Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:02

Hoe bedoel je problemen krijgen? Ik zou het inderdaad in je onderschrift zetten en een advertentie opzetten, hier op bokt maar ook op marktplaats.

Voor buiten bokt misschien flyers ophangen bij rijverenigingen/pensionstallen (evt. ophaalmoment) maar wellicht hadden jullie dat zelf al bedacht! :D

Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:32

Inderdaad in je onderschrift zetten en dan evt. wat meer posten in topics :) En zoals Yucca ook al aangeeft: vooral veel reclame maken bij stallen/verenigingen in de buurt. Daar haal je denk ik het meeste uit omdat die bij jullie in de buurt zijn. Kijk anders ook eens naar wedstrijden in de buurt en vraag of je kaartjes bij het secretariaat mag neerleggen of daar een flyer ophangen. :j

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:56

Yucca schreef:
Vraagje aan Mariska en Hilda, wat doen jullie om 'bij' te blijven in het vak? Volgend jullie nog workshops/cursussen? Ik ben eigenlijk opzoek naar een goede en leuke dag waar ik meer kan bijleren over bruidsfotografie, heeft één van jullie twee ervaring?

Sinds ik een half jaar geleden ben aangesloten als fotograaf bij CitySessies (ff spam: http://www.citysessies.nl/fotograaf/mariskahanegraaf), ben ik ook lid van een actieve Facebook groep met fotografen. Daar komen heel veel nieuwe dingen voorbij en heel veel verschillende invalshoeken, dus dat is genoeg om bij te blijven. En natuurlijk nieuwsbrieven van Konijnenberg en CameraNu en zo om op de hoogte te blijven van nieuwe apparatuur! Ben je trouwens al aangesloten bij Nikon Professional Service of Canon Professional Service (ligt net aan het merk waar je mee werkt natuurlijk)? Die houden je namelijk ook goed op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen binnen de camera's en lenzen!

Een workshop over bruidsfotografie zijn er verschillende, maar ik zou wel echt een goede zoeken als ik jou was! En die zijn er helaas niet zo veel... Wel ben ik bezig met het overnemen van een bestaand bedrijfje en daarbinnen wil ik daar ook iets mee gaan doen, maar ik kan daar helaas nog niet veel over zeggen. Heb je nog een paar weekjes geduld?? Zodra alles rond is, zal ik het hier zeker laten weten!

Oh, en dan is er natuurlijk nog Professional Imaging op 11/12/13 maart in Nieuwegein! Dat is de nederlandse beurs voor fotografen! Of in September Photokina in Keulen! Dat zijn allebei hele leuke beurzen! Ik ga dit jaar weer naar allebei!

irritantje

Berichten: 637
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:25

oeh dat laaste is goede tip, was bijna vergeten:)

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:47

Yucca schreef:
Vraagje aan Mariska en Hilda, wat doen jullie om 'bij' te blijven in het vak? Volgend jullie nog workshops/cursussen? Ik ben eigenlijk opzoek naar een goede en leuke dag waar ik meer kan bijleren over bruidsfotografie, heeft één van jullie twee ervaring?

Ik ben geen Mariska en geen Hilda (doe ook geen bruidsfotografie) maar ik ben aangesloten bij de BFN, o.a. om bij te blijven. Ik krijg wekelijks een nieuwsbrief en we hebben een actieve Linkedin-groep. Er worden ook regelmatig workshops en seminars georganiseerd. Martin Hogeboom heeft er pas nog een gedaan over bruidsfotografie, maar alleen voor BFN-leden. Volgende week ga ik naar een regio-bijeenkomst (etentje) met allerlei fotografen uit de regio. Afgelopen maandag was ik op de BALV met daarna een lezing van de directeur van de Fotografenfederatie en aansluitend een inspirerend seminar door Frank Doorhof.
Heel veel cursussen, workshops e.d. zijn gericht op hobby-fotografen/amateurs. Via beroepsverenigingen kom je in een heel ander circuit met een ander aanbod.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:37

Ja, ik ga de 12de naar de PI beurs, dat staat al in de agenda :D Nieuwsbrieven krijg ik inderdaad ook genoeg, goed opletten of daar iets voorbij komt wat interessant is (nieuw apperatuur ben ik nooit zo van, haha dat kan ik allemaal niet bijhouden..)

Ik wil inderdaad ook wel lid worden van een fotografen organisatie, zijn er nog meer opties dan de BFN? Of is dat meest gerenomeerde?

Klinkt spannend van je bedrijf Mariska, tzt wil ik absoluut horen hoor :D

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:39

ah! gevonden!

