Ik studeer C.T. Ben inmiddels derde jaars en dit jaar staat in het teken van stage, erg spannend allemaal!
Ik vind C.T. niet moeilijk. Ik ben van het VBO afgekomen, daarna MBO gedaan en nu dus HBO. Sommige dingen zijn lastig omdat het niet zo concreet is en sommige dingen is gewoon ontzettend leuk om te doen! Zoals heb ik in het eerste jaar samen met een student een spel moeten ontwikkelen waarin alle ontwikkelingsgebieden van kinderen te zien zijn! Ook zijn we in mei dit jaar samen met alle beeldende studenten naar Italie geweest om daar midden in de bergen in marmer te beeldhouwen! Een onwijs gave ervaring!
Wel vind ik het druk. Als je een moduul hebt afgerond en je denkt 'lekker rust' dan begint alle hectiek weer! ook moet je constant op jezelf reflecteren en dat is iets waar ik af en toe wel 'moe' om kan worden. Studenten die afgehaakt zijn zeggen wel eens: ' nu ik gestopt ben met de opleiding wil ik nooit meer over mezelf praten!'
Ik zit op de Stenden Hogeschool (CHN) te Leeuwarden. Ik vind de sfeer okay. HOewel de school erg groot is, is de opleiding erg klein. Je kent alle docenten snel van C.T. en zij kennen jou! HOe ik het doe met werk/ vrienden? Nou dat kan ik er gewoon bijhouden hoor. Ik heb niet zo'n hele grote vriendenkring, ik werk veel en reed toen veel paard (is nu minder geworden omdat ik geen wedstrijden meer rij en mijn paard al wat ouder is).
De toelating is te doen. Laten zien dat je in staat bent tot zelfreflectie is het sleutelwoord.
Je keuzevak is prima lijkt mij. Denk er wel om dat bij creatieve therapie de mooiigheid er niet toe doet. Juist het proces; wat je ervaart gedurende de activiteit, wat ervaar je bij bepaalde materialen? Wat roept het op? Weerstand / frustratie? Hoe ga je hier mee om? Het gaat er dus ook niet om,dat je steeds mooier leert tekenen, maar het gaat erom dat je veranderingsprocessen aangaat binnen je studie om zo jezelf te ontwikkelen tot een therapeut.
Ik hoop dat het duidelijk is. Het is heel lastig uit te leggen wat creatieve therapie inhoud. Het is niet voor niets een ervaringsgerichte therapievorm!
Succes met je super moeilijke keuze!
p.s. ik neem aan dat je beeldend gaat doen! Drama heb ik weinig kijk op, maar het is wel iets wat ik enorm leuk vind, dus misschien in de toekomst...