig overhoud.

Nu snap ik hoe minder ervaring hoe minder salaris, maar wat betrefd salaris als starter in de financiele sector is dit niets.....
En snap ik ook dat het ene bedrijf het andere niet is natuurlijk!

Hoop je vraag zo beantwoord te hebben Brainless.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:36

lientjeds schreef:
ik werk ook al jaren als accountant (7).
In die tijd heb ik hier al 6 collega's moeten opleiden, en geloof me, pas na 1 tot 1,5 jaar heb je echt wat aan hen. Daarvoor is het veel tijd erin steken en weinig efficient werk eruit halen.

Wat bedoel je precies, hoe betalen zij je opleiding? In dagonderwijs of avondonderwijs?

Je kan dit ook zien als een investering in de toekomst... je leert bij hen bij en na 3 jaar heb je een mooi volwaardig diploma en de nodige ervaring, zodat je overal aan de slag kan.

Ze betalen de opleiding in beide gevallen...
Daar heb ik ook geen commentaar over want dat is allemaal perfect geregeld.
Alleen nu is het wel zo dat ik pas na ongeveer een jaar of langer aan een studie mag beginnen wat helemaal normaal is natuurlijk eerst eens kijken of ik kan aarden in het bedrijf.
Dus daar hebben ze geen kosten aan het eerste jaar.
Het is dus zeker een investering in mijn toekomst maar niet een die ze nu ik die studie nog niet volg ( lees pas in de toekomst) kunnen korten op mijn salaris. Volgens mij kan dat zowiezo niet toch? aangezien ik daar 3 jaar mot belijven om de kosten van de studie terug te verdienen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:40

Dan zou ik nog eens met ze om de tafel gaan en uitleggen dat je de baan ziet zitten behalve het salaris. Evt. kun je een tegen bod doen.
Mss willen ze er nog wat aan doen; zo niet dan is het aan jou om te beslissen of je verder kijkt of alsnog de baan accepteert.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:43

wel een moeilijk geval.

mijn huidige collega werkt ook op dit regime, heeft kantoor gedaan en volgt nu avondonderwijs. Ze leert hier elke dag bij en het helpt haar enorm vooruit op school, de praktijkervaring die ze hier opdoet.

Wel verdient ze slechts 9.12 EUR per uur (via uitzendkantoor)

Volgens mij moet je vervoer toch altijd terugbetaald worden??? Ik weet dat dit in België, vanaf +5 km of zo, verplicht is!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:44

Stuur je even een pm lientjeds, de informatie over mijn uurtarief ga ik niet open en bloot op het internet zetten Lachen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:51

Het wordt me steeds onduidelijker. 300 euro per maand reiskosten. Dit is ofwel via OV of auto. Lijkt me dat je dan erg ver van dit bedrijf af woont.

Zou je mij ook een pm kunnen sturen met wat je nu aangeboden hebt gekregen? Misschien dat ik er dan wat meer van snap.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:58

Je hebt een PM van me ! Lachen

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:00

nou iedereen, ik weet intussen wat fifteen aangeboden krijgt en het is ronduit schandalig!

Ik vraag me zelf af of jullie geen minimumloon hebben, want hier krijg je via uitkering véél meer dan dat!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:03

lientjeds schreef:
nou iedereen, ik weet intussen wat fifteen aangeboden krijgt en het is ronduit schandalig!

Ik vraag me zelf af of jullie geen minimumloon hebben, want hier krijg je via uitkering véél meer dan dat!

Het wettelijk minimum voor een 19 jarige (in Nederland) is E 4,11 per uur. En dat loopt stapsgewijs op tot 23 en ouder: E 7,83.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:04

Ik heb net gekeken op loonwijzer.nl en TS zit niet onder het minimumloon.
Dus schandalig is het niet. Of TS hiervoor bereid is om bij dat bedrijf te werken is wat anders.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:12

Het minimum loon is wat anders als dat je werkelijk kan verdienen in deze sector met al een MBO diploma.
Dus eigenlijk vind ik het niet te vergelijken.

Overigens stel ik het niet zo op prijs dat jullie hier toch min of meer neer zetten wat ik zou kunnen verdienen aangezien we hier wel op een openbaar forum zitten.

Dit wou ik toch wel wat meer discreet houden. Dit is overigens geen aanval op jullie want wil jullie bedanken voor jullie hulp!

Nu rest mij alleen nog dit vanmiddag tijdens een telefoongesprek op te gaan lossen aangezien ik er een behoorlijk hard hoofd in heb dat dit goed af gaat lopen... Gezien ik voor de rest nog niets achter de hand heb, dom natuurlijk maar vorige gesprekken waren wel positief dus had goede hoop voor een netjes salaris.

Natuurlijk laat ik wel even weten wat er uiteindelijk uit is gekomen... Overigens zit er wel en beetje haast achter daar ik eigenlijk per 1 December dus aankomende maandag zou beginnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:17

Ik bedoelde het ook niet naar jou Bloos , maar naar aanleiding van of wij geen minimum hadden in Nederland...
Ik weet dat dit niet geld voor alle beroepen en functies Haha!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:19

Meen je dat??? Minimumloon van ca 4 EUR/u???

Hier verdien je met vakantiejob al snel 1000 EUR per maand. Ik kan daar gewoon niet bij.

Da's gelijk voor wat "drinkgeld" gaan werken. Wat als die 19 jarige alleen wil gaan wonen?

Ts: sorry meid, ik had er echt op gelet om geen bedragen te noemen ed...

Veel sterkte met je keuze, mocht ik jou zijn, ik zou toch geen overhaaste keuze maken, en me zeker al niet voor min.3 jaar vastleggen aan die condities die jou gepresenteerd zijn.

Ik kan altijd wel een leuke collega gebruiken, maar het is wat te ver zeker? Knipoog

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:23

Hah lientjeds heb er nog nooit van gehoord lochristi....
Waar ligt het ergens haha hebben jullie goede arbeidsvoorwaarde?

Zit nu even te twijfelen of ik de man zelf eerst even opbel om het te hebben over het salaris. Voor het eerste slaan de zenuwen toen haha Ziek

Edit: hebt het even opgezocht ligt hiet toch wel een eindje vandaan:)

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:25

Ik zou wachten totdat ze contact met jou opnemen of je eventueel bent aangenomen en meldt dan dat je toch nog even wilt praten over de arbeidsvoorwaarden.

Als je nu gaat bellen, terwijl nog niet zeker is of je de baan hebt, kan je ze "afschrikken".

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:25

Ik zou inderdaad bellen en over het salaris beginnen. Doe een tegenbod.
Zou net van school af en met een studie in het vooruitzicht is het aannemelijk dat het om een startersfunctie gaat met doorgroei in het vooruitzicht. Vraag daar ook naar in het gesprek. Vraag wat je eindsalaris kan worden. Vraag naar de cao die ze volgen. De meeste cao's kun je op internet vinden Lachen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:28

Ilja000 schreef:
Ik zou inderdaad bellen en over het salaris beginnen. Doe een tegenbod.
Zou net van school af en met een studie in het vooruitzicht is het aannemelijk dat het om een startersfunctie gaat met doorgroei in het vooruitzicht. Vraag daar ook naar in het gesprek. Vraag wat je eindsalaris kan worden. Vraag naar de cao die ze volgen. De meeste cao's kun je op internet vinden Lachen

Ilja ik heb het salaris dus al voorgeschoteld gekregen en dat lijkt dus nergens op....
Gesprekken zijn er al 2 geweest en een bevestiging zou vandaag moeten komen.
Doorgoei en voruitzichten zijn er genoeg alleen het salaris belemmerd het een beetje.