Geen toekomst meer (geen opleinding). Hopeloos.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lucky_N

Geen toekomst meer (geen opleinding). Hopeloos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 13:59

Ik weet gewoon niet meer wat ik wil. Heb in maart wel de opleiding beveiliger afgerond, maar dat was totaal iets waar ik niet verder in wil. Ik heb al verschillende beroepskeuze testen gedaan, maar niks opgeleverd. Zou eigenlijk dit nieuwe schooljaar de opleiding verpleegkundige beginnen, maar dat was achteraf toch ook weer niks voor mij. Ben inmiddels 18 en weet nog steeds niet wat ik wil. Ik weet echt niet meer wil en wat ik zo met mijn leven moet. Totaal geen toekomst meer. Als ik een opleiding wil beginnen dan moet ik weer wachten tot het nieuwe schooljaar dus weer een jaar verder.

zimbabwe

Re: Geen toekomst meer (geen opleinding). Hopeloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:01

Als ik jou was zou ik gewoon ergens aan gaan beginnen en afmaken, Je zult ooit toch moeten gaan werken en zonder diploma wordt dat wel een probleem. Leuk is een maar inkomsten zijn ook belangrijk. Laat je niet te veel leiden door je gevoel en wat je wilt, maar ga kijken naar wat je kan...

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:03

Neem een baan waarin je bent afgestudeerd. Dan wacht je op t nieuwe schooljaar en begin je een andere opleiding! Misschien werkend leren / duaal? Verdien je ook meteen lekker!
18 jaar is nog zo jong! je hebt nog een heel leven voor je! Ik ging toen ik net 18 was pas naar t hbo!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:04

Ik ben 19 en ik doe ook geen opleiding omdat ik niet weet wat ik moet kiezen. Ik werk nu op uitzendbasis en dat bevalt me heel goed, ik ben weer gemotiveerd om volgend jaar te gaan studeren. Ik ben trouwens van het 'wat wil je later worden' idee afgestapt en ga gewoon studeren wat me interessant lijkt. Die baan komt vanzelf wel.

Lucky_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 14:07

probleem is ik weet gewoon niet waar aan ik wil gaan beginnen. Net zoals de verpleegkundige leek me erg leuk, maar totdat ik er mee begonnen was. In de beveiliging werken is geen oplossing aan gezien ik geen rijbewijs heb en dat bij de meeste bedrijven toch nodig om daarin te kunnen werken.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:07

joh ik ben 24 en ik weet ook nog steeds niet wat ik wil! Vervelend, ik weet er alles van Huilen
Maar ik ben al wel jaren aan het werk, sinds maart dit jaar fulltime in een baan die ook niet voor mij is weggelegd, maar ja, ik moet wel de huur en het pony'tje betalen... Ik kijk ook nog steeds om mij heen wat nou wél iets voor mij is, maar ik ben er nog niet uit. Maar je zult je er voorlopig gewoon overheen moeten zettn en gewoon iéts gaan doen, dan merk je vanzelf wat je wel en niet leuk vindt en welke dingen jij zoekt in een baan/opleiding...Als je maar bezig bent, want gaan zitten kniezen dat je nog niks weet helpt sowieso niet Ach gut Sterkte en zet 'em op!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:08

Inmiddels achttien? Hihihi!

Ik ben 20, en als niet weten welke opleiding je wilt doen geen toekomst betekend kunnn wij de hand schudden. Lachen
Absoluut niet cynisch bedoeld, ik denk dat ik weet hoe jij je nu voelt, maar echt, ik zeg het nu al; het valt mee. Knipoog

Ik wist na VMBO (16 jaar) niet wat ik wilde gaan doen, dus ging ik HAVO doen. Na HVO (18 jaar) wist ik niet wat ik wilde doen, maar besloot gebarentaal te gaan studeren omdat het me wel wat leek. Maar dat was het ook niet voor mij, te zwaar, te moeilijk, ik weet niet. Ik was toen 19.
Ik ben toen parttime gaan werken in een winkel, niet echt mijn ideaal voor mijn komende leven, raakte er ook behoorlijk depressief door omdat ik precies hetzelfde gevoel had als jij; geen opleiding = geen toekomst.
Totdat een zeker iemand, die zich vast aangesproken voelt nu Tong uitsteken , een trap onder mijn reet gaf, precies in de goede richting. Ja
Ik wilde al een tijdje iets met paarden doen in het buitenland, en nu werd me duidelijk gemaakt dat het nu of nooit was. Ik had geen opleiding, geen vriendje, ik kon gaan en staan waar ik wilde...
Ik heb mijn paard in een trailer gegooid, mijn spullen erachter aan, en ik zit nu in België met paardjes bezig te zijn. Cool
Wat ik hierna ga doen? Ierland misschien, Engeland. Ik weet het niet. Ik weet nog steeds niet wat voor opleiding ik wil gaan doen. Misschien ga ik nóóit een opleiding doen, blijf ik ergens hangen.

