Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 15:02

Ik moet rond de 10.000 woorden zitten (= rond de 50.000 tekens, heb ik net even uitgerekend). Stukje kleiner dan die van jou dus. Ik blijf het raar vinden dat er zóveel verschil zit tussen scripties van verschillende uni's..

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:53

Ik studeer in België dus daarmee heeft het waarschijnlijk ook wel iets te maken. Was het maar zo'n feest, dan was ik nu al klaar :Y)

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 17:03

Haha :P Ach, mijn nadeel is weer dat ik enorm op moet letten met wat ik schrijf, want je hebt natuurlijk heel snel teveel woorden. Zeker omdat ik een vrij uitgebreid onderwerp heb kon dat nog wel eens lastig worden. Maar ik ga eerst gewoon maar schrijven, het schrappen komt daarna wel weer.

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:17

DaniBanani schreef:
Heb zojuist een andere scriptie gevonden die over hetzelfde boek gaat. Handig, want nu kan ik afkijken hoe zij bepaalde dingetjes heeft gedaan (qua indeling en zo, geen plagiaat-dingen natuurlijk!).

En na 2 weken radiostilte mailt m'n begeleider nu dat ze dinsdag een afspraak wil. Ja, dikke doei, ga nu even mijn eigen planning aanhouden, dus mail wel dat ik die afspraak graag een week wil verzetten. Dan moet ze dat maar niet 2 dagen van tevoren bedenken hoor..

Wat vreemd dat ze dat nu pas laat weten :\

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 09:26

Ik ben blij dat jullie het ook raar vinden, dan ligt het dus niet aan mij. Is ook niet het eerste steekje wat ze laat vallen, ze is echt te ongeorganiseerd. Als dit zo doorgaat ga ik een klacht indienen als ik klaar ben..

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:37

Ik ga vandaag de brave student uithangen maar ik weet niet meer hoe dat moet :+

Vanmorgen mijn tentamen gekregen, maar daar heb ik nog een week de tijd voor. Dus ik ga eerst een schema opstellen voor mijn scriptie.

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:49

DB, ik zou die klacht idd ook pas indienen als je klaar bent :D

Heb afgelopen vrijdag weer feedback gehad op mijn scriptie, m´n begeleidster vindt het lekker gaan! Moest nog een paar dingetjes aanpassen qua analyse, maar als het goed is heb ik de 25e mijn finale afspraak...!!!

Vroeg trouwens ook of er nou extra veel mensen afstudeerden met de langstudeerboete in zicht. En ja hoor, vooral bij de Bachelor: normaal studeren zo´n 15 mensen af per jaar, nu 45 := En qua master lag het aantal ook iets hoger, hihihihihihi.

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:28

Woow dat is wel enorm :oo

Ik ben weer blij met mijn begeleider, het gaat gewoon helemaal goed komen! En ik hoef de deadlines van mijn eigen vakgroep ook niet te volgen, dat is ook wel fijn!

FOG

Berichten: 388
Geregistreerd: 14-07-06
Woonplaats: 050 en soms 0513

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:35

Pff.. ik ben echt te stom voor woorden. Deadline is 1 juni, dat is al snel. Heb mn vragenlijsten nog niet eens online. ik loop echt zo hard achter..
Vanochtend gesprek met m'n scriptiebegeleider. Barst ik me toch in tranen uit.. Ik schaamde me dood! Gelukkig was ie heel aardig en begripvol en hij zei 'ik zie niet voor me dat jij het niet gaat halen, je bent een pientere meid' :p. Dus nu hebben we het wat omgegooid en heb ik er wel wat meer vertrouwen in, maar het is zo stom dat ik nooit op tijd kan beginnen. En nu zit ik in de knoop met 1000 andere dingen en vakken.. Blegh!
Dat moest ik even kwijt :p

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:12

:(:) soms moet de ellende er ook even uit!
Gelukkig dat je begeleider er alle vertrouwen in heeft! :)

Positieve van mijn kant mbt tot vragenlijsten, toen ik mijn vragenlijsten online had gezet had ik voor het eind van de week al 200 respondenten gehad! :)
Dus het kan gelukkig ook snel gaan :)

Sterkte!

Ik had gister een positief gesprek met de begeleider, ik had veel gedaan en hij gaf mij zelfs een schouderklopje haha, de opleidingsdirecteur kwam ook even langs omdat ie nieuwsgierig was :)
Begeleider wil ook nog steeds gaan publiceren nu er ook echt wat uitkomt. En hij wil er zelfs nog aan verder werken dus hij heeft ook al mijn ruwe data gekregen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:15

Ah FOG dat is vervelend :(:) Maar inderdaad, soms moet al die frustratie en stress er uit. Hij zal het vast ook wel begrijpen dat je in een stresserende situatie zit omdat je wat achter loopt. Maar fijn dat jullie wat aanpassingen hebben kunnen maken!

En wat goed dat je mag publiceren, vuurneon! Wat een compliment :) Fijn dat je zo'n positieve reacties kreeg.

Ik heb nog wat gaten gevuld en ga morgen even langs bij mijn begeleidster om te vragen wat ze nog juist verwacht van mijn laatste hoofdstuk. Dan kan ik die hopelijk af maken tegen deze tijd volgende week en dan ben ik op inleiding en slot na klaar :)

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:18

FOG :(:)

Vuurneon ook weer een positief gesprek fijn!

