Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sterkte en zet 'em op! 

, een trap onder mijn reet gaf, precies in de goede richting. 
kun je rustig nadenken, enmisschien weet je spontaan opeens; JA, dat wil ik worden! (daar wacht ik nog op trouwens, maar heb nu teveel lol om er echt over na te denken.)
Je hoeft je nog helemaal geen zorgen te maken! Echt niet! Rienn schreef:Ik ben 24 en ik weet het ook nog steeds niet. Jij bent nog maar 18 en hebt dus nog een heel leven voor je. Ik ben 24 en heb ook nog een heel leven voor me, maar wat studeren betreft, wordt het wel steeds lastiger. Waarom ga je nu niet gewoon werken tot het nieuwe school jaar en dan kun je daarna rustig aan je nieuwe studie beginnen. Lees dat je niet kunt werken in de beveiliging omdat je geen rijbewijs hebt. Maar je kunt toch wel werk zoeken?
ben er nu wel achter wat niet ik niet wil: op een kantoor zitten van 9 tot 5. Ook waardevol om te weten. 
Ik sta een maand ingeschreven maar er is geen werk. Handig die economische crisis.
Maar ach, heb genoeg leuke banen gehad hoor TS! Daar heeft opleiding niets mee te maken
Lucky_N schreef:Ik weet gewoon niet meer wat ik wil. Heb in maart wel de opleiding beveiliger afgerond, maar dat was totaal iets waar ik niet verder in wil. Ik heb al verschillende beroepskeuze testen gedaan, maar niks opgeleverd. Zou eigenlijk dit nieuwe schooljaar de opleiding verpleegkundige beginnen, maar dat was achteraf toch ook weer niks voor mij. Ben inmiddels 18 en weet nog steeds niet wat ik wil. Ik weet echt niet meer wil en wat ik zo met mijn leven moet. Totaal geen toekomst meer. Als ik een opleiding wil beginnen dan moet ik weer wachten tot het nieuwe schooljaar dus weer een jaar verder.

en ondertussen uitkijken naar een ander vakgebied (in mijn geval binnen het ziekenhuis) Toen op mijn 22e besloten te beginnen aan een HBO opleiding, accountancy, totaal andere richting, maar liep er toevallig tegenaan en bevalt me super!
Lucky_N schreef:Ik weet gewoon niet meer wat ik wil. Heb in maart wel de opleiding beveiliger afgerond, maar dat was totaal iets waar ik niet verder in wil. Ik heb al verschillende beroepskeuze testen gedaan, maar niks opgeleverd. Zou eigenlijk dit nieuwe schooljaar de opleiding verpleegkundige beginnen, maar dat was achteraf toch ook weer niks voor mij. Ben inmiddels 18 en weet nog steeds niet wat ik wil. Ik weet echt niet meer wil en wat ik zo met mijn leven moet. Totaal geen toekomst meer. Als ik een opleiding wil beginnen dan moet ik weer wachten tot het nieuwe schooljaar dus weer een jaar verder.