Hou niet teveel vast aan een opleiding doen, maar doe wat je WILT. Wil je naar Mexico? Prima, doe je er alles aan om naar Mexico te gaan.
Wil je met paarden werken in het buitenland; wat houd je tegen?
En een jaartje doen wat je zelf wilt, is helemaal niet zo gek voor je zelfvertrouwen. Tong uitsteken kun je rustig nadenken, enmisschien weet je spontaan opeens; JA, dat wil ik worden! (daar wacht ik nog op trouwens, maar heb nu teveel lol om er echt over na te denken.)

Dus, meid. Kalmeer, haal adem, blaas de stress uit. Lachen Je hoeft je nog helemaal geen zorgen te maken! Echt niet!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:11

Ik ben 24 en ik weet het ook nog steeds niet. Jij bent nog maar 18 en hebt dus nog een heel leven voor je. Ik ben 24 en heb ook nog een heel leven voor me, maar wat studeren betreft, wordt het wel steeds lastiger. Waarom ga je nu niet gewoon werken tot het nieuwe school jaar en dan kun je daarna rustig aan je nieuwe studie beginnen. Lees dat je niet kunt werken in de beveiliging omdat je geen rijbewijs hebt. Maar je kunt toch wel werk zoeken?

Lucky_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 14:14

Rienn schreef:
Ik ben 24 en ik weet het ook nog steeds niet. Jij bent nog maar 18 en hebt dus nog een heel leven voor je. Ik ben 24 en heb ook nog een heel leven voor me, maar wat studeren betreft, wordt het wel steeds lastiger. Waarom ga je nu niet gewoon werken tot het nieuwe school jaar en dan kun je daarna rustig aan je nieuwe studie beginnen. Lees dat je niet kunt werken in de beveiliging omdat je geen rijbewijs hebt. Maar je kunt toch wel werk zoeken?

Ik werk wel op de zaterdag. Het is niet dat ik niks doe. Ik ben ook werk aan het zoeken voor doordeweeks. Ik word helemaal gek van mezelf en het niks doen. Ik ben vorig jaar ook al bezig geweest met wat ik nou precies wil, maar ik het echt niet meer.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:17

Lekker gaan werken! doe ik ook Lachen ben er nu wel achter wat niet ik niet wil: op een kantoor zitten van 9 tot 5. Ook waardevol om te weten.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:25

Dan ben ik helemaal hopeloos verloren Knipoog

Ben bijna 22 en heb alleen Havo afgerond en HBO na anderhalf jaar gedag gezegd omdat ik het niet vond wat ik moest doen. Ben gaan werken en zit nog altijd met het idee dat ik een avondstudie wil doen.
Het gaat misschien wat minder makkelijk maar verloren ben je in Nederland niet zo snel hoor Knipoog

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:31

Via een uitzendbureau gaan werken.
Ik ken iemand die doet dit ook, en komt zo overal en nergens.
Van daaruit misschien bekijken wat je het leukst lijkt.

Je moet plezier hebben in je werk, maar als er daadwerkelijk geld in het laatje moet komen (eigen woning, vaste lasten e.d.) dan is het op dat moment helaas niet even anders.

Soms gaan de dingen niet zoals je het liefst zou willen, maar je moet keuzes maken en kijken wat de prioriteit heeft.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:34

Ik weet al 42 jaar niet wat ik wil en op mijn 18e al helemaal niet.
Ik ben per ongeluk de expeditie ingerold en nooit meer uitgegaan... het bevalt me prima, verdien goed...

ga anders als je toch niet weet wat voor opleiding je zou willen doen eens een jaar voor uitzendbureaus werken.
mss kom je er dan achter dat studeren leuker is dan de verplichting van werken.

En je kan altijd nog werken en leren...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:54

Voor een uitzendbureau inschrijven is makkelijker gezegd dan gedaan Knipoog Ik sta een maand ingeschreven maar er is geen werk. Handig die economische crisis.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:22

Open sollicitaties... nav bedrijven in de buurt...

Nooit geschoten is altijd mis

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:26

Ook dat is gedaan. Knipoog Maar ach, heb genoeg leuke banen gehad hoor TS! Daar heeft opleiding niets mee te maken Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:57

Had ik ook. Ik ben begonnen na het VMBO met de paardenhouderij, maar daar zit helemaal geen werk in. Toen heb ik een half jaar gewerkt in het ziekenhuis en toen wist ik precies wat ik wilde: doktersassistente studeren. Hartstikke leuke opleiding! En er is veel vraag naar mensen in de zorg. Lachen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:59

ik wist het pas op mijn 24e.. ben nu 28 en heb bijna mijn diploma binnen..
mss kun je eens kijken naar BBL opleidingen.. dan kun je in de praktijk ervaring opdoen..

