't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:13

Vervelend purny!

Ik zit momenteel op msn voor een gesprek hahaha....*onconventioneel*

Ben benieuwd...in ieder geval weer wat euro's bijverdienen als het wel wat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:17

Reageren jullie weleens op vacatures met sluitingsdatum en selecties enzo? Want gaan jullie er dan achteraan of wacht je het antwoord af?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:21

@Lolleke: Sta er allang niet meer van te kijken dat ik afwijzingen krijg. Begin zo langzamer hand te accepteren dat ik weer een jaar volop in de schoolbanken zit. Mijn ouders zeggen altijd dat ik me best doe en dat ik er dan ook alles aan heb gedaan om te proberen aan het werk te komen. Maar feit blijft dat het ronduit k*t is.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:32

@blingh, alle vacatures waar ik op reageer hebben een sluitingsdatum eigenlijk. Als die voorbij is en ik heb na een week nog niks gehoord ga ik er achteraan. Tenzij anders vermeld in de vacature.
(soms beschrijven ze dat je binnen 2 weken antwoord krijgt o.i.d.)

@purny, ik ook niet hoor...krijg er gemiddeld een paar per week binnen. Maar het blijft wel vervelend en dan is het fijn als iemand je even een kop op geeft :)

Gesprekje op msn gaat goed trouwens...is puur voor een paar euro per maand extra, maar wel grappig werk smsjes (ja ook die 'spannende' :p ) beantwoorden enzo :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:40

Ik heb nu natuurlijk wel een baantje, maar het was leuker geweest als ik een leerlingen plek kreeg. Ja das idd fijn, bedankt en jij succes!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:49

http://www.jobtrack.nl/jobtrack/JobOpen ... nr=2570690
administratief in raamdonskveer

in mijn reclame deel staat dat ze bij nieuwemaas.nl niveau 3 verzorgenden zoeken full als partime.

balen purny dat het niet wil lukken.
vriendinnetje doet ook een zorgopleiding en die heeft nu via haar stage een baan aangeboden gekregen, dus er is nog hoop!!

grappig zo'n msn gesprek, en mooi dat je er dadelijk een baantje aan overhoudt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:09

Ik zit nu bij de klantenservice van een bank/verzekeraar. Heel leerzaam, maar ik wordt echt gek van die telefoontjes en dat je niet iets goed/rustig voor de klant uit kunt zoeken.
Liever zit ik dan in een vestiging zelf waar ik face to face contact heb.

Heb net een BBL contract moeten tekenen. Krijgen tijdens werktijd een opleiding voor commercieel medewerker (niveau 3). Wil die tijd eigenlijk wel volmaken. Weer een papiertje erbij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:29

-O-
Wat een gedoe, heb een gesprek bij een bedrijf waar ik heel graag wil werken (althans, dat denk ik), maar nu moet ik op datzelfde moment een vergadering notuleren....
En die mensen van dat nieuwe bedrijf zijn met zn allen afwezig... dus ik kan ze niet bellen.. bummer..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:31

Je moet toch?

Je had vrij toch? Ze zoeken maar vervanging....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:34

Cer schreef:
-O-
Wat een gedoe, heb een gesprek bij een bedrijf waar ik heel graag wil werken (althans, dat denk ik), maar nu moet ik op datzelfde moment een vergadering notuleren....
En die mensen van dat nieuwe bedrijf zijn met zn allen afwezig... dus ik kan ze niet bellen.. bummer..

Je had toch een vrije dag?
Vrij=vrij! Laat ze maar een vervanger zoeken!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:03

Ja alleen is mijn directeur nu al retechagrijnig en ik durf niet tegen hem in te gaan.. (ik heb hem ook nodig om mijn tijdelijk contract op te zeggen).

vandeweek zei hij nog tegen mij "..het is natuurlijk wel zo dat IK de directeur ben en jij de secretaresse.." met andere woorden 'gewoon doen wat ik zeg, en ook al doe ik lelijk, daar mag je niks van zeggen'.

Ik vind t zoooo niet leuk hier... ^)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:07

Cer schreef:
Ja alleen is mijn directeur nu al retechagrijnig en ik durf niet tegen hem in te gaan.. (ik heb hem ook nodig om mijn tijdelijk contract op te zeggen).

vandeweek zei hij nog tegen mij "..het is natuurlijk wel zo dat IK de directeur ben en jij de secretaresse.." met andere woorden 'gewoon doen wat ik zeg, en ook al doe ik lelijk, daar mag je niks van zeggen'.

Als jij al vrij hebt genomen.... En dat is goedgekeurd, dan vraag ik mij af of dit zo wel mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:07

Cer schreef:

Dat zei mijn oude baas ook............................. en ik was helemaal geen secretaresse. Maar alle dames werden beschouwd als zijn PA }:0

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:11

Citaat:
Dat zei mijn oude baas ook............................. en ik was helemaal geen secretaresse. Maar alle dames werden beschouwd als zijn PA }:0

Ja ik ben wel secretaresse, maar slechts secretaresse en niet zijn PA (ook al wil hij dat graag). En ik vind dat je je zo niet moet opstellen..

