peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 22:51

Hoi,

Vorige week nr huisarts geweest, overbelaste pols... Doorverwezen naar handrevalidatie centrum, peesontsteking geconstateerd en een brace meegekregen die ik dag en nacht moet dragen. Kan 2 weken niet werken tot de volgende afspraak en dan kijken ze hoever het genezen is.
Mijn vraag is nu, komt de arbo bij je op bezoek?? Want ik kan gewoon weg, ook met 1 arm, duh.. Vork Alleen kan gewoon niet werken, want werk in de fruitteelt en dat is zwaar werk wat niet met 1 hand kan.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:56

Dat zul je beter bij je werkgever kunnen navragen Lachen

Bij het bedrijf waar ik werk komt de arbo in principe na een week ziekte, maar bij frequent verzuim kunnen we de arts zelfs de 1e dag al langs sturen..

Trouwens, je kan gewoon niet werken zo? Zou me dan niet al te veel zorgen maken over een eventueel bezoekje van de arbo-arts Knipoog

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:59

Is er ook geen andere werk wat je kunt doen op dit moment? Ik werk bijvoorbeeld in de zorg, en je moet echt heel erg ziek zijn mag je van de arbo thuis blijven, breek je bijv je arm betekend dat je wel kan komen werken alleen krijg je vervangend werk.

virgin_lady

Berichten: 836
Geregistreerd: 10-11-07

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:02

als je je arm breekt hoe wil je dan naar je werk gaan? autorijden kan dan niet.
volgens mij kan je gewoon weg gaan hoor. t is niet echt iets waar je mee op bed moet blijven.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:05

Je hebt nog ziekenvervoer? Eventueel collega's die je op kunnen halen? Bij ons is het verplicht, al krijg je wel eventueel extra kosten vergoed..

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:10

Als je niet op je werk kunt komen kun je ook niet echt weg. Veel bedrijven hebben de afspraak dat je op bepaalde tijden thuis moet zijn,ben je er dan niet dan kun je best in de problemen komen.

virgin_lady

Berichten: 836
Geregistreerd: 10-11-07

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:12

Nou als je werk bv 20 km verderop is is dat toch wel moeilijker om te komen te voet als even te voet naar de supermarkt.
Maar anders kan je beter even bellen dan weet je t zeker.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:57

Toen ik thuis zat met een gebroken enkel kon ik ook gewoon de hort op hoor. Overigens moest ik gewoon 1x in de 2 weken naar de Arbo Arts komen. Voor de rest was ik gewoon vrij om te gaan en te staan waar ik wou (tja wat wil je verzinnen aan een gebroken poot Haha! )

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:59

Je kunt idd beter je been oid breken, dan zien ze dat je ziek bent. Wanneer mensen psychisch ziek zijn, is de arbo er als de kippen bij om mensen weer aan het werk te sturen terwijl ze daar nog niet aan toe zijn. Volgens mij krijg je normaal gesproken een bevestiging van de afspraak en meestal ga je daar heen. Tenzij je bedlegerig bent maar dat is in jou situatie niet het geval.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 19:26

Nou dat mens van de arbo is vandaag al geweest, en ik MOET van haar dus 2 weken thuis zitten, mag geeneens de hond uitlaten of fietsen, want dan kan ik ook gaan werken zegt ze. Slaat ECHT nergens op Boos! Maargoed, ik moet nadat ik weer bij de arts geweest ben, over anderhalve week, contact opnemen met m'n werkgever over hoe verder, en dan de arbo weer inlichten. Dus neem aan dat ze voor die tijd niet meer komt... pfff Bloos

virgin_lady

Berichten: 836
Geregistreerd: 10-11-07

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:01

jezus wat n zeikmens zeg Scheve mond kom zij dan de hond even voor je uitlaten Tong uitsteken
lijkt me ook niet dat ze voor die tijd komt. en anders was je toch even naar de dokter/fisio of om medicijnen oid

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:06

officieel mag je inderdaad je huis niet uit. Kun je van huis, dan kun je ook aan het werk (of bv bij andere mensen bijklussen) Ook is dingen buitenshuis doen niet bevordelijk voor je herstel.

Zo zijn de regels, maar of iedereen zich eraan houd....... Denk dat dat maar weinigen zijn

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:12

Zou eerst eens kijken wat er in je verzuimprotocol staat, dat is namelijk heel belangrijk. Als dit afwijkt bij wat de verzuimcontroleur zegt, zou ik dit even met je werkgever bespreken. Arbodienst heeft een adviserende functie en bepaalt het niet. Dat doet de werkgever. Als deze het besluit overneemt zou ik uitkijken met te veel op stap gaan. Je kan altijd betrapt worden. Zeker als je iets doet wat het herstel belemmert, volgt stopzetten van het loon en mogelijk ontslag.
Overigens kan je met een gebroken enkel/onderbeen uitstekend aangepast werk verrichten, namelijk zittend werk.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:15

annastasia schreef:
officieel mag je inderdaad je huis niet uit. Kun je van huis, dan kun je ook aan het werk (of bv bij andere mensen bijklussen) Ook is dingen buitenshuis doen niet bevordelijk voor je herstel.

Zo zijn de regels, maar of iedereen zich eraan houd....... Denk dat dat maar weinigen zijn


Willen ze je dan depressief hebben ofzo...Nagelbijten / Gniffelen Hoe kun je nu 2 weken je huis niet uit Verward Dan wordt je gek, en het lijkt me logisch dat je met een peesontsteking niet in de fruitteelt gaat werken. Maar je kunt toch wel even je hond gaan uitlaten...

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: peesontsteking, 2 weken thuis -> arbo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:36

ja, weten zij veel waar je ondertussen allemaal langs gaat met de hond? Wie weet ben je de hele dag wel de hond aan het uitlaten.

Maar zoals iemand anders hier ook al heeft gezegd, kijk even wat er in de papieren staat.
Anders even met je werkgever overleggen, of hij nog aangepast werk voor je heeft ofzo, zo laat je je in ieder geval van je goede kant zien en anders vragen wat hij ervan vind als je bv bij een vriendin op de koffie gaat.

Lijkt mij trouwens dat je in werktijd thuis moet zitten, maar als je vrij bent je wel boodschappen oid mag doen