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:25

Yucca schreef:
Ja, ik ga de 12de naar de PI beurs, dat staat al in de agenda :D Nieuwsbrieven krijg ik inderdaad ook genoeg, goed opletten of daar iets voorbij komt wat interessant is (nieuw apperatuur ben ik nooit zo van, haha dat kan ik allemaal niet bijhouden..)

Ik wil inderdaad ook wel lid worden van een fotografen organisatie, zijn er nog meer opties dan de BFN? Of is dat meest gerenomeerde?

PI ga ik ook naar toe, ik weet alleen nog niet welke dag.
Ik zal je vanavond even een PB sturen met wat info over de diverse beroepsverenigingen. Ze zijn volgens mij ook allemaal aanwezig op PI, maar het is wel handig om van tevoren alvast wat info te hebben.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:27

Ik heb net ook even gezocht en heb 7 beroepsverenigingen gevonden die samen weer onder de fotografenfederatie vallen. Ik wat rondgekeken op de site's, even kijken wat de verschillen precies zijn.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:43

JolandaS schreef:
Yucca schreef:
Vraagje aan Mariska en Hilda, wat doen jullie om 'bij' te blijven in het vak? Volgend jullie nog workshops/cursussen? Ik ben eigenlijk opzoek naar een goede en leuke dag waar ik meer kan bijleren over bruidsfotografie, heeft één van jullie twee ervaring?

Ik ben geen Mariska en geen Hilda (doe ook geen bruidsfotografie) maar ik ben aangesloten bij de BFN, o.a. om bij te blijven. Ik krijg wekelijks een nieuwsbrief en we hebben een actieve Linkedin-groep. Er worden ook regelmatig workshops en seminars georganiseerd. Martin Hogeboom heeft er pas nog een gedaan over bruidsfotografie, maar alleen voor BFN-leden. Volgende week ga ik naar een regio-bijeenkomst (etentje) met allerlei fotografen uit de regio. Afgelopen maandag was ik op de BALV met daarna een lezing van de directeur van de Fotografenfederatie en aansluitend een inspirerend seminar door Frank Doorhof.
Heel veel cursussen, workshops e.d. zijn gericht op hobby-fotografen/amateurs. Via beroepsverenigingen kom je in een heel ander circuit met een ander aanbod.

Wow, dat klinkt alsof het veel tijd en geld kost, maar heb je er ook echt iets aan? Ik heb het gevoel dat beroepsorganisaties niet heel interessant zijn om bij aangesloten te zijn en voornamelijk geld kosten... Voornamelijk ook omdat ik momenteel weinig... uhh... geen tijd heb voor dingen waarvan ik niet zeker ben dat ik er iets aan heb.

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:23

11AFotograaf schreef:
Wow, dat klinkt alsof het veel tijd en geld kost, maar heb je er ook echt iets aan? Ik heb het gevoel dat beroepsorganisaties niet heel interessant zijn om bij aangesloten te zijn en voornamelijk geld kosten... Voornamelijk ook omdat ik momenteel weinig... uhh... geen tijd heb voor dingen waarvan ik niet zeker ben dat ik er iets aan heb.

Ik ga alleen naar dingen die mij interessant/nuttig lijken en als ik er tijd voor heb. Bijblijven kost sowieso tijd. Of ik nou nieuwsbrieven krijg en discussies lees op Linkedin of zoals jij lid bent van een Facebook groep maakt denk ik niet veel uit.
Contact leggen met collega fotografen is gewoon netwerken. Er zijn een heleboel dingen die bij je werk horen die niet direct geld opleveren. De zomerperiode is veel drukker, dan besteed ik minder tijd aan zulke dingen.
Het lidmaatschap geeft ook korting op diverse dingen en gratis juridisch advies. Daarnaast vind ik belangenbehartiging heel belangrijk. De vereniging zit, mede namens mij, aan tafel met allerlei partijen over bijv. de nieuwe auteurswet.
Ik heb afgelopen maandag nieuwe mensen leren kennen, de lezing van Lars Boering heeft me op ideeën gebracht en het seminar van Frank Doorhof was heel inspirerend. Ik vond het heel zinvol, al is het niet direct in euro's uit te drukken. Maar voor hetzelfde geld had ik aan het einde van de dag het gevoel gehad dat ik mijn had zitten verdoen. Dat had ook gekund.

