Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 15:02

Ik werk ma-vr van 8.30 tot 17 uur (40 urige werkweek) op kantoor. Reistijd is 20-30 minuten tegen de wettelijke reiskostenvergoeding.

Daarnaast breng ik, gemiddeld tussen 4 en 7 uur 's ochtends de ochtendkrant rond met de auto in de buitengebieden. Op maandag wat vlotter, op zaterdag wat trager (+ insteken).

Gemiddeld dus 61 uur per week in totaal exclusief reistijd.

Sansevieria
Berichten: 4226
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 15:11

Celebi schreef:
Nee precies.. sinds een familielid van mij overleed precies toen haar pensioen inging en ze dus nooit heeft kunnen genieten met haar man van de vrijheid en de reizen die ze graag nog wilden maken ben ik extra gedreven op dat ik nu wil doen wat ik graag wil doen en niet pas vanaf mijn 70e of misschien nog wel later. Die pensioenleeftijd loopt aardig op namelijk. Maar dat heeft wel effect op de mijn pensioen potje later als ik nu minder werk. Het is een lastige balans die ik nu probeer te vinden.

Wij zagen ook genoeg mensen in onze familie en vrienden/kennissen kring die hun pensioenleeftijd helaas niet eens gehaald hebben.

Een van de redenen om uiteindelijk beiden naar 32u/week te gaan.
Wij waren door o.a. de reistijd vroeger wel 12 uur per dag van huis weg, ik heb jarenlang nog als ZZP-er naast mijn baan in loondienst gewerkt en op een bepaald moment is de rek er uit en zeg je het is wel welletjes geweest :')

Ja, je levert salaris en pensioen in, maar we genieten liever nu, dan alles op te schuiven naar de pensioenleeftijd, niet wetende of we die wel gezond halen.
En gelukkig kan het financieel, zonder dat we ons in bochten moeten wringen.

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 15:14

Urielle schreef:
Ik werk ma-vr van 8.30 tot 17 uur (40 urige werkweek) op kantoor. Reistijd is 20-30 minuten tegen de wettelijke reiskostenvergoeding.

Daarnaast breng ik, gemiddeld tussen 4 en 7 uur 's ochtends de ochtendkrant rond met de auto in de buitengebieden. Op maandag wat vlotter, op zaterdag wat trager (+ insteken).

Gemiddeld dus 61 uur per week in totaal exclusief reistijd.


Ik vind dat wel heel erg veel. Hoe hou je dat vol? En waarom zo ontzettend veel uur werk? :(:)

deksel

Berichten: 3807
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 15:39

Ik werk 24u per week (3x8) in de ggz. Geen nachtdiensten en in het weekend vrij. Vaak heb ik 4 dagen weekend, ligt een beetje aan hoe ik ingeroosterd ben. Ik ben momenteel tevreden! Op den duur zou ik wellicht naar de 28u willen( 1x3 dagen en 1x 4 dagen), maar voor nu is het helemaal goed zo.
Ik reis per dag iets meer dan een uur naar werk, alhoewel dat minder lang aanvoelt (10 min fietsen, 15 min trein, 10 min fietsen).

Over m’n pensioen heb ik eigenlijk niet nagedacht maar maak ik me voor nu nog geen zorgen over (ik bouw wel pensioen op).

DiantaM
Berichten: 11282
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 15:47

Goof schreef:
DiantaM schreef:

Ik heb zelf ook altijd 60+ uren gewerkt in de advocatuur. Toen had ik meer tijd voor mezelf dan nu met de combinatie werk en kinderen 8-)


Dat kan ik me wel voorstellen ja!
Maar dat geldt voor je man dan toch ook? 40-60 uur werken + de kinderen erbij?

Nee, want mbt de kinderen en het huishouden hebben wij een bewuste ouderwetse rolverdeling .

