Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

xKatleentjex schreef:Vlaams is geen officiële taal.
Fries is dat officieel wel. Als het dat statuut ook echt verdient weet ik niet, heb ik te weinig kennis voor. Maar het wordt wel als volwaardige taal erkend.

suleilitha schreef:Mei alle respekt, de measte Hollanders tinke dat Friezen net goed prate kinne, hiele dagen op klompen rinne, Beerenburg sûpe en gers frette
Geweldig
laurel schreef:Fries is een taal, en dat is een feit.
Deze poll is dus totaal overbodig, ik vind het vreemd dat je van je gevoel uit moet gaan bij deze vraag.
suleilitha schreef:Mei alle respekt, de measte Hollanders tinke dat Friezen net goed prate kinne, hiele dagen op klompen rinne, Beerenburg sûpe en gers frette

Maar goed dat was de vraag hier niet. smeetjoew schreef:Ik wééééét dat Fries een taal is. Ik heb deze poll opgezet omdat ik benieuwd ben wat "de meeste" Nederlanders denken. Dit komt in de conclusie; een heel klein deel van mijn uiteenzetting voor Nederlands.
That's it. Het enige wat ik vraag is wat jij denkt; of het een taal of dialect is. Ik heb dus ook niet gevraagd om reacties en allerlei verklaringen. Dan beïnvloed je de meningen van anderen!
MISTRAL94 schreef:Tja ik kies voor dialect, we leven gewoon in nederland waar we de nederlandse taal hebben. Sterker nog ik heb er een spuughekel aan als mensen fries blijven praten waar een ander bij zit die het niet verstaat, vreselijk onbeschoft vind ik datMaar goed dat was de vraag hier niet.