Pascal schreef:Het voorstel wat ze doen mag ik mee naar huis nemen, heb 7 dagen de tijd om het na te laten kijken op hun kosten bij een advocaat.
En idd er zijn nog meer mensen ontslagen.
Ze zijn de laatste maanden al heel erg bezig, mensen met 0 uren contract..
En vandaag dus ik en meerdere 'oudere' collega's.
Maargoed ik heb wel rechtop een ww denk ik, en daarop kun je ook weer aanvullen aanvragen.
Geeft wel iets meer hoop dat ik niet helemaal zonder inkmosten kom te zitten.
Maar ik heb behoorlijk zin om even flink van me af te vloeken...
Ja, je hebt recht op ww als je genoeg weken hebt gewerkt, maar als jij inderdaad 6 jaar daar hebt gewerkt, heb je in ieder geval recht op een half jaar ww. Elk jaar dat je hebt gewerkt (vanaf 1998, maar dat is niet echt relevant in jouw geval), geeft je recht op een maand ww, waarvan de eerste 2 maanden 75% van je laatstverdiende dagloon en daarna 70%.
Maar alsnog: je wilt niet die ww in! Morgen echt rechthulp oid inschakelen, want hoogstwaarschijnlijk mag hij dit niet zomaar doen (en rekken is altijd beter, hoe langer je doorbetaald krijgt omdat je nog niet officieel ontslagen bent, hoe langer je je ww kan uitstellen!). Schriftelijk aangeven dat je beschikbaar blijft voor werk en níét direct akkoord gaan met je ontslag. Zodra jij je handtekening eronder zet, kan je niks meer. Eerst informatie inwinnen, wie weet helpt het!