Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:01

Wat kost een tuinontwerp eigenlijk? (mag via PM natuurlijk)
Maar ergens zou ik daar wel interesse in hebben, want ontwerpen kan ik echt niet :o
Het resultaat bij ons is een compleet betegelde achtertuin (man was vroeger stratenmaker dus dan heb je zoiets al snel :+) en ik wil gras en plantjes hebben die toch bestand zijn tegen twee grote honden die alles uit de grond willen trekken :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:03

11afotograaf : Heb je gelijk in hoor :j

De insteek was meer een beetje : kun je daar niet iets mee doen , dat je dus bij jou in de regio her en der een leuke tuin zoekt waar je voor een klein bedrag die mensen helpt , en die dan als voorbeeld-tuin mag dienen voor andere klanten , wellicht dat zoiets een leuke actie is en dan ook nog wat extra normale klanten genereert ? :)

Wat mij bijvoorbeeld nu juist tegenhoudt is dat je sowieso maar af moet wachten waar iemand mee komt...

Een ontwerper kan nog zoveel papiertjes hebben en nog zo enthousiast gaan zitten zweten op een mooi ontwerp , maar als het voor mij dan niet helemaal "wauw" is..... tja dan vind ik dat zonde geld , maar vind het ook niet eerlijk om iemand 10 ontwerpen te laten maken natuurlijk :P

Je hebt er nu eenmaal mensen bij zitten die met veel hoekig en steen werken , of juist met veel ronde vormen....en bij de 1 komt er een heel ander "gevoel" uit dan bij de ander :)

Daarom zijn voorbeeld-tuinen toch wel een hele grote plus zodat je een beetje kunt zien met wat voor ontwerpen iemand komt.

Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al hebt qua resultaat-foto's , maar op zich moet met zoiets toch ook wel een leuke actie te bedenken zijn ? :)
Of dat je bvb. een stukje reclame achter mag laten in die tuin , waarop voorbijgangers kunnen zien bij wie ze terecht kunnen voor een mooi stukje werk :j

11AFotograaf schreef:
pmarena schreef:
zijn er geen goede beginners die het voor een appel en een ei doen en dan in ruil alles op de foto mogen zetten en gebruiken voor hun portfolio om zo makkelijker nieuwe klanten te trekken ? :P
Net als ik , ik weet al grofweg wat ik waar wil , heb alleen geen verstand van de aankleding van het groen , hoe / wat / waar zodat het een mooie landelijke / mediterrane uitstraling krijgt waarbij het gewoon "klopt" allemaal.

Maar om daarvoor nu meteen honderden euro's neer te tellen , poeh.

Om eerlijk te zijn vind ik het wel een aparte opmerking om mee binnen te komen vallen!
Helaas heb je niet vertelt wat je zelf doet, maar waarschijnlijk vind jij het ook niet leuk om te horen dat je te duur bent en dat iemand wil dat jij je diensten gratis of voor weinig geld wil aanbieden, omdat hun het geld er niet voor over hebben...
Momenteel is dit een hele zware discussie, maar als ondernemer zou je toch moeten snappen waar prijzen vanuit opgebouwt worden.
Ik snap dat je niet flink wilt betalen voor iets waar je zelf weinig waarde aan hecht en niemand zegt dat dat niet mag, maar zoek dan iemand in je buurt die je kan helpen... Maar dan mag je daarna ook niet teleurgesteld zijn van het resultaat!
Sorry, maar zo denk ik erover!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 17:09

Grr mijn iDeal aanvraag wordt afgekeurd iedere keer omdat ik iets verkeerd invul schijnbaar :+

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:14

Dit heb ik nu op mijn website staan over de kosten:

Citaat:
De kosten van het laten maken van tuinontwerpen is onderhevig aan uw wensen, de afmetingen van de tuin en de mate van detaillering in materiaal en beplanting. Na het eerste gesprek zal ik een offerte opmaken voor het tuinontwerp, waar alle kosten in zijn verwerkt. Wel zo duidelijk, geen kosten achteraf!

Dit komt grofgezegt neer op een prijs van 750 tot 1500 euro.

