Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:44

Ik ga HBO rechten doen op het fontys in Tilburg. Dit wel in deeltijd...

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:46

Idooltje schreef:
Ik ga HBO rechten doen op het fontys in Tilburg. Dit wel in deeltijd...

Ik ook! Jammer dat we het niet op dezelfde school gaan studeren :P

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:47

Ik wil dus misschien in februari gaan starten, maar twijfel nog teveel over een aantal opleidingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:53

Hamsnuf schreef:
Joolien schreef:

Voltijd, ga hopelijk duaal vanaf het 3e jaar! Heb jij al een voorkeur voor uitstroom? Ik wil de ggz in :)


Aha, dan kan ik misschien wel bij je in de klas komen toch, of niet? :)
Nee ik heb nog geen duidelijke voorkeur.. Op dit moment lijkt alles me nog wel wat, ik denk (hoop) dat ik tijdens de verschillende stages echt pas mijn voorkeur ga vinden.

Ja wie weet, wel grappig dat ik 11 jaar ouder ben dan jij :') Zal wel een van de oudste in de klas worden. :P

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:56

Ook ik heb mijn havo diploma gehaald afgelopen mei :)
Voor mij wordt het Accountancy aan de HvA van Amsterdam.

RonavhN

Berichten: 1994
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Breda, Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:22

1234 schreef:
TS: hé dan zie ik jou vanaf september ook misschien nog :)
K ga zelf ook Pedagogiek doen in Tilburg vanaf september, maar dan vanaf het 2e jaar instromen O:)
Maar kom dus net niet bij je in de klas :P

Net MBO studie afgerond en daarvoor had ik al 1 jaar Pedagogiek gedaan, maar dan in Den Haag.
Dus eigenlijk nu een soort tussenstudie gedaan toch xD


Wat toevallig, wie weet zien we elkaar wel eens dan!

Waarom heb je nu voor Tilburg gekozen eigenlijk, en niet weer terug naar Den Haag?

Chantal511 schreef:
Ik wil dus misschien in februari gaan starten, maar twijfel nog teveel over een aantal opleidingen..


Waar twijfel je allemaal tussen?
Misschien heb je dat allang gedaan, maar meeloopdagen kunnen meestal wel heel veel duidelijkheid geven!

Warboel
Berichten: 14720
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:29

Jep!

Ik begin in september voor de 2ex op de Willem de Kooning Academie in Rotterdam met illustratie!

Ben in 2013 daar al begonnen maar m'n vader was vlak voor een beoordelings- en herkansingweek in het ziekenhuis opgenomen en met spoed geopereerd dus toen liep ik in 1 klap wel heel erg achter...

En ik wilde al graag een tussenjaar (kom van het MBO af) maar aangezien er in de eerste instantie vanaf studiejaar 2014 geen stufi meer zou zijn toch doorgegaan. Dat werd een jaar opgeschoven en toen heb ik door alles bij elkaar toch maar m'n tussenjaar gepakt!

Dus in september begin ik weer met een schone lei, en ik heb er zin in! :D

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:30

Ronaa94 schreef:
1234 schreef:
TS: hé dan zie ik jou vanaf september ook misschien nog :)
K ga zelf ook Pedagogiek doen in Tilburg vanaf september, maar dan vanaf het 2e jaar instromen O:)
Maar kom dus net niet bij je in de klas :P

Net MBO studie afgerond en daarvoor had ik al 1 jaar Pedagogiek gedaan, maar dan in Den Haag.
Dus eigenlijk nu een soort tussenstudie gedaan toch xD


Wat toevallig, wie weet zien we elkaar wel eens dan!

Waarom heb je nu voor Tilburg gekozen eigenlijk, en niet weer terug naar Den Haag?


Ja denk dat we elkaar wel treffen daar. Is niet zo mega groot daar bij die afdeling volgens mij.

Toen ik 3 jaar geleden nog Pedagogiek in Den Haag deed, zaten we in een erg kleine school met alleen die opleiding daar zegmaar, dat beviel me wel erg goed, lekker kleinschalig en goede sfeer, maar 2 jaar later zijn ze met de opleiding verhuisd naar de Haagse Hogeschool. En die school vind ik helemaal niets :+ En mijn oud klasgenoten van Pedagogiek zijn er ook echt niet tevreden mee, en zeiden ook van, dat ik beter naar Tilburg kan gaan :) Zij hebben ook spijt dat zij niet over zijn gestapt naar Tilburg. En de school in Tilburg vind ik echt super!! Bij de open dag voelde ik me er meteen thuis, die sfeer is echt zoveel beter dan bij de Haagse Hogeschool. Dus dan maar naar Tilburg, waarbij de stad ook erg leuk is, vind ik :D Ik ga wel op kamers in Tilburg. Vlakbij de school. Maar 6 minuten fietsen ofzo. Hoef dan alleen op maandag als we om 8:30 beginnen bijv., vroeg de deur uit (om 6:00), gezien het voor mij 2 uur reizen is.

