vwo nt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 22:29

Hoi
Wie doen er hier vwo met profiel natuur en techniek? Ik vroeg me af hoe t op andere scholen is. Op mijn school ben ik namelijk het enige meisje dat NT doet. Eerst was er nog iemand maar die is met school gestopt.

Hoe bevalt t? Zou je t weer doen als je opnieuw kon kiezen?
En zitten jullie ook veel in jongensklassen?

Groetjes Marieke

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:22

Bij ons zijn er volgens mij geen (en anders heel weinig Clown ) meisjes die N&T doen. En bij N&G heel weinig jongens..

PinkPanther
Berichten: 99
Geregistreerd: 28-11-04

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:14

He,

Ik doe ook VWO met N&T. Ben ook het enige meisje in de klas... Gaaaap
Is op zich wel een leuk profiel, alleen dat echte technische natuurkunde ligt me niet zo. En sja, een jongensklas... we hebben er wel een paar heel vreemde types tussen zitten, haha. Maar er zijn er ook wel wat waar ik goed mee overweg kan. Bovendien zijn ze erg slim, altijd praktisch Knipoog
Doe jij ook examen dit jaar??

xxx saskia

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 23:28

Ja... k heb volgende week mn laatste lessen.
Eerst leek t me wel raar om in zo'n klas vol jongens te zitten, maar t gaat prima. Tuurlijk wordt ik wel eens voor banketstaaf gezet... maarja k pak ze ook terug Haha!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:02

doe ook NT, dit jaar examen. Zijn idd weinig meisjes die NT doen. Bij ons op school is het dit jaar dhet eerste jaar dat er meisjes NT doen zijn er 3. Waarvan het van 1 een beetje twijfelachtig is wat ze is jongen-meisje. Wij zitten gelukkig best vaak met NG smaen vind e NT klas namelijk helemaal niet leuk.

En ja als ik opnieuw had moeten kiezen had ik het weer het zelfde gedaan st aop alkle profielvakken een 7.9. Ben slecht in talen dus valt CM af en ik moetr het van me inzicht hebben bij EM moet je huiswerk maken en dat doe ik liever niet. en NG tja bio dat ligt me niet is ook teveel leren, heb wel bio 1 gehad. Ach NT is voor mij het makkelijkste profiel... daarom doe ik het.

Wat zijn jullie van plan na het VWO te doen?

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 08:45

Ik ga paardrijden in Spanje en daarna misschien nog naar Amerika.
Daarna wil ik wiskunde gaan studeren.
*Er werd me al verteld dat ik voer voor de psychologen ben Haha!*

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:36

nee geweldig!!

maar ga je er een jaar tussen uit of dat ga je allemaal in de vakantie plannen? en waar ga je wiskunde studeren?
en in amerika ook paardrijden of werken of leren of wat? Wil eigenlijk ook naar amerika maar highschool is en te laag niveau en nogal prijzig... maar een jaar universiteit in het buitenland is ook enorm duur...

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 08:33

Ik ga een jaar weg. Ff lekker zelf bepalen wat ik wil doen. Dat leren ben ik ff zat. Daarna heb ik er denk ik wel weer zin in. In Amerikaw il ik ook gaan werken. Maar dat is nog niet 100% zeker.
En ik ga studeren in Amsterdam.

Wat ga jij volgend jaar doen?

japsie

Berichten: 507
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: drenthe

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:38

ik zit nu in vwo4 ik zit te twijfelen of ik nt ga doen. ik zit dan waarschijnlijk wel bij allemaal jongens in de klas, maar bio ligt me inderdaad niet zo. en voor die andere vakken heb ik, momenteel, wel inzicht. alhoewel ik af en toe het niet begrijp, maar dat is toch niet erg.... ik weet écht apsoluut helemaal niet wat ik moet gaan kiezen NG of NT dus heeft iemand nog tips?! en ik was ook gaan plan te trekken met mijn paard na mijn opleiding, maar aangezien dat nog zo lang duurt.... eerst maar deze profielkeuze. waarschijnlijk zet ik het hier helemaal verkeerd: maar welke bijvakken hebben jullie gekozen? ik was van plan aardrijkskunde te kiezen heeft iemand dat hier op vwo niveau gedaan en is het aan te raden?? of iemand nog andere vakken gekozen die aan te raden zijn.... whaaaaa ik moet over 2 weken mijn definitieve keuze aan de decaan doorgeven....

