Contract verlenging tijdens of na zwangerschapsverlofs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Re: Contract verlenging tijdens of na zwangerschapsverlofs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:38

Als je contract niet wordt verlengd in fase-B heb je ook recht op een transitie vergoeding.

Daisyree

Re: Contract verlenging tijdens of na zwangerschapsverlofs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:52

Tijdelijk contract niet verlengd

Heeft u een tijdelijk contract dat afloopt tijdens uw zwangerschap? Dan hoeft uw werkgever uw contract niet te verlengen. Maar uw zwangerschap mag niet de reden zijn om uw contract niet te verlengen. Want dan maakt uw werkgever een direct onderscheid tussen mannen en vrouwen. Daarmee zou hij schuldig zijn aan discriminatie.

Dit staat op de site van de overheid.
Wat ik hier heb gelezen (niet alles want ik heb hier een 4 week oud monstertje op schoot dat mamahonger heeft) mogen ze je contract dus niet beëindigen ivm je zwangerschap. Als het bedrijf aangeeft je wel willen een contract te hebben gegeven als je niet zwanger was dan is het dus een vorm van discriminatie. Ik zou dit niet alleen bij het bedrijf maar ook zeker bij je uitzendbureau aangeven.

Je werkgever mag je dus absoluut niet om deze reden ontslaan. doen ze dit wel dan kun je dus een melding van discriminatie maken.
Zoals eerder al gezegd, zwangere vrouwen zijn hier wel degelijk in beschermd. Echter lappen veel werkgevers dit aan hun laars omdat ze het simpelweg beter uitkomt.

Succes!!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:48

Daisyree dat klopt indirect wel beschermd maar zoals Lieke al aangeeft moet je het wel kunnen bewijzen en ook als dat zo is dan is de verhouding zodanig verstoord dat een normale arbeidsrelatie er niet meer in zit...

Het blijft een gevoelige kwestie.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 02:24

Daisyree schreef:
Tijdelijk contract niet verlengd

Heeft u een tijdelijk contract dat afloopt tijdens uw zwangerschap? Dan hoeft uw werkgever uw contract niet te verlengen. Maar uw zwangerschap mag niet de reden zijn om uw contract niet te verlengen. Want dan maakt uw werkgever een direct onderscheid tussen mannen en vrouwen. Daarmee zou hij schuldig zijn aan discriminatie.

Dit staat op de site van de overheid.
Wat ik hier heb gelezen (niet alles want ik heb hier een 4 week oud monstertje op schoot dat mamahonger heeft) mogen ze je contract dus niet beëindigen ivm je zwangerschap. Als het bedrijf aangeeft je wel willen een contract te hebben gegeven als je niet zwanger was dan is het dus een vorm van discriminatie. Ik zou dit niet alleen bij het bedrijf maar ook zeker bij je uitzendbureau aangeven.

Je werkgever mag je dus absoluut niet om deze reden ontslaan. doen ze dit wel dan kun je dus een melding van discriminatie maken.
Zoals eerder al gezegd, zwangere vrouwen zijn hier wel degelijk in beschermd. Echter lappen veel werkgevers dit aan hun laars omdat ze het simpelweg beter uitkomt.

Succes!!

In het stukje wat je aanhaalt staat het goed beschreven, in het stuk wat je zelf schrijft maak je er heel andere (juridische) termen van. Het gaat niet om beëindigen en ontslag, dat heeft weer heel andere gevolgen.

Malibu schreef:
Daisyree dat klopt indirect wel beschermd maar zoals Lieke al aangeeft moet je het wel kunnen bewijzen en ook als dat zo is dan is de verhouding zodanig verstoord dat een normale arbeidsrelatie er niet meer in zit...

Het blijft een gevoelige kwestie.

Wellicht kan TS het er gewoon eens informeel over hebben, over de consequenties van ziekte vanuit zwangerschapsverlof en over dat zwangerschap niet de reden mag zijn om het contract niet te verlengen. Dat ze echt heel erg graag hier blijft werken en ze er graag samen uitkomt.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 18:25

Bedankt voor jullie reactie.

Ik ga volgende week het gesprek gewoon aan. Ik weet wat mijn rechten zijn en zal ze daar ook op wijzen, maar ik ga er geen heisa van maken.

Het is graag of niet en als ze me pas na mijn verlof weer aan willen nemen lopen ze het risico dat ik ook verder heb gekeken.

Hoe banketstaaf ook ik ga waarschijnlijk toch wel aan het kortste eind trekken. Ik kan dan maar beter zeggen dat ik de gang van zaken niet waardeer maar dat het niet anders is.

Stress hierover is niet goed en dat kleine meisje in mijn buik is nu het belangrijkste. Werk komt wel weer ook als blijkt dat ze me helemaal niet meer aan willen nemen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:29

Ik zou er als ik jou was niet vanuit gaan dat je contract verlengd word, ook al zeggen ze dat nu wel!
Vaker namelijk bij mij en andere in mijn omgeving meegemaakt, dat ze dat gezegd hebben, en het niet na gekomen zijn, en dus contractverlenging kregen!

Wat ik zou doen als ik jou was, zwart op wit laten zetten ALS jou contract wel verlengd wordt!
Succes!