Paardenschool Deurne

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Paardenschool Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:09

Tuurlijk moet je veel kunnen leren op je stage,
maar geef jezelf een schop onder je reet, als je na deurne in de paarden gaat werken, krijg je met dezelfde,of nog ergere bazen te maken.

Ik heb een paar waardeloze stageplekken gehad, ook daarentegen een paar hele goede.
Maar van beide heb ik geleerd, en van de slechte ben ik een echte bikkel geworden, al zeg ik het zelf Haha!

Ik zie tegenwoordig helaas meer slechte stagiaires dan goede, veel zijn verwend, grote mond, etc dus ik kan me wel vinden in palousaboy

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:32

pinuts schreef:
Maar schrik dat hier zoveel negatief word gepraat over stagieres.. vooral stagieres met een enorm dure opleiding.. pff

Waarom pff bij die enorm dure opleiding?
Ook op dure opleidingen zitten mensen die niet echt gemotiveerd zijn of denken dat ze alleen goed genoeg zijn om te rijden bijv...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:35

Welke opleiding is duur??
Deurne is allang niet meer zo duur als ie was, je betaald stalling en "kamerhuur" maar verder is de opleiding niet duurder dan een normale opleiding.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:46

Het word als duur gezien omdat je bij andere paarden opleidingen bijv geen stallingsruimte hebt en je ook niet intern hoeft/kunt...

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:54

KiWiKo schreef:
vegen kan iedere boerenlul.............. of je het vol overtuiging doet of zuchtend en steunend is een tweede Haha! Haha!

Dit bedoel ik dus met goedkope werknemer. Tijdens mijn eerste stage heb ik alleen geveegd, uitgemest, geveegd, uitgemest, enz. Kan nou niet zeggen dat ik daar veel geleerd heb. Gelukkig waren mijn andere stages super, met goede begeleiding, dus daar hoor je mij verder niet over. Wat ik bedoel, is dat een stagebedrijf ook tijd moet investeren in zn stagiaires. Dus begeleiding en uitleg waarom het bedrijf bijv. een bepaalde werkwijze hanteert. Je kunt tijdens je stage wel 10 paarden per dag mogen rijden, maar als je geen 1 keer les krijgt, dan word je daar als stagiaire niet beter van.
O.a. bij Maarten Dijkerman heb ik heel veel geleerd, het was keihard werken maar daartegenover stonden leerzame springlessen en hele verschillende springpaarden die ik mocht trainen en aan het eind van m´n stage een groot afscheidsfeest. Dat is heel wat anders dan 6 maand lang dag in dag uit alleen de mesthoop van dichtbij bekijken.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:05

Daar heb je zeker gelijk in, maar ik vind wel dat je die leuke dingen ook wel moet verdienen Bloos Eigenlijk net zoals jij omschrijft wel hard werken, maar ook leerzame lessen. Maar er zijn ook gewoon stagaires die zich niet in zetten en dan vind ik het ook meer dan logisch dat je minder leuke dingen te doen krijgt Ach gut Ik vind dat het geven en nemen is!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:45

rianneke: dit is zeker wel een dure opleiding, boeit niet of je een kamer hebt of niet.. het is gewoon duur! En ik vind dat je dan ook best wel wat gemotiveerder mag wezen. Of de opleiding past dan niet bij je, of ze zijn dan gewoon verwend

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:51

Dat is jou mening...
Reken zelf maar eens uit als je op kamers gaat en een stallingsplek voor je paard zoekt incl alle faccaliteiten die deurne heeft...
En dan nog het eten van jezelf, de hoefsmid, de lessen etc etc

En je weet ook niet waarom leerlingen niet gemotiveerd zijn... Ze zijn in deurne over het algemeen wel beter gemotiveerd als op andere paarden opleidingen volgens mij. De stap intern is blijkbaar toch een grote stap.

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:08

de opleiding zelf is niet duur in verglijking met andere opleidinge zelfs nog lang niet de duurste.
wat de school zo duur maakt is het stallen van je paard het intern verblijven en zeker het eten is duur.
mijn moeder heeft dit alle maal uit zitte rekenen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:11

En je krijgt meer stufi omdat je niet thuis woont Knipoog

vavesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:12

ik weet nog wel een goedkoop kamertje in deurne ??? Haha!