Heb ik na lang wikken en wegen mijn visitekaartjes laten afdrukken op papier, kom ik nu opeens een milieu-vriendelijke 'plastic' pas tegen, gemaakt uit aardappelzetmeel! Nog redelijk schappelijke prijzen ook, dus daar ga ik mijn reclame-uiting van laten maken!

pmarena@ Ik heb al een redelijk aantal tuinen ontworpen in de 6 jaar dat ik nu werk als tuin-en landschapsontwerper, en daarvoor tijdens mijn studie. Dus voorbeeld projecten zit ik niet echt op te wachten :+. Ik wil niet overkomen als een 'beginner' naar mijn potentiele klanten, daar ik dat ook helemaal niet ben. Daarnaast is het inderdaad erg spannend om een ontwerper iets te laten maken, daar heb ik toevallig ook een stukje over geschreven op mijn site :D Maar een ontwerper zal altijd rekening houden met de wensen van de klant. Als deze houdt van strakke en moderne vormgeving kom je daar natuurlijk niet aan met een cottage-tuin. Een beetje een 'handtekening/visie' heeft (of ontwikkelt) een ontwerper altijd wel, maar de belangrijkste dienst is wel de wensen van de klant vertalen in een passend en kloppend ontwerp.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:15

Yucca schreef:
Als je het geld ook echt op je naam laat overmaken, en niet tnv je bedrijfsnaam dan kan he het volgens mij wel lang volhouden. Bekende van mij doet het ook al jaren, als de banken beginnen te zeuren zegt ie dat hij gaat overstappen en dan binden ze vaak weer in :+

Over dat een tuinontwerp te duur op het budget drukt, enig idee wat je kwijt gaat zijn aan kosten voor bestrating/beplanting? Alle 'vakadviezen' hebben hun prijs ;)

Ja joh , trappen ze daar zo lang in ? :D

Ja heb een prima idee van de kosten hoor , daarom juist , het kost allemaal al genoeg :P

Maar het stikt volgens mij van de mensen zoals ik die op zich wel willen overwegen om iemand in te schakelen , maar dan toch vooral terughoudend zijn omdat ze twijfelen of er wel uit zal komen wat ze zoeken.... ik wil ook niemand aan het lijntje houden en dwingen net zolang te blijven tekenen totdat ik het "wauw" gevoel heb , maar zit er ook niet op te wachten dat ik dus eindig met een ontwerp waarvan ik denk : ja netjes gedaan , maar het "gevoel" dat ik zoek is het hem niet helemaal....

Bij veel aanbieders van tuinontwerpen mis ik toch echt lekker veel resultaat-foto's waardoor ik het gevoel zou krijgen van : ja die kan tuinen ontwerpen met het "gevoel" dat ik zoek :j

Als je er iemand bij haalt voor zo'n flink bedrag , dan moet het ook wel helemaal top zijn en niet een gewoon leuke tuin die je zelf ook wel had kunnen bedenken met een paadje hier en plantje daar , het moet echt iets meer hebben dan dat , wat meer karakter en visie :)

Ik denk dus dat daar een flink stuk klandizie te behalen valt : bij de twijfelaars die bang zijn dat het het geld niet waard blijkt te zijn.
Die moet je op 1 of andere manier toch wat meer vertrouwen kunnen geven lijkt mij.

Het is toch een behoorlijk luxe artikel zeg maar , om iemand te vragen voor het ontwerpen van je tuin :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:19

@pmarena: Laat ik nu net dat 'gat in de markt' te willen opvullen :+ Ontwerpen met karakter en visie, lekker groen, duurzaam en speels.

Daarnaast is het inderdaad een luxe artikel, en daar is de prijs dan ook naar ;)

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:22

iets gratis willen wil iedereen wel, maar dat werkt gewoon echt niet.
Kwaliteit kost gewoon geld, tijd kost geld en alles draait om geld.
Als alles gratis geweest zou zijn liepen we nu nog in ons berrevelletje rond en sloegen we onze vijand met een knuppel

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:25

Maar Yucca dan heb je dus alleen een ontwerp neem ik aan? Dus alle kosten voor materialen en aanleggen komen daar nog bij?

Waarom heb je geen url in je profiel of onderschrift naar je website?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:28

Yucca : Maar hoe doe je dat dan ? :)

Hoe haal je nu van die twijfelaars over de streep ?

Dat lijkt me best moeilijk , voor mij als potentiële klant is het zo dat ik denk : die 1000 euro daar kan ik heel veel voor doen (als je kijkt qua plantjes kopen dan :P ) , ik zou het wel in het voor ons en ons huis perfect passende tuinontwerp willen steken.....maar wie zegt dat ik dat ook krijg van degene die ik contacteer ?
Ik weet pas of het "klopt" , als ik het zie , en dan is het werk al achter de rug. En als ik het wauw-gevoel niet heb dan kan ik wellicht ook niet goed uitleggen waarom niet....dus dan kan jij als ontwerper daar weer niet zoveel mee en ben ik die ene zeikerd die je zo af en toe tussen je klanten hebt :P

Voor beide kanten is dat moeilijk.

Ik wil geen smak geld kwijt zijn aan een ontwerp waar ik niet helemaal verliefd op ben , maar jij wilt natuurlijk wel je werk betaald zien...en terecht !

