saroanda schreef:Volgens mij kan je vanaf je 18e aan de slag als floorwalker bij de klm.
Ja, maar dat is via het uitzendburo...... Dan ben je niet in dienst van de KLM en voer je niet dezelfde werkzaamheden uit als het KLM personeel.....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Carrotcake schreef:saroanda schreef:Volgens mij kan je vanaf je 18e aan de slag als floorwalker bij de klm.
Ja, maar dat is via het uitzendburo...... Dan ben je niet in dienst van de KLM en voer je niet dezelfde werkzaamheden uit als het KLM personeel.....
Carrotcake schreef:saroanda schreef:
I knowMaar die functie wordt in de volksmond al snel grondstewardess genoemd.
Ladypronk schreef:Stewardess is echt een superleuke baan!
Zelf heb ik 17 jaar gevlogen voor de KLM waarvan de laatste 6 als purser.
Het is bij de meeste luchtvaartmaatschappijen hollen of stilstaan.
Er is op dit moment een vacaturestop bij de KLM, maar dat kan zomaar weer omslaan en dan zijn er ineens heel wat vacatures.
Voor wat betreft de opleiding, zorg dat je een breed georiënteerde opleiding hebt. De voorkeur gaat zeker niet uit naar degenen die een "stewardessen of hostess opleiding" hebben gevolgd.
De eisen heb ik al voorbij zien komen, dus dat is bekend.
Je moet een heel goeie eerste indruk hebben, dat is echt een vereiste. Dat is namelijk wat de passagiers het eerst zien.
Verder moet je heel goed samen kunnen werken in een team van mensen die je in principe niet kent. Dit is niet voor iedereen gemakkelijk. Ook moet je natuurlijk stressbestendig zijn en heel geduldig...
Het maakt niet uit wat voor vervolgopleiding je gaat doen, als je maar minimaal aan het bovenstaande voldoet. Er werken mbo-ers, maar ook genoeg mensen met een hbo- of universitaire opleiding.
Het is in ieder geval absoluut de moeite waard om te proberen, want het is echt een wereldbaan!