Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33032
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:38

Yasmine, je gaat hard met je woorden!

Blondies wat fijn dat het ingeleverd is!
blondies schreef:
Voor iedereen die nog bezig is: veel sterkte, succes en inspiratie! OOIT kom het af :D Je staat ervan versteld hoeveel een mens onder tijdsdruk kan presteren! GO GO GO!!!

Ik word helemaal blij van dit bericht haha. Misschien komt het ooit goed :))

Ik ga het ook gewoon via word doen en lever het dan ingebonden in :)




Ik ben een beetje ingevecht met mezelf en mijn scriptie. Gisteren de hele dag eraan gezeten, maar het liep totaal niet. Vandaag gaat het gelukkig beter.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 10:49

Gister afspraak met m'n begeleider gehad. Heel flauw, gaat ze eerst vragen "Wat vind je er nou zelf van?", om daarna met een brede grijns te melden "Oh, maar het is prima hoor, ik ben tevreden!"

Moet nog wat aanpassingen doen, logisch, maar zit zeker op de goede weg. En nu moet ik vandaag écht m'n filosofie-hoofdstuk gaan schrijven en dat is lastig..hik er al 3 dagen tegenaan en weet nog steeds niet precies wat ik erin wil zetten.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:59

Eennalaatste paper is hier inmiddels af, nu snel de laatste schrijven en dan hoop ik me vanaf dit weekend weer volledig op m'n scriptie te kunnen storten! Zal blij zijn als het allemaal achter de rug is :D

SplashIsLief

Berichten: 33032
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:02

Yellow de laatste loodjes schijnen het zwaarste te zijn :+
Alhoewel ik ook heel blij ben als alles achter de rug is!

Dani, fijn dat ze tevreden is!

Anouk146
Berichten: 190
Geregistreerd: 19-09-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:20

oh mag ik mij hier ook melden? wat fijn om te lezen dat zoveel mensen dezelfde stress hebben, haha, gelukkig komt het meestal wel goed.. Zit zelf op ongeveer 7000 woorden nu; heb 1,5 hoofdstuk af..gelukkig hebben we geen max aantal woorden en alleen een max aantal pagina's van 120. 1 juli is de deadline dus dat komt al eng dichterbij!

Ookami

Berichten: 2489
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Fukuoka, Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:54

Oh fantastisch, een scriptietopic!
Ik ben ook bezig met het schrijven van mijn bachelorpaper. Mijn onderwerp is de Japanse houding inzake walvis- en dolfijnvangst. Ik vind het heel interessant maar veel werk. We moeten hem begin juli afgeven maar ik wil hem graag volgende week al af hebben. Dan kan ik aan de examens beginnen zonder nog aan mijn paper te moeten denken. Ik zit ongeveer op 18 van de maximum 25 pagina's.

SplashIsLief

Berichten: 33032
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:10

Welkom allebei :wave:

Ik zit heerlijk in de tuin met mijn laptop en ben redelijk goed bezig.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:15

Ik ben koos inspiratieloos :+
Ik weet niet hoe ik met de resultaten moet beginnen...

Anouk146
Berichten: 190
Geregistreerd: 19-09-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:19

@ SplashIsLief: thanks! oh kan jij dat? lijkt me wel relaxt maar ben buiten altijd veel te snel afgeleid door insecten, vogels en zand enzo :+ dus heb mezelf maar veroordeeld tot mijn kantoortje..het is ook veeeel te mooi weer eigenlijk!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:23

Goed idee, buiten zitten! Helaas is mijn scherm erg reflecterend :')

Ik zit nu op 13.500 woorden en ik moet hem van mezelf vanavond af hebben. Moet niet echt veel meer doen, wat losse eindjes aan elkaar knopen, bronvermeldingen in orde brengen en hier en daar nog wat definities opzoeken in boeken.

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:42

Wat goed Splashislief! Ik zit helaas op kantoor te werken... :+

Yasmine, succes!!!!

Hier moet ik eigenlijk m´n laatste versie inleveren vandaag maar ik moet nog iets aanpassen aan mijn analyse en dus aan mijn conclusie := mijn literatuurlijst, abstract en inhoudsopgave maak ik later wel.

