Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:08

Ik werk 32 uur over 5 dagen (3 hele dagen en 2 halve, waarvan twee hele dagen vanuit huis). Op zaterdagochtend help ik nog op een stal zo'n 3 a 3,5 uur dus in totaal zit ik op de 35,5 uur per week.
Voorheen gaf ik daarnaast nog paardrijles als freelancer en zat ik dus op meer uren, maar daar ben ik vorig jaar mee gestopt omdat het teveel werd (ook icm zorg voor mijn oma die meer werd). Uiteindelijk alsnog met burnout klachten gedeeltelijk uitgevallen, nu weer opgebouwd en ik vind dit aantal uren genoeg. Wil misschien nog naar 28 uur, maar nog niet gekeken hoe dat dan financieel uit zou komen.

Zertab

Berichten: 12426
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:27

32 uur in vier dagen. Ik ben er voor nu tevreden mee :) Ik vind een dag in de week echt heel fijn om bijvoorbeeld afspraken van tandarts, huisarts, nagelssalon etc. te plannen (mijn nagelstyliste werkt niet in het weekend). En ook om de nodige dingen zoals poetsen, aquaria verzorgen te doen, zodat het weekend ook echt het weekend kan zijn.
Enige wat ik soms weleens jammer vind is dat ik niet kan thuiswerken (patiënt contact).

MyChoice

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:37

Ik werk 32 uur. Waarvan 3 vaste dagen en de 4e dag deel ik zelf wekelijks in. Afhankelijk van het weer. Is het woensdagochtend droog, dan ga ik naar mn paarden. Regent het de ochtend, dan de middag paarden. Of als het de hele dag regent dan neem ik de vrijdag helemaal vrij. Of als er woensdag mooi weer voorspeld is en vrijdag regen, dan de woensdag vrij. Heerlijk die vrijheid. Heb dat ook echt wel nodig. En aan de andere kant, als er deadlines zijn dan werk ik soms ook gewoon 5 dagen in een week. En soms ook de avonden en weekenden.

Blacky94

Berichten: 3512
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:42

Officieel 32uur dus gemiddeld 4 dagen per week, maar onregelmatige diensten (zorg) dus kan de ene week 2-3 dagen zijn en de andere week ook wel eens 5-6 dagen. Reistijd en omkleedtijd komt daar nog bij, dus vaak nog wel zo'n 1,5-2 uur extra per dag.

Momenteel echter wel al een half jaar in de ziektewet. Sommige weken gaan beter dan anderen maar zit nu ip weer op 3 (avond)diensten per week. Zou ergens wel terug willen naar 28 uur maar dat is momenteel financieel eigenlijk niet de beste keuze. Dus maar even zien hoe dat gaat lopen het komende jaar...

tita

Berichten: 19757
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:46

28 uurs contract
Ik werk minimaal 28 uur en maximaal 34 met uitzondering als mensen op vakantie zijn.
Woe werk ik van 6-12 donderdags van 6-11 en rest kijk ik wel. Ik neem paar x per maand vrij als we volledige bezetting op het laboratorium hebben

Zal over paar maanden afgelopen zijn dan gaat vaste tijden en dagen worden…. Ook dikke prima

Corelli

Berichten: 10001
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:47

28u: maandagmiddag t/m donderdag, heerlijk
Partner ook 28u, 4 dagen van 06-13u
Bewuste keuze beide parttime, oa voor de kinderen

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:49

26u als werknemer op contract, daarnaast nog een eigen trainingsstal. Zelfstandige in bijberoep, maar als ik daar uren ga klokken zal ik wel op 40+ uitkomen.

Aranel
Berichten: 20214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:55

Momenteel 20 uur ( en 2 jonge kinderen die ik ook nog graag wil zien :D ) maar ik wil op niet al te lange termijn naar 24 uur.

En voor nu vind ik dat helemaal prima.

_Roxanne

Berichten: 1069
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:16

Normaal gesproken gemiddeld 110 uur in 14 dagen. Werk 9 dagen, 3 dagen vrij.

Op dit moment 0 uur per dag, heb een ongeluk gehad en zit tijdelijk in de ziektewet. Binnenkort weer op therapeutische basis aan het werk.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:33

Storm schreef:
Pittig Urielle, maar het siert je enorm dat je je dochter helpt en zo aan je toekomst aan het denken bent. Waarschijnlijk doe je dit omdat je zelf nog aan het betalen bent voor je eigen studieschuld. Nogmaals, het siert je en ik vind het enorm knap.

Wat lief van je!