RonavhN

Berichten: 1994
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Breda, Noord-Brabant

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:34

Dat gevoel had ik inderdaad ook bij de open avond, hele fijne ontspannen sfeer hing er, hou ik wel van :D
En Tilburg is inderdaad een errug leuke stad! Ik neem aan dat je op kamers gaat? Want elke dag vanaf Den Haag naar Tilburg lijkt me niet te doen :=

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:35

Ja had net mijn bericht aangepast hahah

Ik ga wel op kamers in Tilburg. Vlakbij de school. Maar 6 minuten fietsen ofzo. Hoef dan alleen op maandag als we om 8:30 beginnen bijv., vroeg de deur uit (om 6:00), gezien het voor mij 2 uur reizen is.

RonavhN

Berichten: 1994
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Breda, Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:36

Ah je was me al voor haha
Kan je dan niet beter op zondagavond al terug gaan?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:37

Nee want ik heb weekOV. Anders moet ik iedere zondag €12,- voor het reizen gaan betalen xD
En weekend OV is niet handig omdat ik met de bus naar mijn stage moet (heb al stage geregeld) en vast ook doordeweeks naar dingen toe moet met de bus oid.

RonavhN

Berichten: 1994
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Breda, Noord-Brabant

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:39

Ah ja, dan kost het je ook weer zoveel geld.
En met stage enzo is weekov inderdaad wel veel handiger :j

Ik wil eigenlijk heel graag op kamers, maar voor de reistijd hoef ik het niet te doen, ben 3 kwartier onderweg en het kost zooo veel geld :P

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:43

Klopt, het kost veel geld. Gelukkig werk ik zelf ook in het weekend en je krijgt uitwonende studiefinanciering, anders zou het een erg duur grapje worden. Hoewel de prijs van mijn kamer die ik nu heb, nu wel meevalt opzich. Maar voor 3 kwartier reizen is het niet nodig nee. Maarja. Heb wel zin om in Tilburg te studeren. Is weer eens wat anders dan de stad waar ik de afgelopen 3 jaar studeerde. (Arnhem, of nja Velp)
Maarja dit topic gaat over eerstejaars en ik ben dus geen eerstejaars :+ Anders kunnen we wel pb-en hahah anders wordt dit topic ''vervuild'' door onze gesprekken hier.

Dominique_96

Berichten: 4091
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:52

Cyella schreef:
Dominique_96 schreef:
Hallo!

Ik ga Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek studeren in Heerlen :)


Grappig! Heb ik vorig jaar gedaan, ook in Heerlen! Was een leuke opleiding, maar niet als je het voor het biologie gedeelte doet. Dan zou ik maar meteen verder zoeken. Ze hebben hier veel klachten over gekregen en zijn bezig de opleiding aan te passen(Dat duurt waarschijnlijk nog wel even, dus reken daar maar niet op!). Eerste jaar heb je in het eerste blok microbiologie, theorie en praktijk. Was mijn lievelingsvak! Maar daarna 2 periodes alleen (organische) chemie en pipetteren... Nu hebben ze nog wel medische biologie gehad, maar dat is echt enorm saaie theorie. In het tweede jaar wordt het wat meer, maar zoals ik al zei: doe het niet voor het biologie gedeelte!

Het scheikunde gedeelte is enorm moeilijk en pittig. Ik heb gymnasium niveau, had al een goed niveau van scheikunde, maar het was toch wel heel moeilijk te volgen. Dus verkijk je daar niet op!

Ik ben inmiddels gestopt(Al een heel tijdje), waar ik begon met 15 mensen in een klas, zijn er nu nog maar 2 over. Kan je nagaan hoe groot het slagingspercentage is! Die cijfers op de site van Zuyd kloppen dan ook totaal niet =\

Hou je van scheikunde, pipetteren en hele dage in de studieboeken: dan is dit de goede keuze. Anders kan ik je garanderen dat je afvalt!

_______________

Ik ga volgend jaar Leraar Biologie studeren bij het Fontys in Tilburg. Zin in!


Oh, thanks voor die uitleg! Ik vind het praktische deel wel heel belangrijk ja, vind het leuk om met m'n handen te werken etc. :)
De scheikunde zal idd pittig worden maar ik ga de uitdaging aan! Heb zelf ook idd gymnasium gedaan, maar ben door andere omstandigheden terug naar havo moeten gaan helaas :P
Maargoed, ik zie het daar wel!

ivda

Berichten: 1014
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:54

Hoi!
Dit jaar geslaagd voor Havo, en ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de Pabo op Inholland Haarlem
Ik zal me even verder voorstellen.
Ivette, 17 jaar, 1 zusje, rijd al 9 jaar, en woon in Zaandam!