Overigens schrok ik me maandagavond echt DOOD! Ik zat te kijken naar mijn studiepunten... en ik miste er 15!! Die had ik gehaald aan een andere universiteit als keuzevak binnen de Master maar deze waren dus niet meegeteld. Gelukkig heeft de universiteit dat al gefixt maar ik liep echt even 5 minuten rond met héél veel stress... :=

SplashIsLief

Berichten: 33032
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:48

sanne_146 schreef:
@ SplashIsLief: thanks! oh kan jij dat? lijkt me wel relaxt maar ben buiten altijd veel te snel afgeleid door insecten, vogels en zand enzo :+ dus heb mezelf maar veroordeeld tot mijn kantoortje..het is ook veeeel te mooi weer eigenlijk!

Nou ja eigenlijk wel. Het lijkt er zelfs op dat ik hier minder afgeleid ben dan binnen :+

Anouk146
Berichten: 190
Geregistreerd: 19-09-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:54

fijn joh, dan heb je tenminste nog iets aan het lekkere weer! @ Yasmine: wat heerlijk om het bijna echt af te hebben, succes met de allerlaatste dingen!
ik ga die Concentrate app eens aanzetten, kijken of het werkt :D

SplashIsLief

Berichten: 33032
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:57

Concentratie app? Dat klinkt wel als iets dat ik goed kan gebruiken.
Wat doen jullie op het moment dat de concentratie op is?


Ik probeer wat te gaan drinken, of even een spelletje te doen, maar als het op is, lijkt het gewoon op. (Ik ga zo naar stal dus hoop het daarna weer te vinden.

FOG

Berichten: 388
Geregistreerd: 14-07-06
Woonplaats: 050 en soms 0513

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:03

Ja dat heb ik heel veel, dat m'n concentratie op is of dat ik dat denk. Maar het probleem is dat vaak niet weet of ik het gewoon tegen mezelf zeg om er mee op te mogen houden of dat het echt niks meer wordt :P

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:07

Hetzelfde hier, als ik denk dat mijn inspiratie op is en ik verplicht mezelf om toch verder te schrijven, lukt het meestal wel. Ik ben gewoon te lui :P

Hoofdstuk 3 is af! Nu nog even hoofdstuk 1 herwerken, inleiding en conclusie schrijven en ik ben klaar *\o/*

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:25

Mijn concentratievermogen is sowieso vrij belabberd. :+
Meestal blijft het beperkt tot even 5-10 min iets anders op de computer doen en dan weer verder. En anders ga ik even op 't balkon staan, of iets eten/drinken pakken, of zo. Al scheelt het wel als ik kan schrijven, dat hou ik langer vol dan leeswerk.

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:32

Ik stuur jullie allemaal een flinke portie van mijn concentratie :D

Zijn er trouwens mensen hier die een langstudeer boete boven het hoofd hebben hangen en een brief van de ibgroep hebben gekregen dat ze vanaf volgend jaar nog maar max. 300 euro kunnen lenen? Vanaf november zijn mijn vier jaar om, dus ik wilde eigenlijk alles omzetten in een lening (ik krijg aanvullende beurs + basisbeurs), maar dat kan dan dus niet meer := en 300 euro p maand is heel weinig als je een eigen paard hebt :=

SplashIsLief

Berichten: 33032
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:41

Ik heb nog geen brief van de ib groep maar ik kwam er gisteren wel achter dat ze bij een bachelor diploma op de uni niet automatisch je prestatiebeurs kwijt schelden. Mijn 4 jaar zijn ook al om dus daarop gelet zal ik ook nog wel wat horen.

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:45

Hoe bedoel je niet automatisch kwijtschelden? :o? Blond, sorry!

_lautje_

Berichten: 9292
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:37

Is dat zo? Ik dacht diploma is diploma... Naja als het goed is, ben ik bijna klaar met mn master :Y)

Ik ben nu bezig met hoofdstuk 3. Mijn probleem is dat verselijk veel tabellen en grafieken heb die meer zeggen dan (letterlijk en figuurlijk ;) ) 1000 woorden. Hoop dus echt aan de 20.000 worden te komen. Zit nu op de 10.000 woorden en moet nog 2 hoofdstukken, inleiden, abstract, bibliography en conclusie, maar deze 2hoofdstukjes zijn gewoon echt kort. Hoop dat grafieken en tabellen ook compenseren voor woorden. Heb daar wel iets over gehoord namelijk.
Hoe zit dat bij jullie?

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:42

Nee bij een universitaire Bachelor (staat dus 3 jaar voor meestal) schelden ze niet vast 3 jaar kwijt. Dat kan je wel apart aanvragen. Bij een Master schelden ze je wel alles kwijt maar ook daar moet je achteraan begreep ik van vriendinnen die hun diploma haalden.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:50

Edit:

Hier de info zoals het op DUO staat :j

Citaat:
Diploma halen
Als je binnen de diplomatermijn een diploma haalt op hbo-niveau of hoger, hoef je de prestatiebeurs niet terug te betalen. De ov-lening voor je studentenreisproduct wordt dan ook een gift, zelfs in de leenfase. De diplomatermijn duurt tien jaar en begint te lopen vanaf de eerste maand dat je recht hebt op studiefinanciering voor hbo en universiteit. Haal je geen diploma, dan moet je de prestatiebeurs met rente terugbetalen. Het aantal jaren prestatiebeurs dat na het behalen van je diploma wordt omgezet in een gift, is afhankelijk van de waarde van je diploma. Uiteraard moet je een rentedragende lening of collegegeldkrediet wel altijd terugbetalen.

Hoeveel wordt omgezet?
Hoeveel jaren prestatiebeurs na het behalen van je diploma omgezet worden in een gift, is afhankelijk van de waarde van je diploma. Als je bijvoorbeeld een diploma haalt voor een vierjarige studie (een studie van 240 studiepunten) dan zetten we vier jaar prestatiebeurs om in een gift. Heb je een diploma behaald voor een driejarige studie, dan zetten we drie jaar prestatiebeurs om in een gift.

Kijk hieronder voor een overzicht van het aantal jaren prestatiebeurs dat wordt omgezet:
■ associate-degreeprogramma: 2 jaar (alleen op schriftelijk verzoek)
■ wo-bachelor: 3 jaar (alleen op schriftelijk verzoek)
■ hbo-bachelor: 4 jaar
■ wo-bachelor + wo-master 1 jaar: 4 jaar
■ hbo-bachelor + hbo-master: 5 jaar
■ wo-bachelor + wo-master 2 jaar: 5 jaar
■ wo-bachelor + wo-master 3 jaar: 6 jaar.

Ook diploma's van een deeltijdopleiding of een opleiding aan de Open Universiteit kunnen recht geven op omzetting van de prestatiebeurs. Dit diploma moet dan door de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW) gelijkgesteld kunnen worden met een diploma zoals genoemd onder a tot en met d. Daarvan is sprake, als de betreffende opleiding in het Centraal Register Opleidingen Hoger Onderwijs (Croho) is opgenomen.

Wanneer zetten we om?
Als je binnen de diplomatermijn van tien jaar je diploma behaalt, wordt je prestatiebeurs omgezet in een gift. Deze omzetting vindt plaats in de maand januari nadat je je diploma hebt behaald. Je krijgt hierover eind januari een Bericht Prestatiebeurs. Tot die tijd zie je de prestatiebeurs nog als 'voorlopige lening' op je bericht staan.

bron


Daar moet ik dan toch ook maar eens achteraan :o? heb op het HBO mijn propedeuse gehaald, ga nu dan mijn bachelor op de uni afronden, en begin in september aan een eenjarige master..

FOG

Berichten: 388
Geregistreerd: 14-07-06
Woonplaats: 050 en soms 0513

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:04

oh jeetje, gaan ze het ook nog eens lastiger maken dan het al is..
Mijn plannen zijn om een master te volgen aan een andere faculteit, dus ik zal een schakelprogramma moeten doen. Die tellen ze als 2e bachelor, dus eigenlijk moet ik het instellingscollegegeld betalen, maar die hebben ze tot 2014 gelijk gehouden aan het wettelijk collegegeld. Dat valt mee dus.
Maar nu de vraag, krijg ik dan nog stufi voor dat jaartje schakeljaar/pre-master? Ik ga mn bachelor straks als het goed is nominaal afronden, dus ik zou zelf denken dat ik dan nog recht heb op een jaartje stufi.. :o maar zo mooi zal het wel niet zijn..

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:15

Pfoe, ik ben blij dat ik in België woon en studeer als ik dit allemaal lees :D Ik betaal ieder studiejaar gewoon €500 studiegeld en dat is het. Geen langstudeerboetes, moet er niet aan denken :oo

Bijjjjjjna klaar *\o/*