Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daisyree schreef:Tijdelijk contract niet verlengd
Heeft u een tijdelijk contract dat afloopt tijdens uw zwangerschap? Dan hoeft uw werkgever uw contract niet te verlengen. Maar uw zwangerschap mag niet de reden zijn om uw contract niet te verlengen. Want dan maakt uw werkgever een direct onderscheid tussen mannen en vrouwen. Daarmee zou hij schuldig zijn aan discriminatie.
Dit staat op de site van de overheid.
Wat ik hier heb gelezen (niet alles want ik heb hier een 4 week oud monstertje op schoot dat mamahonger heeft) mogen ze je contract dus niet beëindigen ivm je zwangerschap. Als het bedrijf aangeeft je wel willen een contract te hebben gegeven als je niet zwanger was dan is het dus een vorm van discriminatie. Ik zou dit niet alleen bij het bedrijf maar ook zeker bij je uitzendbureau aangeven.
Je werkgever mag je dus absoluut niet om deze reden ontslaan. doen ze dit wel dan kun je dus een melding van discriminatie maken.
Zoals eerder al gezegd, zwangere vrouwen zijn hier wel degelijk in beschermd. Echter lappen veel werkgevers dit aan hun laars omdat ze het simpelweg beter uitkomt.
Succes!!
Malibu schreef:Daisyree dat klopt indirect wel beschermd maar zoals Lieke al aangeeft moet je het wel kunnen bewijzen en ook als dat zo is dan is de verhouding zodanig verstoord dat een normale arbeidsrelatie er niet meer in zit...
Het blijft een gevoelige kwestie.