Sanet

Berichten: 7994
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 15:58

Ik ben vorig jaar van 32 naar 28 gegaan. 2 dagen kantoor, 1,5 dag thuis werken. Dat is wel heel fijn met de paarden aan huis, want eerder moest alles in die ene vrije dag gepropt worden, dierenarts/tandarts/fysio/hoefsmid, bezorgen van vlas/hooi/voer/grote overdag klussen enzo.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe mijn pensioen opbouw eruit ziet. De laatste keer dat ik keek, moest ik werken tot 70 jaar en 9 maanden, volgens mij is dat nu iets minder. Maar dan geef ik vast minder geld uit aan de paarden dan nu :D dus dat komt vast wel goed.
Mijn man werkt fulltime, maar heeft niet echt een vast aantal uren dat hij werkt, hij moet z’n werk gewoon klaar hebben. Dus dat is de ene keer meer dan de andere keer en soms ook in weekend of avond vanuit huis. Wel soort van flexibel in te delen gelukkig.

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 16:06

32 uur over 4 dagen.
Bevalt prima, mooie balans tussen werk, prive en gezondheid. Ik denk erover om naar 36 uur te gaan maar dan is het voor mijn rug wel heel veel zit uurtjes. Volgende maand start ik met een cursus/opleiding tot paarden masseur en de planning is om dat een dagje te gaan doen als zelfstandige.

Ik heb door langdurig werkloosheid en ziektewet een behoorlijk pensioen gat. Dat ga ik nooit meer dicht krijgen |( . Daarom spaar ik wat extra maar ben ik gelukkig ook weer aan het genieten.

996981
Berichten: 9885
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 16:14

Hier 32 over vier dagen. Fijn in combinatie met jong gezin, huishouden en sport. Na geboorte van de tweede wellicht nog wat minder uur. Even kijken hoe het gaat.

Qua pensioen maak ik me nog niet al teveel zorgen. Zou tot 72 moeten en dat wil ik sowieso niet, dus al een beetje aan het sparen. Er kan echter zoveel gebeuren op zo’n lange tijd… ons huis is dan allang afbetaald en verder denk ik dan minder luxe uitgaven te hebben dan nu. We zien het wel..

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 16:22

Storm schreef:
Urielle schreef:
Ik werk ma-vr van 8.30 tot 17 uur (40 urige werkweek) op kantoor. Reistijd is 20-30 minuten tegen de wettelijke reiskostenvergoeding.

Daarnaast breng ik, gemiddeld tussen 4 en 7 uur 's ochtends de ochtendkrant rond met de auto in de buitengebieden. Op maandag wat vlotter, op zaterdag wat trager (+ insteken).

Gemiddeld dus 61 uur per week in totaal exclusief reistijd.


Ik vind dat wel heel erg veel. Hoe hou je dat vol? En waarom zo ontzettend veel uur werk? :(:)

Heel vroeg naar bed gaan :+

Mijn basissalaris op kantoor dekt voor mij en de kinderen de vaste lasten, de studentenkamer + studiekosten van mijn oudste dochter, af en toe uit eten en elk jaar op vakantie met de kinderen.

De krantenwijk is bestemd voor het afbetalen van mijn eigen studieschuld en het sparen voor een eigen huis in Italië en mijn pensioen.

Het vraagt nu even wat extra effort maar dan hoop ik ook over 20-25 jaar met pensioen te kunnen in de wetenschap dat alles voor elkaar is voor mezelf en de kinderen.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:01

24 uur - 2 dagen 8 uur, 2 dagen 4 uur, maar probeer iedere week wat extra uren te maken als compensatieverlof. Werk is heel flexibel, vrij vragen is ook heel flexibel, dus perfecte baan icm gezin.

Zo kan ik 3 dagen in de week onze zoon van school halen.
In de toekomst zou ik wel naar 28 uur toe kunnen, maar als het niet hoeft vind ik die 24 uur ook wel comfortabel.