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:02

Ben ook 18, volgende maand 19, loop al een jaar bij huis te werken. Weet niet wat ik wil. Ja iets met paarden, maar daar zit bijna nergens een toekomst in. Zit nu ook in een groot dilemma en stress me helemaal wild als ik alweer denk aan de klaslokalen. Wil volgend jaar weer naar school gaan, maar dan 4 dagen werken 1 dag schooldoen. Zodat ik in ieder geval nog een diploma'tje erbij krijg.. Zucht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:04

Lucky_N schreef:
Ik weet gewoon niet meer wat ik wil. Heb in maart wel de opleiding beveiliger afgerond, maar dat was totaal iets waar ik niet verder in wil. Ik heb al verschillende beroepskeuze testen gedaan, maar niks opgeleverd. Zou eigenlijk dit nieuwe schooljaar de opleiding verpleegkundige beginnen, maar dat was achteraf toch ook weer niks voor mij. Ben inmiddels 18 en weet nog steeds niet wat ik wil. Ik weet echt niet meer wil en wat ik zo met mijn leven moet. Totaal geen toekomst meer. Als ik een opleiding wil beginnen dan moet ik weer wachten tot het nieuwe schooljaar dus weer een jaar verder.

Nou je ziet het iig positief in.. Clown

Kom op zeg, je bent 18, je hebt nog een heel leven voor je, er is genoeg te doen.. Begin eens met een (simpel) baantje, heb je iig een inkomen en ondertussen kan je je (eventueel binnen dat bedrijf) oriënteren op wat je wilt..

Ik ben na mijn MBO ook gewoon aan het werk gegaan in die richting, terwijl ik wist dat ik het niet mijn leven lang wou blijven doen. Gewoon lekker geld verdienen, veel wijsheid opdoen Vork en ondertussen uitkijken naar een ander vakgebied (in mijn geval binnen het ziekenhuis) Toen op mijn 22e besloten te beginnen aan een HBO opleiding, accountancy, totaal andere richting, maar liep er toevallig tegenaan en bevalt me super!

Dus geef jezelf een schop onder je kont en ga niet bij de pakken neer zitten, met zo'n instelling zit geen enkel bedrijf op je te wachten Bloos

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:13

Ik heb hetzelfde, nooit weten wat ik wil..maar aan een brede hbo opleiding begonnen..afgemaakt. Nou dan zit je weer, jaar uitzendwerk, andere opleiding gedaan. Daarmee gestopt, dat was het niet..weer gaan werken, door omstandigheden daar sinds vorige maand weg en weer zwaar aan het dubben. Besloten eerst maar werk te zoeken en dan zien we dan wel weer, maar het is zo lastig!

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:45

Ik zeg fijn een baantje zoeken, centjes verdienen en je rijbewijs halen! Deze dingen dit jaar realiseren en kijken of je misschien volgend jaar weer wat wijzer bent --> in wat je graag zou willen doen. Je kunt je ook inschijven voor meeloopdagen bij verschillende opleidingen misschien heb je daar wat aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:55

Ik weet wel wat voor je, Lucky. Doe BOA, je hebt al beveiliging. (voor wie niet weet wat BOA is, dit is Buitengewoon Opsporings Ambtenaar)
Dan kun je wat doen aan o.a. zwartwerkers, waar je een topic over hebt lopen Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:57

Lucky_N schreef:

Jezelf een schop onder je r**t geven en wat moeite doen om wat te maken van je leven!
Er zijn duizenden opleidingen in nederland... er zit heus wel iets tussen wat je aanspreekt.
En als je hierdoor al niet meer weet wat je met je leven moet, vraag ik me af hoe het je vergaat als je een keer tegen een echt drama in je leven aan loopt Knipoog
Je bent pas 18... tijd zat Haha!

Probeer anders je huidige opleiding en intresses te combineren... nachtbewaker in een ziekenhuis of psychiatrische instelling oid.
Dan heb je ook tijd zat om met de tijd een leuke interne opleiding op te pakken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 01:28

Pfff.... Er zijn mensen die op hun achttiende (soms zelfs negentiende) rechtstreeks van de middelbare school komen en zonder te weten wat ze écht willen gewoon maar aan een universitaire studie te beginnen om daar vervolgens toch maar weer mee te stoppen...

Jij bent 18 en je hebt zelfs al een opleiding AFGEROND!

Come on, je bent nog jong! Zie dat je ergens aan het werk komt en over een paar jaar weet je vast precies wat je wil gaan doen.