.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:10

Wow vandaag de brief en stond ook gelijk op de rekening.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:10

Voor degenen die nu ongeveer het geld ontvangen, wanneer hebben jullie de aangifte gedaan?

Ik heb de aangifte op het allerlaatste moment (30 april) gedaan (was wel al begonnen, maar vergeten af te maken... kwam er erg laat achter). Ik vrees dat ik nog wel even kan wachten op de centjes.....

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:32

bloempie186 schreef:
Voor degenen die nu ongeveer het geld ontvangen, wanneer hebben jullie de aangifte gedaan?

Ik heb de aangifte op het allerlaatste moment (30 april) gedaan (was wel al begonnen, maar vergeten af te maken... kwam er erg laat achter). Ik vrees dat ik nog wel even kan wachten op de centjes.....

Dat maakt niks uit want er is gewoon geen peil op te trekken. Soms doen mensen op de eerste dag aagifte en moeten ze 3 maanden wachten of hebben ze het een maand later of soms doen ze op het laatste moment aangifte en krijgen ze snel de beslissing.

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:44

purny schreef:
bloempie186 schreef:
Voor degenen die nu ongeveer het geld ontvangen, wanneer hebben jullie de aangifte gedaan?

Ik heb de aangifte op het allerlaatste moment (30 april) gedaan (was wel al begonnen, maar vergeten af te maken... kwam er erg laat achter). Ik vrees dat ik nog wel even kan wachten op de centjes.....

Dat maakt niks uit want er is gewoon geen peil op te trekken. Soms doen mensen op de eerste dag aagifte en moeten ze 3 maanden wachten of hebben ze het een maand later of soms doen ze op het laatste moment aangifte en krijgen ze snel de beslissing.


Ok... dan wacht ik het nog rustig af haha

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:51

Ik ben blij: had eerst bericht dat ik niks terug kreeg. Vond ik vaag want krijg altijd terug. Krijg ik twee maanden later bericht dat ze het hebben gecontroleerd en ik wèl geld terug krijg! Wanneer weet ik alleen nog niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:23

bloempie186 schreef:
Voor degenen die nu ongeveer het geld ontvangen, wanneer hebben jullie de aangifte gedaan?

Ik heb de aangifte op het allerlaatste moment (30 april) gedaan (was wel al begonnen, maar vergeten af te maken... kwam er erg laat achter). Ik vrees dat ik nog wel even kan wachten op de centjes.....



Zegt inderdaad niks, ik had ook op 28 april ofzo de aangifte ingestuurd en heb 't al op m'n rekening staan, terwijl anderen die het aan het begin al hebben verstuurd nog steeds wachten. Je zou bijna denken dat het op sofinummer ofzo gaat :+

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:24

Je zou toch zeggen dat ze iets van een volgorde moeten hebben ja

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:12

bloempie186 schreef:
Je zou toch zeggen dat ze iets van een volgorde moeten hebben ja

Nee hoor. Lijkt mij een waardeloos en stressvol idee om alles op volgorde te verwerken. Gewoon 3 maanden wachten

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:17

Ik had mijn belastingaangifte al ergens begin april gedaan, misschien wel eind maart zelfs en heb het vorige week net pas binnen gekregen terwijl mijn zusje het al vier week eerder binnen had. Dus niets volgorde.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:51

Ik heb een berg geld teruggekregen waar ik niet op gerekend had. Wij krijgen altijd maandelijks onze hypotheekrente aftrek, afgelopen jaar ook gehad. Maar nu dus heel veel extra. Er is verder niks veranderd, geen nieuw huis, nieuw inkomen etc.

Weet iemand hoe dat kan :? Het staat nu veilig op de spaarrekening voor geval ze het terug innen :+ of hebben we hier echt recht op op een of andere manier...

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:01

Ik heb het in maart gedaan en geen bericht nog en ook geen geld. Zegt niets wanneer je het doet..