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:04

Ik werk 32 uur over 5 dagen. 3 hele dagen en 2 halve dagen.
Ik vind het wel prettig, na de zomervakantie weer terug aan de studie en dan wordt het werk 24 uur en 8 uur school.

Ik heb 2 jonge kinderen thuis en mijn man werkt 40 uur.
Ikzelf zou geen 40 uur meer willen werken. Over een tijdje gaat mijn man ook proberen zijn uren wat terug te brengen, want hij hoeft ook niet meer perse 40 uur te maken om goed rond te komen.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:40

38 uur per week op papier in 5 dagen, maar zit vrijwel altijd tussen de 43 en 45 uur per week.
45 uur is echt mijn grens. Vorig jaar zat ik vaak aan 48+ uur en heb toen ook echt duidelijk mijn grens aangegeven. Dit is op zich prima. Zou dolgraag een dag minder gaan werken, maar alles is zo bijzonder duur geworden dat ik niet weet of ik dat financieel zou halen zonder mijn levensstijl aan te passen. Woon alleen overigens, dan is het wat lastiger teruggaan in uren.

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:48

40 uur over 5 dagen exclusief de reistijd van 5 uur. Gelukkig ook veel thuiswerken hierbij, dus ik vind dit zeker prima en bevalt goed. :)

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:48

Urielle schreef:
Heel vroeg naar bed gaan :+

Mijn basissalaris op kantoor dekt voor mij en de kinderen de vaste lasten, de studentenkamer + studiekosten van mijn oudste dochter, af en toe uit eten en elk jaar op vakantie met de kinderen.

De krantenwijk is bestemd voor het afbetalen van mijn eigen studieschuld en het sparen voor een eigen huis in Italië en mijn pensioen.

Het vraagt nu even wat extra effort maar dan hoop ik ook over 20-25 jaar met pensioen te kunnen in de wetenschap dat alles voor elkaar is voor mezelf en de kinderen.


Pittig Urielle, maar het siert je enorm dat je je dochter helpt en zo aan je toekomst aan het denken bent. Waarschijnlijk doe je dit omdat je zelf nog aan het betalen bent voor je eigen studieschuld. Nogmaals, het siert je en ik vind het enorm knap.

F_inley

Berichten: 6416
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:51

18 uur over 2 dagen

Altijd 36 uur gewerkt maar sinds we een kleine hebben terug naar 2 dagen meer dan genoeg. Als hij later groot is kijk ik weer om 3 dagen te gaan werken

ruitje

Berichten: 12376
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:55

Ma 08 tot 17
Di 08 tot 17
Woe 08 tot 17 en 22 tot 02
Do 08 tot 17
Vr 10 tot 17
Zat 10 tot 17
Zon Meestal ergens 1 a 2 uur werk ivm rondleiding/aankomen nieuwe klanten.

Ben ik daar blij mee:
Als mijn kinderen niet om de 4 uur zouden komen in de nacht zou het leuker zijn denk ik :')

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:07

Ik werk 24 uur in drie dagen en werk 1 dag per week vanuit huis. Heb een klein meisje ook nog thuis dus twee dagen samen met haar. Mijn man werkt 4*9 in principe en is ook 1 dag met ons dochtertje thuis. Als ze naar school gaat zou ik misschien wel 28 uur willen gaan werken maar dan wel die vier uur extra vanuit huis. Heb 45 min reistijd enkele reis. Dit is wel met de helft vd tijd fietsen dus heb dan gelijk beweging, wat ook wel fijn is. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat mijn pensioen gaat zijn maar goed tegen die tijd is huis al lang afbetaald en heb ik tevens nog een huisje welke ik alleen maar verhuur en dat huisje is ook deels mijn pensioen.

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:10

Loondienst: maandag t/m vrijdag, 40u per week, zelf verantwoordelijk voor die uren. Reistijd naar klant valt onder werktijd en ik werk gemiddeld 1-2 dagen per week vanuit huis. Soms maak ik dagen van 12 uur, soms slechts 6 uur.