Hoe los je zulke dingen op , en heb je er manieren voor om mensen het vertrouwen te geven dat het wel goed komt zeg maar ? :)

Zijn er geen ontwerpers die werken met voorbeeld-tuinen , waar de bewoners trots zijn op hun tuin en het wel okee vinden als er af en toe eens iemand doorheen loopt , of waar je iets van reclame achter mag laten ?

Dat zijn best waardevolle extra's t.o.v. andere aanbieders denk ik.

Ik heb ook regelmatig dat ik een tuin zie waar ik meteen in wil trekken , haha.
Zou best tof zijn als je dan kon zien wie dat zo bedacht heeft :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:37

@ Pmarena, jij geeft aan wat je wilt en daarmee gaat degene dan aan de slag en het lijkt mij niet als het ontwerp er is en jij zegt staat me niet aan dat ze zeggen hier moet je het mee doen.

Mag ik jullie mening?

Afbeelding
Kaart 1

Afbeelding
Kaart 2

Afbeelding
Kaart3

Welke vinden jullie het mooiste?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:41

Ja dat zijn puur kosten voor het ontwerp :D haha als daar ook nog materialen in moeten....Voor 750 euro kan ik 2 dagen aan een tuin werken, dat is echt het minimale aantal uren dat nodig is. Zeker omdat er nog zaken bijkomen als een bezoek, inmeting, 2e bezoek, reiskosten.

Ik 'bok' graag privé, als er gegoogled wordt op mijn bedrijfsnaam wil ik liever niet dat dit gekoppelt wordt aan mijn bokt-account. Vandaar geen link in mijn onderschrift....

Het is handiger dat de klant zijn wensen kenbaar maakt door bijvoorbeeld foto's, knipsels, tijdschriften ect. Dan zou ik al een goed idee krijgen bij welke sfeer je voor ogen hebt. Beelden zeggen inderdaad meer dan woorden, maar ik kan ook niet in het hoofd kijken van klanten :D Daarnaast kan je voor de sfeer wel in een andere tuin gaan kijken, maar in de praktijk kan ik niet een tuin 1-op-1 kopieren naar een nieuwe/andere situatie, en dat wil ik ook niet :+

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 17:42

Hilda ik zeg een combi van kaart 1 en 3 !!

Namelijk de grote foto van kaart 3 en de foto van de 2 samen op kaart 1!!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:44

Dan spreek je jezelf enorm tegen Frozenstar. Dat is namelijk hetzelfde stel!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:45

Ik vind juist nummer 2 het leukst :D Ik vind de twee details onderin leuk, en de foto van het gezin lekker afgestemd qua kleur.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 17:45

Maar dat is niet zo terug te zien op de foto's!

Mijn uitspraak was natuurlijk zonder foto's gebaseerd!= :j

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:51

Ik vind gezin nummer 3 het "aantrekkelijkste" :o

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:52

Ik ga ook voor nummer 3

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:53

Misschien een klein beetje hulp van de creatieve tekstschrijvers hier?

(bedrijfsnaam) geeft bij ieder tuinontwerp een gratis
boom weg, kijk voor meer info op www . . nl

Deze zin heb ik nu bedacht voor mijn actie, vind hem alleen nog niet echt lekker klinken: geeft gratis weg.
Iemand een ander idee?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:53

Nuage schreef:
Ik vind gezin nummer 3 het "aantrekkelijkste" :o

:')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:54

Ik vind de eerste dan toch de leukste , vind die buik-foto niet leuk :P

Wel vind ik de grote foto van kaart 3 leuker.

Maar heb je dan andere kaartjes voor bvb. de bruidfotografie / paarden ?

Want ik vind dit wel heel erg baby-gericht :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:54

Nu een gratis boom bij de tuin van uw droom....?

Ehm dat bekt ook niet helemaal :P

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:58

pmarena schreef:
Maar heb je dan andere kaartjes voor bvb. de bruidfotografie / paarden ?

Deze is voor mijn studiofotografie. Daarmee richt ik mij op zwangerschappen, baby's (jonge kinderen) en gezinnen met baby's/jonge kinderen.
Voor de trouwfotografie ben ik ook bezig met het uitzoeken van foto's. Lastig want ik wil een mooie combinatie maar ook in 3 foto's laten zien wat men kan verwachten.

Over die buikfoto, dat is wel een foto die iedereen hebben wil als ze zwanger zijn.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:01

Lastig hé, keuze's maken... :j zo herkenbaar!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:04

Gelukkig ben ik er voor de studiokaart wel uit. NR 3 gaat het worden.
Kom jullie later nog wel even lastig vallen voor de trouwvisitekaart.

Ga nu eerst mijn dochter rustig wakker maken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:07

hilda 3 met een andere buik (boven groen, rechts blauw, links rood? zoals in je logo?)

eens met pmarena. vergeet de kant van de klant niet.
kom er straks op terug. Eerst mijn oren redden van doofheid.