Nils_010

Berichten: 1144
Geregistreerd: 22-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:30

Heej, even een tip voor iedereen die nog een website nodig heeft. De webhoster waar mijn website gehost wordt is echt heel goed. Ik had vandaag problemen met de responstijd van mijn website, de site was vrij traag. Net een mailtje gestuurd en vandaag wordt mijn website nog verhuist naar een snellere server. Voor meer info kun je kijken op http://www.goedkopewebhoster.nl. Voor €3.99 per maand heb je 2gig webruimte.

Het is niet om reclame te maken, maar vooral om een positieve ervaring die weinig geld kost te delen.

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:57

*voelt verkapte reclame langswaaien* en ik vind m nog te duur, zit nu goedkoper :D

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:02

Haha idd Cissy ;) En ik zit geloof ik ook rond die prijs als ik het bekijk op jaarbasis!

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:04

Ik heb ook een goedkopere, met meer ruimte en prima service/ondersteuning. :D

Nils_010

Berichten: 1144
Geregistreerd: 22-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:18

cissy schreef:
*voelt verkapte reclame langswaaien* en ik vind m nog te duur, zit nu goedkoper :D


Daarom zette ik erbij dat het niet als reclame bedoeld was. Ze leveren gewoon hele goede service en dat mag ook wel eens gezegt worden vond ik :+

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:24

Oh ja, het is nationale complimentjesdag! Sorry was ik even vergeten.... :D

*sarcastische mode uit*

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:31

Nils_010 schreef:
cissy schreef:
*voelt verkapte reclame langswaaien* en ik vind m nog te duur, zit nu goedkoper :D


Daarom zette ik erbij dat het niet als reclame bedoeld was. Ze leveren gewoon hele goede service en dat mag ook wel eens gezegt worden vond ik :+


Denk dat het komt omdat je hier (voor zover mij is opgevallen) niet actief bent in het topic en dan komt het wat raar over om opeens alleen met zo'n opmerking te komen :+

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:22

Ook ik wil mij hier graag melden! Heb sinds kort een eigen grafisch vormgeef bedrijfje naast mijn studie. (jessicadenooy.nl) Visitekaartjes geprint, website-je gemaakt, een eerste klantje binnen en een eerste spookfactuur ontvangen. Ook krijg ik regelmatig post van andere ondernemingen die mijn gegevens hebben opgevraagd bij de KvK. Werken jullie ook wel eens met deze gegevens? Door mailings te versturen bijvoorbeeld?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 11:18

Hallo Jeska
Als beginnen ondernemer lijk je id dood te worden gegooid met allerlei rommel van mensen die je inderdaad vaak via de kvk hebben gevonden.
Mailtjes mag je niet zomaar versturen, let daar op.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:25

Ik werk zelf niet met mailings en je mag ze inderdaad niet zo maar versturen.
Weet niet meer precies hoe het zat, maar was dacht ik iets van dat je niet ongevraagd mailings naar mensen mag sturen, maar alleen wanneer zij hebben aangegeven deze te willen ontvangen.

Is af en toe een ramp met alle zooi die je krijgt en gebeld word. Dat vind ik nou een groot nadeel van de KvK, dat anderen zo makkelijk aan je gegevens komen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 11:32

Volgens mij zat het zo (controleer dat zelf even)
Wil je mails versturen zoals bv een nieuwsbrief, reclame, etc...dan moet
1) de persoon daar toestemming voor hebben gegeven.
2) de persoon iets bij je hebben gekocht en over dat artikel mag je dan nog updates versturen

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:37

Ik ben al sinds september ingeschreven bij de KVK en heb nog niks gemerkt van mensen die mij benaderen met van alles en nog wat, ook geen spookfacturen. Gelukkig maar.... ben kennelijk niet interessant genoeg :D

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:07

cissy schreef:
Ik ben al sinds september ingeschreven bij de KVK en heb nog niks gemerkt van mensen die mij benaderen met van alles en nog wat, ook geen spookfacturen. Gelukkig maar.... ben kennelijk niet interessant genoeg :D

Wees blij :D

LHO

Berichten: 658
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:28

cissy schreef:
Ik ben al sinds september ingeschreven bij de KVK en heb nog niks gemerkt van mensen die mij benaderen met van alles en nog wat, ook geen spookfacturen. Gelukkig maar.... ben kennelijk niet interessant genoeg :D


Ligt erg aan de branche. Twee bedrijven op ons huisadres, dat van mijn vriendin (Vastgoedsector) en dat van mij/ons samen (Webdesign). Op naam van het VvE-beheer kantoor van mn vriendin ontvangen we dagelijks enkele mailings van aannemers die hun diensten willen slijten. Aan webdesigners wordt veel minder offline spam verzonden.