Yasmine schiet ook op! Lekker!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:22

Goed bezig Yasmine! :)
schiet ook al goed op dus :) leuk dat het echt al vorm heeft zo.

Ik begin morgen met hoofdstuk 3, resultaten (heb alle analyses wel gedaan, maar beschrijven wordt nog een ramp haha zo vreselijk veel data en resultaten :') )

(mooiste lijkt mij als ik gewoon betaald verder kan werken aan de het vervolg van dit onderzoek :') maar helaas.... Bachelorstudenten mogen er verder mee spelen. Ook leuk natuurlijk, dat mijn onderzoek basis is voor vervolgonderzoeken! Toch best een eer :) )

blondies
Berichten: 683
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:56

Ik ga deze week inleveren :D Nog aan het wachten op een laatste check van de discussie door mijn co-promotor and then I'm good the go!! Can't wait :D

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:18

Vriendin van mij kreeg gisteren echt een rotbericht van onze begeleider. Hij had de eerste pagina van haar eindversie gelezen en vond het zo slecht dat hij geen zin had om het verder te lezen. Dus stuurt hij haar een mailtje met dat ze een andere oplossing moet gaan zoeken, want hij is niet van plan om zo verder te gaan. Zij was dus helemaal overstuur, dit is haar concepteindversie en de deadline is eigenlijk al 1 week geleden. Ik ben haar nu aan het helpen met corrigeren, maar ze gaat de deadline dus never nooit halen.

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:24

Wat l*llig... had ze geen proefversies opgestuurd van de hoofdstukken?
Lekker dan dat hij niet verder wil lezen... misschien is het halverwege wel anders geschreven, ik zou daar tenminste ook nog even naar kijken...

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:42

Dat is ook genaaid Ineke. Bah! Lekker motiverend.


Mijn laatste tentamen (take-home) is echt meer horror dan ik dacht, wordt nog leuk in combi met mijn scriptieplanning die in de eerste week al in de soep gaat lopen :')

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:48

Dat is ook lekker... wat vreemd dat hij daar nu pas mee komt..

Ik heb vandaag weer een deelbeoordeling gehad, hoefde alleen een komma te plaatsen en iets in hoofdletters te zetten :D Lekkere opsteker, dus ik ben weer aan de slag voor de voorlopige eindversie :):)

Solleke_Noah

Berichten: 11126
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:56

@Ineke: pfff, wat grof. Mag zoiets uberhaupt wel? Je hebt als begeleider toch de 'plicht' je student te helpen? Hopelijk kan je je vriendin een beetje helpen.

Ik ben aan het prutsen aan een artikeltje om een soort te revalideren, goede voorbereiding voor mijn eindthesis (ik start in juni pas), veel literatuuronderzoek (bweikes, schiet echt niet op) en dan alle statistische dingetjes proberen te verklaren.

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:14

Succes Solleke...

Mijn begeleidster heeft ein-de-lijk teruggemaild maar niet met het bericht dat ik hoopte... ze heeft namelijk nog niks kunnen bekijken omdat ze een sportblessure had opgelopen. Maar ik moest maar gewoon doorschrijven.

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:17

Jeetje Ineke, da´s ook niet echt opbouwend qua kritiek................ en wat nu?

Batje, wat fijn! :D

Ik ga dit weekend werken aan mijn laatste versie. Hoefde van hoofdstuk 1 t/m 3 (van de 5!) ook alleen maar wat puntjes en komma´s te veranderen :) mijn analyse is hoofdstuk 4, daar moet ik nog wat dingen aanvullen en dan kan ik H5 (conclusie) afronden. Mijn begeleidster vond het een erg leuke scriptie zei ze letterlijk, blijheid!

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:06

Hij had eerdere hoofdstukken wel gelezen en commentaar op gegeven, maar ze had daar volgens hem absoluut niet naar geluisterd.
Ik ben nu haar scriptie aan het doorlezen en helpen verbeteren zodat ze in ieder geval iets in kan leveren met een correcte grammatica en spelling.
Mijn begeleider is sowieso heel grof in zijn opmerkingen. Hij heeft mij ook een aantal keer aan het huilen gekregen door de opmerkingen die hij maakt. Veel begeleiding geeft hij niet, hij gaf alleen commentaar en geen ondersteuning. Een goede dag voor hem was als hij al zijn scriptiestudenten aan het huilen kreeg :P.
Maar ja aan de andere kant heb ik ook heel veel van hem geleerd en ik mag hem wel en hij mij. Als hij je mag dan kan je ineens veel meer maken en wel commentaar geven op hem. Als die vriendin van mij commentaar tegen hem geeft mag ze vertrekken terwijl hij bij mij zou lachen en er een opmerking tegenaan zou gooien.

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:33

Ik zou echt niet blij worden van zo'n begeleider.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:51

Ik zou daar ook niet mee om kunnen gaan en volledig van in de stress raken :wow:

Ffortuna, blondies en Yasmine.. voor jullie is het einde dus in zicht! wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! :D

Hier schiet het momenteel even helemaal niet op.. zit naast mijn scriptie nog met twee essays en een tentamen in mijn maag, en het lukt even niet om dat allemaal goed te combineren :n

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:55

Ineke, jeetje wat een aparte vogel :=
Ik zou daar ook prima mee uit de voeten kunnen, maar zo te horen heeft ie niet echt hart voor het onderwijs, maar is hij eerder hard voor het onderwijs.
Ben toch wel erg blij met mijn begeleider haha :D

Het moet ook maar net klikken natuurlijk.