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:03

ik heb het ook al heel vroeg gedaan, ook nog niks ontvangen..

terwijl ik het geld al 60 x heb uitgegeven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:06

verootjoo schreef:
Ik heb een berg geld teruggekregen waar ik niet op gerekend had. Wij krijgen altijd maandelijks onze hypotheekrente aftrek, afgelopen jaar ook gehad. Maar nu dus heel veel extra. Er is verder niks veranderd, geen nieuw huis, nieuw inkomen etc.

Weet iemand hoe dat kan :? Het staat nu veilig op de spaarrekening voor geval ze het terug innen :+ of hebben we hier echt recht op op een of andere manier...

Toevallig combinatiekorting ivm geboren kindje?

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:10

Anoniem schreef:
verootjoo schreef:
Ik heb een berg geld teruggekregen waar ik niet op gerekend had. Wij krijgen altijd maandelijks onze hypotheekrente aftrek, afgelopen jaar ook gehad. Maar nu dus heel veel extra. Er is verder niks veranderd, geen nieuw huis, nieuw inkomen etc.

Weet iemand hoe dat kan :? Het staat nu veilig op de spaarrekening voor geval ze het terug innen :+ of hebben we hier echt recht op op een of andere manier...

Toevallig combinatiekorting ivm geboren kindje?


Wel een kind gekregen idd (nu je het zegt :'))
Krijg je daar geld voor dan :?

Edit: even gegoogled, maar snap echt niet wat dat is en hoe je ervoor in aanmerking komt en waarom je dan een bult geld krijgt :+ maar dat zal het wel zijn dan :Y)

Anoniem

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:39

Ja je krijgt dat 1x als je in een bepaalde inkomensgroep valt (ik kwam dus 60 euro tekort voor die combinatiekorting :+ volgend jaar weer een poging :') )

Denk dat ze zo het krijgen van kinderen (en het kweken van belastingbetalers) interessanter willen maken ofzo :')

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:49

Ah... was dat de kinderwagenbonus van de SGP? Wist dat ook niet... Toch maar een man zoeken dan :+

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:53

Sjonge, luxe hoor :+

Purny: het is best een lekkere bonus maar het dekt helaas niet alle kosten van t kind :')

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:45

ik kwam dit jaar ook in aanmerking voor de combinatiekorting! Vorig jaar ook net niet

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:47

Wanneer kom je dan in aanmerking daarvoor? Ik word echt niet wijs uit de site van de belastingdienst.

En krijg je dat dan meerdere jaren achter elkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:47

verootjoo schreef:
Wanneer kom je dan in aanmerking daarvoor? Ik word echt niet wijs uit de site van de belastingdienst.

En krijg je dat dan meerdere jaren achter elkaar?


https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Inkomen ... tiekorting

Edit: geen idee of je dat vaker krijgt, dat zal ik maandag eens aan de accountant vragen :)

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:59

verootjoo schreef:
Sjonge, luxe hoor :+

Purny: het is best een lekkere bonus maar het dekt helaas niet alle kosten van t kind :')

Haha idd. De sgp kwam met een bonus van 1000 euro voor het eerste kind. Dat wilde ze in ieder geval

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:02

purny schreef:
verootjoo schreef:
Sjonge, luxe hoor :+

Purny: het is best een lekkere bonus maar het dekt helaas niet alle kosten van t kind :')

Haha idd. De sgp kwam met een bonus van 1000 euro voor het eerste kind. Dat wilde ze in ieder geval


Nou, ik ben voor hoor :')

Gast3289: omdat jullie zeiden dat je dit jaar geen recht hebt en misschien volgend jaar wel? Daarom vroeg ik me af of je meerdere jaren krijgt?

Maar je moet maar 4881€ per jaar verdienen om in aanmerking te komen, dat doet toch iedereen wel :o?

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:04

sommigen werken niet zo veel?
Had maar een invalcontractje van paar uurtjes, soms niks.
Nu wel vast contract en vaste uren dus nu krijg ik het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:04

Ik niet, want ik heb vorig jaar maar 4 maanden gewerkt en niet eens fulltime, dus dan redt je dat niet :+

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:06

Maar het is toch het gezamenlijk inkomen wat ze rekenen?
Of ben je alleenstaande moeder?