Inderdaad, ik heb zelf financieel geen opvoeding gehad, in de schulden gezeten toen ik uit huis ging, voor mijn studie veel te veel geleend :x en ik wil de kinderen een schuldvrije start geven. En daarnaast heb ik zelf te weinig pensioen opgebouwd, dus dat wil ik ook tijdig rechttrekken zodat ik niet op m'n 83e dood aan mijn bureau gevonden wordt omdat ik moet doorwerken :') Kinderen op het droge en zelf een leefbaar pensioen in Italië, tot die tijd dat huis inzetten als opbrengsteigendom... Als me dat lukt denk ik dat ik het uiteindelijk nog goed gedaan heb.

Cambionn

Berichten: 901
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:44

Hier ook gewoon 40 uur in de week. In princiepe is mijn huidige werk 5 dagen in de week 9~5, maar in overleg kan daarvan afgeweken worden. Incidenteel avond of weekendwerk gebeurd ook. Bij afwijkingen doen we officieel uren voor uren, hoewel ik veel meer heb overgewerkt dan ingehaald ivm de te hoge werkdruk.

Volgende week vrijdag begin ik met een nieuwe baan. Ook 40 uur. Willen volgend jaar voor een huis dus maximaal werken voor een zo hoog mogelijke hypotheek, maar opzich ook geen problemen met 40 uur. Ben ook niet anders gewend. Bij mijn nieuwe baan is het wel wat flexibeler, waarschijnlijk ga ik dan 4x 9 uur, 1x 4 uur. Zo heb ik een middag vrij om privérijles te blijven doen gezien mijn instructeur dat enkel onder werktijd doet.

Sparks
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:06

Mijn antwoord heb ik nog niet voorbij zien komen, dus ik dacht ik doe mee.

ik werk sinds afgelopen jaar, 30u per week (5x6 uur). Voordeel in de winter is dat ik altijd thuis ben met daglicht, waardoor ik deze winter voor het eerst geen enkele last heb van een winterdip. En daarnaast nog voldoende tijd om lekker te genieten met de honden of paard.

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:13

Ik werk fulltime in het basisonderwijs.
Officieel van 8 tot 16.30, maar meestal begin een een half uurtje eerder en wordt het soms ook wat later.
Dus ik kom ruim boven de 40 uur per week uit. Dat wordt dan weer gecompenseerd met 11 weken vakantie per jaar, dus ik ben er heel tevreden mee.
De dagen zijn heel afwisselend en ik kijk echt nooit op de klok wanneer ik naar huis mag bewijze van.

ikke

Berichten: 37687
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:21

PSvanLot schreef:
Ik werk 1fte in het voortgezet onderwijs, een voltijdbaan waarvoor 36,2 uur per week staan. Verdeeld over 4,5 dag. Woensdagmiddag ben ik, meestal vrij.
Ik geef 21 lessen per week, ven mentor, lid van het datateam van mijn school en zit in de medezeggenschapsraad. De lessen moeten natuurlijk ook voorbereid worden en toetsen nagekeken,
Voor de MR ben ik vaak een avond van huis om te vergaderen.

Ik zit wekelijks ruim aan de 40.

Maar wel
- 12 weken vakantie
- 5 roostervrije dagen
- Pasen, Pinksteren, hemelvaart en suikerfeest zijn vrije dagen.

Ik weet sinds vanmorgen weer waarom ik juist dan NIET vrij wil zijn.
Ik kon vanmorgen over de koppen lopen op de beurs, twee keer zoveel bezoekers als normaal en veel kinderen zo op de laatste dag van de vakantie.....

Marije_jiplover

Berichten: 25420
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:23

Herkenbaar, ikke!
Zo blij met verlof buiten de schoolvakanties.

En ik zou het liefst ook gewoon werken op Hemelvaartsdag, kerst en tweede paasdag, met extra vrije dagen die ik zelf in mag plannen als het mij uit komt.
Helaas kan dat bij mijn werkgever niet.

verootjoo
Berichten: 35692
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:32

Nou die 11 weken trekken mij wel moet ik zeggen :=

Ik zou echt heel graag een baan willen waarbij ik elke schoolvakantie vrij kan zijn :D ik vind dat ik dat nodig heb en denk dat je gemotiveerder en productiever bent met vaker vakantie.

Op zich zit ik al ruim met 6,5 week maar toch vind ik het weinig.

Plop1997

Berichten: 1409
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:34

32 uur bij mijn vaste baan en dan werk ik op de dinsdag en soms in het weekend nog voor mezelf. Dat ligt per week een beetje aan hoeveel werk ik heb. Kan 6 uur zijn maar dat kan ook wel eens 16 uur zijn. Ben ik verder heel tevreden meer.

Celebi
Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:34

Het is dat ik echt niet gemaakt ben om met kinderen te werken, maar anders had ik dat ook gewild ja. 11 weken per jaar vakantie lijkt me geweldig en ik ga toch bijna altijd weg in de schoolvakanties. Nu heb ik er 5 en dat betekend 3 in de zomer en 2 met de kerstvakantie en dat is het voor een heel jaar. Ik leef daardoor een beetje van vakantie naar vakantie. -O-

prompter

Berichten: 11377
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:35

Ik heb 8 weken, en dat mag ook best meer zijn :D. Maar altijd heerlijk buiten de schoolvakanties.