RonavhN

Berichten: 1994
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Breda, Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:57

1234 schreef:
Klopt, het kost veel geld. Gelukkig werk ik zelf ook in het weekend en je krijgt uitwonende studiefinanciering, anders zou het een erg duur grapje worden. Hoewel de prijs van mijn kamer die ik nu heb, nu wel meevalt opzich. Maar voor 3 kwartier reizen is het niet nodig nee. Maarja. Heb wel zin om in Tilburg te studeren. Is weer eens wat anders dan de stad waar ik de afgelopen 3 jaar studeerde. (Arnhem, of nja Velp)
Maarja dit topic gaat over eerstejaars en ik ben dus geen eerstejaars :+ Anders kunnen we wel pb-en hahah anders wordt dit topic ''vervuild'' door onze gesprekken hier.


Ja, ik denk dat ik nog maar een paar jaartjes lekker thuis blijf wonen haha :)
Van mij mag je gerust meekletsen hoor, je begint toch ook aan een nieuwe opleiding haha.
Vind ik juist leuk, ervaringen uitwisselen enzo!

ivda schreef:
Hoi!
Dit jaar geslaagd voor Havo, en ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de Pabo op Inholland Haarlem
Ik zal me even verder voorstellen.
Ivette, 17 jaar, 1 zusje, rijd al 9 jaar, en woon in Zaandam!


Welkom!
Leuk de pabo :D

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:59

Havo gehaald, en nu IHM doen aan Stenden!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:01

Haha nouja niet helemaal nieuwe opleiding voor mij natuurlijk, heel het eerste jaar al gedaan, wel nu op nieuwe stad/school :P

RonavhN

Berichten: 1994
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Breda, Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 12:03

_Ilsee_ schreef:
Havo gehaald, en nu IHM doen aan Stenden!


Even voor de leken onder ons *ahum* Waar staat die afkorting voor? :D

1234 schreef:
Haha nouja niet helemaal nieuwe opleiding voor mij natuurlijk, heel het eerste jaar al gedaan, wel nu op nieuwe stad/school :P


Ja precies! :+

Captain

Berichten: 21448
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:04

Ik begin dit jaar aan de studie Luchtvaart op de HvA! :D

Overigens 4 jaar geleden geslaagd voor Havo, tussenjaar gedaan op Evangelische Hogeschool in Amersfoort, toen in 2 jaar diploma gehaald voor dierenartsassistente, selectie voor piloot gedaan, op het allerlaatst medisch afgekeurd door nierstenen, te laat voor nieuwe opleiding dus nu weer tussenjaar met werken en nu dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:22

Captain schreef:
Ik begin dit jaar aan de studie Luchtvaart op de HvA! :D

Overigens 4 jaar geleden geslaagd voor Havo, tussenjaar gedaan op Evangelische Hogeschool in Amersfoort, toen in 2 jaar diploma gehaald voor dierenartsassistente, selectie voor piloot gedaan, op het allerlaatst medisch afgekeurd door nierstenen, te laat voor nieuwe opleiding dus nu weer tussenjaar met werken en nu dit.

Goh dat ging ook niet helemaal vloeiend, ben je definitief afgekeurd dan?

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:47

Ik meld me!

Ik ga aankomend schooljaar beginnen aan de PABO op InHolland Alkmaar.
Hiervoor heb ik MBO 3 kinderopvang en MBO 4 jeugdzorg(kopjaar) gedaan.

Captain

Berichten: 21448
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:55

Joolien schreef:
Goh dat ging ook niet helemaal vloeiend, ben je definitief afgekeurd dan?


Zeg dat. :')

Ik mag wel vliegen maar met restrictie dat ik niet alleen mag vliegen. Dus in principe zou een [***] geen probleem zijn want je vliegt minstens met z'n twee-en alleen de opleiding kan ik niet doen omdat ik dan wel solo-vluchten moet maken.

De steentjes zijn te klein om te vergruizen en te veel om operatief te verwijderen.. Ik ben dus bang dat het vrij definitief is. Over 2 jaar kan ik met deze opleiding extra selectie doen voor piloot of luchtverkeersleider en dan zal ik misschien nog een keer een echo of CT-scan laten doen. Voor nu laat ik het er bij.. Kan er helaas niks aan veranderen.

Illusion

Berichten: 2592
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:04

Ik start ook in september! Fysiotherapie op de han in Nijmegen.
Ik ben al verpleegkundige en op dit moment werkzaam in het ziekenhuis, ik blijf daar voor 8uur per week werkzaam naast mijn nieuwe nieuwe studie :)