PinkPanther
Berichten: 99
Geregistreerd: 28-11-04

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:59

Ik heb ook N&T gekozen, omdat ik hekel heb aan biologie Bloos

Heb als bijvakken economie en handvaardigheid ( Vork )
Economie is goed te doen en ook nog wel redelijk nuttig denk ik...

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 23:17

Ik had oorspronkelijk bio 1 en eco 1 erbij. Bio had ik in de 4e en eco zou ik dan in de 5e en 6e krijgen. Maar omdat ik door bio te halen al mn keuzevak had afgesloten, heb ik eco erna laten vallen. Het was te saai.

Over aardrijkskunde hoor ik dat t wel een groot vak is en moeilijk en anders dan in de onderbouw. Maar t moet je maar net liggen.
Bio1 vond ik echt perfect... niet dat t zo leuk was maar daardoor had ik gelijk mn keuzevak af.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:36

Japsie, ik raad je aan dan tijdelijk een dubbel profiel te kiezen> NT met bio 1,2. Dit heb ik ook gedaan alsa zeker heid en vrijwle iedereen bij ons op school doet diet NT met bio 1,2. Je kunt dan namelijk altijd nog overstappen naar NG als scheikunde natuurkunde en wiskunde tegenvalt, van scheikunde kan ik het me niet voorstellen> scheikudne 2 is echt heel makkelijk en maakt schei 1 weer duidelijker. Bij ons zijn er van de NG mensen maar 3 van de 30 die geen schei 2 hebben. *aanrader extra vak als je NG gaat doen dus*.
ALs je NT gaat doen raad ik bio 1 aan. dit is en erg makkelijk vak en doe je geen centraal examen in...

ik heb als keuzevakken bio1 eco 1 en M&O, die laatste 2 gewoon omdat dat mij interesseerd. En waarom zoveel vakken? ik kon niet kiezen: ik had er oorspronkelijk nog 2: bio2(t/m5e) en latijn(t/m4e). Eigenlijk zou ik geen exsmen meer in eco en M&O hoeven te doen. Maar ik doe het denk ik wel sta er goed voor 8,1 en resp. een 9.1... Knipoog

Over aardrijkskunde hoor ik ook niet zulke positieve verhalen, ze zijn er veel tijd an kwijt en op de tentamens zijn het of atlas vragen of vragen die niet uit de stof komen. Er wordt nauwlijsk wat over de stof gevraagd. Ik raad aardrijkskudne dus af, het is ook voor geen enkele studie verplicht(voor zover ik weet)

japsie

Berichten: 507
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: drenthe

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:21

bio1 zit gewoon bij het nt profiel. dus dat krijg ik sowieso al. ik hep ook wat opleidingen doorgebladerd en je hept aardrijkskunde nergens voor nodig, maar ik vond het altijd een leuk vak. economie en m en o lijken voor mij al af te vallen, maar nu zit ik toch weer te twijfelen. eigenlijk hep ik helemaal nergens zin in. of juist weer alles. ik kan gewoon niet kiezen. nog maar weer verder onderzoeken maar.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 10:02

Het is ook handig om te bekijken of er bijvakken zijn die je alleen in de 4e en of 5e krijgt. Ik vond dat heel handig want ik hoef daar geen eindexamen voor te doen. Misschien wordt er ook eco 1 bij jullie op school gegeven?

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:33

Ik doe NT, met nog een meisje in mijn klas. Vind het een super profiel! Veel diepgaander en dus interessanter dan NG (vind ik dan) Bio zit bij ons niet in het NTprofiel, maar ik heb het wel gekozen. Ik moet het wel zelfstandig doen, voor vragen kan ik wel bij de bioleraar terecht.

Christah

Berichten: 1479
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Wolfsburg, Duitsland

Re: vwo nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:35

Ik ga volgend jaar NT doen... op het VWO (ja en ik weet al wie er in de klas komen Knipoog ) dus ik babbel lekker mee Tong uitsteken Clown
Bij ons zijn er echt wonderbaarlijk veel meisjes die NT gaan doen... 5 meisjes en 7 jongens.
Jaren ervoor waren het echt hoogstens 2 meisjes.
NG zijn er iets meer mensen, maar met ong. dezelfde verhouding wat betreft jongens/meisjes. (ja we hebben wat meer jongens in de klas dan meisje Knipoog )