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:31

vertel... Tong uitsteken

vavesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:28

gilberke schreef:
vertel... Tong uitsteken

nou ehhh mijn ouders wonen in Deurne en aangezien wij kids allemaal uit huis zijn vinden ze het niet erg om er 1tje te verhuren.
zelf kom ik ook op korte termijn terug naar Deurne en zal ook vast wel een kamertje over hebben. Knipoog

ben je verplicht om via de school te huren of mag dat ook op eigen gelegenheid?
je kan namelijk ook samen met anderen huren in een gezins woning en de kosten delen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:33

Als je paard op school verblijft, dan moet jijzelf ook intern verblijven.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:19

eerste 2 jaar ben je verplciht intern te verblijven, hierna sta je vrij om te gaan en staan en slapen of huren waar je wilt.
dus wat mloes zegt klopt niet.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:22

Klopt ja, maar het lijkt me niet echt handig om ergens anders te slapen, ook wanneer wij volgend jaar bijv met allemaal wat willen gaan huren, is het toch handiger op de flat te slapen en op school te eten. En als het op de flat misgaat is het nog weer te helpen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:42

Flat is makkelijk en daarnaast gezellig om te verblijven. Waarom al moeilijk doen als we het aangeboden krijgen.

betty_cham

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:09

je hoef niet persee paarden opleiding te doen om in de paarden te werken.

ik heb bbl dierverzorging gedaan niveau 3 en ik werk ook in de paarden. maar kan nog wel alle kanten op als wil.

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:48

Ik zou gewoon even op de site kijken daar staat alles op
hihi

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:11

Mijn god, tis alweer 2010 en nog steeds is het gezeur over Deurne niet afgelopen :P Ik heb nu sinds Juli 2009 Mijn diploma. Ik werk sindsdien bij Eric van der Vleuten. Heb hier mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald, ik ga internationaal mee op concours. Zonder Deurne had ik deze kans misschien niet gekregen.. Heb hier stage gelopen, en Eric had mij in mijn laatste jaar zelf opgebeld of ik wou komen werken als ik klaar was met school. Dus denk zeker dat je iets aan Deurne kunt hebben, zolang je zelf maar een goede instelling hebt! Kun je beter de verwende, niet werkwillige leerlingen afkraken dan de school zelf ;) Oke, het is niet altijd even top geregeld geweest en heb ook vaak gevloekt hoor! Maar over t algemeen. Frans van de Ent, Marion Schreuder, Cor Loeffen, en zo nog een paar; als jij je best doet; als jij laat merken en zien dat je dit wilt en kunt; dan gaan ze voor je door t vuur.. Dus het hangt helemaal van jezelf af of de school een toegevoegde waarde is of niet!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:50

_Sanneman_ schreef:
Mijn god, tis alweer 2010 en nog steeds is het gezeur over Deurne niet afgelopen :P Ik heb nu sinds Juli 2009 Mijn diploma. Ik werk sindsdien bij Eric van der Vleuten. Heb hier mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald, ik ga internationaal mee op concours. Zonder Deurne had ik deze kans misschien niet gekregen.. Heb hier stage gelopen, en Eric had mij in mijn laatste jaar zelf opgebeld of ik wou komen werken als ik klaar was met school. Dus denk zeker dat je iets aan Deurne kunt hebben, zolang je zelf maar een goede instelling hebt! Kun je beter de verwende, niet werkwillige leerlingen afkraken dan de school zelf ;) Oke, het is niet altijd even top geregeld geweest en heb ook vaak gevloekt hoor! Maar over t algemeen. Frans van de Ent, Marion Schreuder, Cor Loeffen, en zo nog een paar; als jij je best doet; als jij laat merken en zien dat je dit wilt en kunt; dan gaan ze voor je door t vuur.. Dus het hangt helemaal van jezelf af of de school een toegevoegde waarde is of niet!

Amen Sandra +:)+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:59

precies Sanneman......... het hangt helemaal van jezelf af.............

maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik de meeste studenten van welke paardenschool dan ook qua instelling ver beneden peil vind

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:15

Ohh daar geef ik je ook helemaal geen ongelijk in. Zijn weinig studenten meer met een juiste instelling. Het is meer: wie heeft de mooiste spullen, wie is gezellig, wie is knap.. En als ze alleen gruwelijk goed kunnen rijden, oh jezus dan hoor je er niet bij hoor. (jaloezie) De mensen die het meest waardeloos rijden van de hele opleiding, minste instelling hebben (ja de instelling om te zuipen ofzo) en de grootste mond; die zijn fantastisch.. En zo blijft dat maar doorgaan. Als ze nu eens voor zichzelf leerde denken, zich inzette voor iets, leerde wat het is om te moeten werken voor iets wat je wilt bereiken.. zal helaas als sneeuw voor de zon verdwijnen

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:34

Het hangt helemaal van jezelf af. Als jij denkt dat je er gaat komen moet je het gewoon doen. Ik wou vroeger ook altijd amazone op topniveau worden, maar dit gaat mij niet lukken. Omdat ik ten eerste: nog geen paard heb en ten tweede: ikrij nog niet eens wedstrijden en ik ben 15 jaar al, dus ik ga mijn tijd/geld niet in zo'n school steken. Ik kom er toch niet. Wel wil ik naast mijn vaste baan (weet nog niet wat ik later wil worden maar oke) later een kleinschalig (denk aan 3 pony's) welsh handelstal beginnen. Dit wil ik gewoon vanaf 1 pony uitbreiden.. En dan zie ik wel. ;)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:53

mijn instructrice heeft er wel opleiding gedaan, ik twijfel ook of ik daar wel naar toe zou gaan of niet. want ik wil ook heel graag iets met paarden.