Iedere week is anders. Ik heb/wil geen kinderen en ben heel blij met dit.

prompter

Berichten: 11283
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:36

Qua pensioen: ik dacht daar vroeger ook nooit aan. Nu ben ik blij dat ik dit jaar, wanneer ik 62 wordt al kan stoppen omdat het financieel mogelijk is. En als ik er eerder mee begonnen was erover na te denken, had ik twee jaar geleden al kunnen stoppen denk ik. Maar dit is ook wel best, ruim 5 jaar eerder dan de leeftijd die er voor staat. Als ik niet altijd 40 uur had gewerkt, had het niet mogelijk geweest.

Eelmo

Berichten: 2956
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:36

Dropneus95 schreef:
Op contract 32-uur en 4 dagen. In de winter is dat ook zo. Zodra het veldseizoen voor ecologen weer begint kan dat oplopen naar 50 a 60 uur, en soms is dat ook in 4 dagen :') dan werk ik letterlijk dag en nacht ivm dat ik veel met vleermuizen werk.


Hey een mede-ecoloog :D Hier hetzelfde idd en in de zomer dus ook geen optie om vakantie op te nemen. En toch heb ik best wel weer zin het veldseizoen, ben mijn bureau ook wel weer een beetje zat :')

Kyno

Berichten: 10442
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 18:49

Ik werk 32 uur per week. Reistijd is geen werktijd, en ik rijd 45 minuten enkele reis naar kantoor. Wel mag ik thuiswerken mits ik geen fysieke afspraken heb. Dat is vaak 1 keer, soms 2 keer per week. Dat scheelt enorm en ervaar ik als erg fijn.
Ik heb een goede privé/werkbalans vind ik, maar wij hebben dan ook geen kinderen. Wel dieren en veel werk in en om het huis (we wonen buitenaf) dus ik ben dankbaar voor die extra dag per week vrij.
Als collega’s vakantie hebben of ziek zijn, werk ik wel extra (klein team). Dit gaat dan op basis van het principe “tijd voor tijd”.

sanowa

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:38

Hier 24 uur, verdeeld over 3 dagen.
Ik ben er blij mee.
We wonen buiten af en altijd wel werk met alle dieren

Mondy

Berichten: 11885
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:47

Ik werk in principe van ma tmt vrijdag.
Meestal tussen 0730 tot 1600/1700.
Locatie kan door heel het land zijn maar vooral Hilversum.
Ook hebben we nachtdiensten, 24 uursdiensten of in t weekend.
Het kan ook zijn dat ik op een dag maar 4 of 5 uur werk.

Voor mij zijn die halve dagen minder fijn. Heb sowieso ontzettend leuk werk maar reiskosten zijn niet veel. Dus een halve dag in Hilversum is niet echt verdienen.

Domi_94

Berichten: 2061
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:47

Ik werk 40 uur over 5 dagen, exclusief reistijd en eventueel overwerk. Zodra we het rond hebben met ons eigen huis ga ik terug naar 32 uur in 4 dagen. Eventueel overwerk haal ik dan op de vrije dag in

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 19:59

Ik werk 1fte in het voortgezet onderwijs, een voltijdbaan waarvoor 36,2 uur per week staan. Verdeeld over 4,5 dag. Woensdagmiddag ben ik, meestal vrij.
Ik geef 21 lessen per week, ven mentor, lid van het datateam van mijn school en zit in de medezeggenschapsraad. De lessen moeten natuurlijk ook voorbereid worden en toetsen nagekeken,
Voor de MR ben ik vaak een avond van huis om te vergaderen.

Ik zit wekelijks ruim aan de 40.

Maar wel
- 12 weken vakantie
- 5 roostervrije dagen
- Pasen, Pinksteren, hemelvaart en suikerfeest zijn vrije dagen.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 24-02-24 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt