VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sHaKiEjLaVeR

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:07

Ik heb het er net met mijn moeder over gehad om toch maar een kans van slagen door te komen dit jaar ga ik me wel aanmelden voor wat cursussen ja:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:09

Nee, ik ga naar die in Enschede. Ten eerste het meest dichtbij, en ten tweede schijnt het de beste van NL te zijn.. :j

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:11

Ik meld mij hier ook als eindexamen kandidaat :)
Ik ga eindexamen doen in de vakken, Engels, Nederlands, Duits, Wiskunde, Latijn, Economie, Natuurkunde Geschiedenis en Kunstgeschiedenis.

bij mij tellen de cijfers die ik vorig jaar heb gehaald ook voor 1/3 mee.

Wij zijn nu al ruim op weg met het pws, maar wat zal ik blij zijn als dat af is zeg, dat zal al een boel extra werk schelen.
Laatst bijgewerkt door Nevony op 29-10-09 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:13

Flowerpull schreef:
Wij hebben 3 SEweken, maar voorderest geen punten van vorige jaren die meetellen.

Gaan er hier trouwens naar eindexamencursussen in Leiden? :)

weet ik nog niet..heb ik me nog niet in verdiept eigenlijk...maar denk dat ik eerder naar enschede ga (volgensmij is het daar ook altijd) en dat ligt een stuk dichtbij voor mij :P
Laatst bijgewerkt door Phylos op 29-10-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:14

oe Alquin ken ik trouwens ook, vorig jaar moesten we daar een mondeling over doen en natuurlijk altijd braaf je oefeningetjes maken, bij ons helaas niet voor een bonus, maar om te zorgen dat je geen aftrek kreeg :))

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:21

Enschede heb ik nog nooit van gehoord dat ze die daar ook doen?
Ik ben vorig jaar ook naar cursussen geweest, in leiden.
En dit jaar ga ik voor natuur en scheikunde en voor bio en wiskunde een 1 daagse cursus :)

Ik vind het wel echt súper handig, ze leggen het zo fijn uit en heel geduldig enzo, echt geweldig!

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:30

Die cursussen lijken me ook wel wat, maar ik denk (hoop) dat het me zo ook wel gaat lukken. Alleen biologie is misschien nog iets om even goed over na te denken.. Ik heb in de 4e Maatschappijleer en ANW afgerond en in de 5e heb ik af en toe wat SE's gehad die verschillend meetelden.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:31

Isjtar schreef:
Oeh! K heb net te horen gekregen dat ik een afspraak heb met een onderzoeker van het alzheimer centrum in Amsterdam voor mn pws! :D

oh interessant zeg! mijn overgrootoma lijdt al zo'n 10 jaar aan alzheimer vreselijke ziekte..mooi om daar onderzoek naar te doen!

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:36

Dat vind ik dus ook! :D Wij willen ook gaan onderzoeken het actief houden van de hersenen (dmv spelletjes of wandelen oid) ook ervoor zorgt dat een persoon meer helder is en dingen beter onthoudt enzo. We willen ons verslag ook gaan presenteren in de vorm van een tijdschrift met allemaal info en die kunnen/willen we dan ook verspreiden in bijvoorbeeld verzorgingshuizen :)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:37

Maarr ik zit alweer veel te lang op bokt rond te kijken terwijl ik nog genoeg te doen heb voor wiskunde en natuurkunde... Ik ga mezelf dus maar even bannen :evaw:

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:38

iedereen heeft het altijd over zichzelf bannen...hoe moet dat eigenlijk :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:43

Flowerpull schreef:
Wij hebben 3 SEweken, maar voorderest geen punten van vorige jaren die meetellen.

Gaan er hier trouwens naar eindexamencursussen in Leiden? :)

denk het wel, kan je je alweer inschrijven?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:49

wat houd het nou precies in eigenlijk en wat kost het zo'n cursus?

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:56

wij hebben iedere 6 weken een SE week :=

en tussenuren, ik heb er op woensdag alleen al 4 :')

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:57

Phylos schreef:
@ Ilsiie..
Inderdaad wij hebben van alquin ook die examenbundel (is toch een heel dik boek met teksten?) na de toetsweek als ik het weer iets rustiger heb wil ik daar ook elke week 2 teksten minimaal uit gaan maken.
Met die leraar van mij is niet te praten, dus denk dat ik het wel kan vergeten met ipv alquin examens maken..ik denk dat hij dan met het argument komt dat alquin ook lezen is en dat je daar ook vragen bij moet maken...nou ja we zullen zien..anders maar een 5 voor engels op mijn eindlijst..

Jep, die examenbundel is die hele dikke met examenvragen enzo..

Ik ga ook voor de 5 of 6 op mijn eindlijst.. Mijn examendossier tot nu toe ziet er wel goed uit gelukkig..
Nederlands: 6.9
Latijn: 7.4
Engels: 6.8
Maatschappijleer (afgesloten): 7.9
KCV (afgesloten): 8.0
ANW (afgesloten): 7.7
Wiskunde: 7.4
Natuurkunde: 6.5
Scheikunde: 6.9
Biologie: 6.5
Kunstvak Beeldend: 7.5

Dit zijn de cijfers van 4e en 5e met voor biologie en wiskunde al een cijfer van dit jaar erbij..
Bij ons wordt Maatschappijleer, KCV en ANW gemiddeld met het cijfer voor je profielwerkstuk en dat telt dan ook weer als een gemeenschappelijk cijfer (met compensatiepunten) op de eindlijst, de rest van de vakken die ik nu nog heb wordt dan 50% van het cijfer op mijn eindlijst, de andere 50% is het CE..
Lekker ingewikkeld zooitje weer :+
Ik heb begin januari en in maart een SE-week (tot de kerstvakantie heb ik nog 'gewone' toetsen) en daarna het CE.

Phylos; voor de ban-jezelf functie, zie mijn onderschrift O:)
en: http://www.sslleiden.nl/websites/examencursus/

Examencursus lijkt me wel handig.. Zou dan voor Engels gaan, evt Natuurkunde.. :)

Ben weer bij geloof ik :P

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:07

Had je die niet even wat eerder kunnen geven;), ik ga me bannen!! tot morgen of na het weekend.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:54

Succes!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:08

Hahaha, ik ben hem zelf ook altijd kwijt dus vandaar dat ik 'm in mijn onderschrift gestopt heb :P Succes met leren in elk geval :)

Ik heb me ingeschreven voor de Talencursus Engels aan de uni van Leiden, 2 dagen. Lees- en luistervaardigheid wordt behandeld en ik denk echt dat het me gaat helpen, zeker ook met het oog op volgend jaar dat ik boeken in het Engels ga krijgen :P

Ik ga eens kijken welk huiswerk ik nu nog ga doen, heb morgen een diagnostische toets van Biologie en ik wil nog wat aan pws doen.. Hopsakee :P Aan de slag dus!

(ssssst, eigenlijk moet ik ook nog leren voor mijn ruiterbewijs... := )

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:17

oeh wat handig dat je ook cursus engels kunt doen (al denk ik niet dat ik in 2 dagen engels leer maar goed)
Misschien ga ik dan ook wel een cursus engels doen.

Ik had trouwens voor mij SE Scheikunde van dinsdag een 6,1!!
Had wel iets hoger verwacht/gehoopt, maar ben ook blij met een voldoende..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:34

Flowerpull schreef:
En dit jaar ga ik voor natuur en scheikunde en voor bio en wiskunde een 1 daagse cursus :)

Ik vind het wel echt súper handig, ze leggen het zo fijn uit en heel geduldig enzo, echt geweldig!

Oh, oeps, ik bedoelde examenkampen!
Die hebben ze in Enschede.
Ook hebben ze andere dingen.. Zoek maar eens op, Twente Academy.

Ik stel een grote Bokt-6VWO-examenmensjes-meeting voor bij examenkamp bij de UT. :D :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:36

Nueve schreef:
Flowerpull schreef:

Oh, oeps, ik bedoelde examenkampen!
Die hebben ze in Enschede.
Ook hebben ze andere dingen.. Zoek maar eens op, Twente Academy.

Ik stel een grote Bokt-6VWO-examenmensjes-meeting voor bij examenkamp bij de UT. :D :D

ja gezellig!!! :D

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:11

Denk dat ik voor natuurkunde en scheikunde de examentrainingen wel ga volgen, misschien nog andere vakken.

Overigens tellen hier onze toetsen op school wel gewoon voor 50% van het hele examen. Vind ik wel fijn eigenlijk, als je er dan goed voor staat aan het eind van het jaar kan er niet zo heel veel gebeuren meer bij het CE :P .

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:15

Back from Nijmegen. Vond de opleiding wel oke, alleen zoveel meisjes! Is echt niks voor mij zoveel meiden geheh.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:42

Tesss ik heb me al ingeschreven in Leiden, dikke bugger dus |(
We kunnen wel een meeting bij de examencursussen in Leiden doen? O:)

Hoe de talencursussen daar zijn weet ik niet, maar natuurkunde heb ik vorig jaar al een cursus gedaan en dat was echt zó fijn! Echt je hebt er zoveel aan. Het kost wel wat maar dan heb je ook wat ;) Was toen 210 euro voor een 2daagse cursus. Examencursussen zijn 3 dagen dus ook duurder denk ik? En met kerst ga ik een 1daagse cursus doen voor bio en wiskunde B :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 01:24

Misschien dat ik dat ook wel doe. :)) Even ouders lief aankijken.