Marije_jiplover

Berichten: 25420
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:37

verootjoo schreef:
Ik zou echt heel graag een baan willen waarbij ik elke schoolvakantie vrij kan zijn ik vind dat ik dat nodig heb en denk dat je gemotiveerder en productiever bent met vaker vakantie.

1 van de redenen waarom ik dus maar 32 uur werk.
En ook nog verdeeld over 3,5 dag (3x9 1x5).
Ik heb elke week 3 dagen weekend en in het midden van de werkweek nog een vrije middag, hoewel die laatste nog wel eens slachtoffer is van vergaderingen. Maar dan begint of mijn weekend nog een halve dag eerder (zoals afgelopen donderdag, om 12.30 uur afgesloten), of ik bouw overuren op voor ergens anders een extra dag vrij voor een extra lang weekend ofzo.

Maar zonder kinderen heb ik echt geen behoefte aan schoolvakanties vrij :n

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:41

verootjoo schreef:
Nou die 11 weken trekken mij wel moet ik zeggen :=

Ik zou echt heel graag een baan willen waarbij ik elke schoolvakantie vrij kan zijn :D ik vind dat ik dat nodig heb en denk dat je gemotiveerder en productiever bent met vaker vakantie.

Op zich zit ik al ruim met 6,5 week maar toch vind ik het weinig.


Er is werk genoeg, wie weet in de toekomst?

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:42

Ik werk sinds 2 jaar 32 uur, 1x8 en 4x6. Voorheen was het 40 uur, 5x8.
Ik voel toch wel het verschil fysiek gezien en de dagen dat ik 6u werk is dat van 8 tot 14.30, wat ik wel heel fijn vind zodat ik tijd genoeg heb na het werk voor naar mijn paard te gaan of met de honden te wandelen in daglicht.

ikke

Berichten: 37687
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:44

Marije_jiplover schreef:
Herkenbaar, ikke!
Zo blij met verlof buiten de schoolvakanties.

En ik zou het liefst ook gewoon werken op Hemelvaartsdag, kerst en tweede paasdag, met extra vrije dagen die ik zelf in mag plannen als het mij uit komt.
Helaas kan dat bij mijn werkgever niet.

Even geduld en binnenkort bij ons komen praten. Zeer waarschijnlijk zit dit in de nieuwe CAO dat je geen vaste feestdagen meer hebt maar deze naar eigen inzicht mag opnemen.
Vorig jaar positief een proef gedaan en dat is positief ontvangen door alle partijen.

nayla schreef:
Ik werk sinds 2 jaar 32 uur, 1x8 en 4x6. Voorheen was het 40 uur, 5x8.
Ik voel toch wel het verschil fysiek gezien en de dagen dat ik 6u werk is dat van 8 tot 14.30, wat ik wel heel fijn vind zodat ik tijd genoeg heb na het werk voor naar mijn paard te gaan of met de honden te wandelen in daglicht.

Zelfs daar heb ik vrijwel geen last van; een deel van mijn werk kan ik volledig onafhankelijk uitvoeren en dus op het tijdstip dat mij past, al is het 10u 's avonds......
Dat kan natuurlijk ook niet in elk werk, dat begrijp ik ook wel maar hoe meer ik hier lees, hoe meer ik overtuigd ben van de voordelen van mijn werkgever.

verootjoo
Berichten: 35692
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:49

AnnemiekvM schreef:
verootjoo schreef:
Nou die 11 weken trekken mij wel moet ik zeggen :=

Ik zou echt heel graag een baan willen waarbij ik elke schoolvakantie vrij kan zijn :D ik vind dat ik dat nodig heb en denk dat je gemotiveerder en productiever bent met vaker vakantie.

Op zich zit ik al ruim met 6,5 week maar toch vind ik het weinig.


Er is werk genoeg, wie weet in de toekomst?


In het onderwijs bedoel je?
Daar ben ik niet geschikt voor :=
Ik wil mijn eigen werk doen met alle schoolvakanties vrij :')

DeEenhoorn
Berichten: 2941
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:54

Ik werk volgens contract 38,5 uur tussen maandag & vrijdag. In de praktijk komt dit neer op 40 tot 45 uur. Vind ik niet zo heel tof dus ik ben aan het bekijken of ik een andere baan kan vinden waarbij ik niet continue, dagelijks overwerk. Het is gewoon echt te zwaar op langere termijn en ik ben nog maar 24, ik hoef niet zo nodig op jonge leeftijd in een burn-out te zitten. Ideaal zou ik 36u willen werken :j heb jaarlijks nu 24 vakantiedagen en i.v.m. mn overuren kan ik vaak 5 tot 7 extra vrije dagen opnemen