Hij is vast ook zo iemand die de schoonmaakster te min vind om tegen te praten. hele slechte eigenschap is dat :n

Ik ga er in ieder geval geen stap harder door lopen. Ik hoop alleen dat dat sollgesprek verzet kan worden..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:06

Jij bent gek! Straks loop je die baan mis, omdat je de directeur van het bedrijf waar je weg wil, wil pleasen!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:19

Cer, lekkere directeur daar zeg... Geen wonder dat je daar weg wilt!
Maar staat er in je tijdelijk contract niets over een opzegtermijn of zo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:23

Maar Cer als je een nieuw contract moet tekenen, dan teken je hem toch gewoon niet? Je goedste recht hoor omdat te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:24

Cer, dat klinkt echt heul bekend. Kun je geen advies inwinnen bij een P&O-er of advocaat die naar je contract kan kijken?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:24

Ik wil niet banketstaaf overkomen maar ik merk dat ik hier nu echt met kromme tenen zit. Ik snap echt niet waarom je het überhaupt in je hoofd haalt om nog wat te gaan regelen!
Dat ie in zijn eigen dikke stront zakt. Dit is er duidelijk zo een die gewend is dat iedereen z'n voeten likt als 'ie een keer buldert....dat 'ie dat lekker thuis bij zijn vrouw doet....

Je hebt vrij gekregen...wat gaat hij doen? Je op staande voet ontslaan? Boos doen?
Je staat in je recht, helemaal handig, klaag je 't aan. Krijg je doorbetaald en hoef je er helemaal niet meer te werken.
En je nieuwe contract gewoon niet ondertekenen is zeker een optie...je zit niet vast aan een onbepaalde tijd dus neem alsjeblieft goed in je op dat jij momenteel zeker zelf nog de touwtjes in handen hebt!
Ookal laat hij je misschien denken van niet.

Persoonlijk verklaar ik je echt voor gek als je dit gaat veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:26

Lolleke, dan heb je nog nooit te maken gehad met een directeur annex baas die je overrulet op een bepaalde manier... ik herken echt heel veel in het verhaal van Cer, mijn oude baas heeft me 2 jaar lang zo behandeld. Op een gegeven moment ben je dan jezelf niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:27

Mijn oude bedrijf is ook zo.. daar moet je hele priveleven wijken :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:29

Nou het probleem is dat ik nu een contract voor bepaalde tijd heb, dat duurt tot febr 2013. Ik wil eerder weg, maar als die optie NIET specifiek in het contract is opgenomen, mag je dus niet opzeggen.

Simpel gezegd, heb ik zijn 'goodwill' nodig om straks, mocht ik een leuke baan vinden, onder mijn huidige contract uit te komen. Ik laat zeker niet met me sollen, maar ik moet nu, voor mn eigen bestwil, zoete broodjes bakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:31

Is dat wettelijk gezien legaal dan? Dat het geblokkeerd mag worden om ontslag te kunnen nemen?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:34

Ffortuna schreef:
Lolleke, dan heb je nog nooit te maken gehad met een directeur annex baas die je overrulet op een bepaalde manier... ik herken echt heel veel in het verhaal van Cer, mijn oude baas heeft me 2 jaar lang zo behandeld. Op een gegeven moment ben je dan jezelf niet meer.

Helaas wel...maar ik heb daar dan misschien echt een te grote bek voor, en sta absoluut stevig in mijn schoenen dus pik het vanaf stap 1 al niet.
Ik kruip voor niks en niemand niet....tenzij je het gewoon normaal vraagt. Dreigen, dwingen en naar doen kan ik ook.

Ik snap zeker wel dat het vervelend is en dat je er voor gaat twijfelen, maar niemand die mij op deze manier hoeft proberen in de knoop te leggen. Vandaar dat mijn tenen er ook van krommen.
Teken ook liever contracten waar altijd een opzegtermijn in staat om dit soort dingen te voorkomen. Het klinkt super, maar stel dat je dus inderdaad in een situatie komt waarin je weg wil omdat het clincht heb je geen poot om op te staan.

Ja je kan het alsnog doen, weinig werkgevers gaan echt de procedure aan om die schadevergoeding te claimen. Al gaat het in jouw geval dan om ongeveer een half jaar loon.

@Jans, helaas wel ja, zie deze link: http://www.intermediair.nl/artikel//510 ... gging.html
Had ook niet verwacht dat het contract tot februari zou lopen, al maakt dat voor mij persoonlijk niet heel veel verschil.
(edit...verstuur knop al ingeduwd..)
Maar snap wel dat het banketstaaf is. Stel je kan over een maand beginnen zit je met die loonschadeclaim die hij kan stellen....
Vraag is hoe ver hij blaast en blaft en daadwerkelijk hapt...
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 25-05-12 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:35

Ja, klaarblijkelijk
"•De overeenkomst die tussentijds opgezegd wordt, omdat één van de partijen niet wil wachten tot dat de tijd verstrijkt waarvoor die overeenkomst is aangegaan. De partij gaat dan over tot het voortijdige oftewel tussentijdse opzeggen van de arbeidsovereenkomst. Dat is slechts mogelijk als dit schriftelijk overeengekomen is en dit voor zowel de medewerker als werkgever open staat (art 7:667-3 BW)."

Het enige wanneer het kan is volgens mij, als hij me laat gaan, of ik een kortgeding aanspan wat ik moet winnen... (daar zit ik echt niet op te wachten...)