ISPH, kent iemand dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trotto
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-04-05

ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 16:03

Deze opleiding, International School for Professional Horsemanship (www.isphorse.com) kwam ik tegen op internet.

Kent iemand dit? Wat zijn de ervaringen?

In hoeverre is dit te vergelijken met de andere "paarden"opleidingen in NL.?

Verhalen over ga niet de paarden in want er zit toch geen toekomst in e.d. hoef ik niet te hebben. Dat weet ik zelf ook wel. De behoefte/illusie om fulltime de paarden in te gaan heb ik ook niet.

Wat vinden jullie ervan?

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:06

Ik heb ook naar deze opleiding gekeken.. Leek me echt super.. De reactie's hier op bokt waren ook leuk..
Alleen mijn pa vond het veelste duur.. Beetje jammer..

Ik zou even bellen en de brochure aanvragen.. Ja

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:17

Goede brede opleiding, echter een flinke portie basiskennis is noodzakelijk om er echt goed door te komen. Beetje duur ook, om als hobbycursus te doen, helaas.

Maryo
Berichten: 127
Geregistreerd: 24-01-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:21

Hey, Liesjuh.

Duur? Vertel hoeveel. Ik zie het op de site niet staan.
In de opleiding zelf zie ik wel wat, maar is zeker niet te betalen?

Carolaa

Berichten: 1259
Geregistreerd: 12-02-05

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:24

Ben ook naar de opendag geweest afgelopen 16 April.
Inderdaad een dure opleiding dik 3000 Euro voor het 1e jaar, en het 2e jaar zal niet goedkoper zijn.

Verder veel holistische dingen. En vakken die je op een "normale" opleiding niet hebt zoals homeopatie, bach bloesems, TCM, gedragswetenschappen.
Als praktijkvakken: Centered riding, Yoga, TTEAM, en paardrijden.

Je kunt ook losse modules volgen. Heb de prijslijst hier liggen, dus mocht je iets willen weten dan hoor ik het wel.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:08

Mijn vriendin wil er over een paar jaar heen, lijkt me een hele leuke school

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:25

Ik heb er ook iets over gelezen, volgens mij is de open dag pasgeleden geweest! Zag het iig bij ons in de plaatselijke krant staan.
Mij interesseerde het iig ook wel!

Trotto
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-04-05

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 12:08

@ Ikke, wat is een flinke portie basiskennis dan? Er staat dat je op L niveau moet kunnen presteren, is dat niet voldoende??

Duur is het inderdaad ja, maar 3000 euro had ik niet verwacht hoor! Wat kan je dan allemaal verwachten voor dat geld? Blijf je daar slapen, die weekend dat je les hebt ofzo? Is dat All in?? Het is 2 keer zo duur als een standaard HBO opleiding, terwijl je minder les hebt.

@ Waldisney, hoe vond je dat het eruit zag? Was het een beetje professioneel e.d. en hebben ze iets verteld over de toelating e.d.?

Ik kon helaas niet naar de open dag toe, anders was ik ook gaan kijken!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:04

Je moet ook wel een beetje die manier van rijden hebben denk ik. Ik ken iemand die dat gedaan heeft, maar die traint opdezelfde manier als ik, en dat is bijna de omgekeerde wereld van de meeste mensen.

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:23

Ik heb de opleiding gedaan, en ben nu bijna een jaar afgestudeerd.

Het is inderdaad een holistische opleiding. En daar moet je in de eerste plaats voor open staan.
Als tiener valt het meestal tegen ( zo ook bij mijn klasgenootjes van die leeftijd). Maar eens je in de twintig of in de dertig bent, ga je open staan voor het holisme; en dan kan je er erg veel leren!

De opleiding is qua theorie erg sterk; je leert veel over paarden en over jezelf.

De praktijk is ook goed, ik had wel de indruk dat je ik er het eerste jaar het meeste geleerd heb. Het tweede en derde jaar kwam er veel herhaling.
Ik heb de opleiding wel gedaan met een jonge haflinger; die dus niet niet goed dressuurmatig getraind was. Toen ik begon mocht je al vanaf B niveau meedoen. Ik ben afgestudeerd op L2 niveau. Net geen M1... omdat het schouderbinnnenwaarts er nog niet inzat.
Ik denk dat je met een beter geschoold paard er wel meer kunt leren en dus een grotere sprong voorwaarts kunt maken dan wat ik gedaan heb.

Als jullie vragen hebben over de opleiding mag je me altijd pb'en.

Ik vind persoonlijk de school wel te duur worden. Wij zijn nog gestart in het eerst jaar voor ong 2000 euro; en het lijkt elk jaar duurder te worden.
Je moet ook een hoop boeken aankopen; longeerspullen, TTeam spullen.
De prijs is zonder overnachting, eten, voer voor je paard ed. Enkel de stal en stro zit in de prijs. (geen hooi dus)

Groetjes
Eefken

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:05

In de Bit van deze maand (net binnen Haha!) staat een artikel over deze school!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:20

heeft deze opleiding maar 1 vestiging of zitten ze inmiddels ook elders?

Carolaa

Berichten: 1259
Geregistreerd: 12-02-05

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:42

Zover ik weet zit de opleiding alleen nog in Meerle. ( Belgie )

En het zag er wel verzorgd uit, mooie binnenbak, nette stallen. En de kantine die uitkijkt op de bak is een klaslokaal.

Maar het zag er niet uit als een school vond ik, meer een goed verzorgde pensionstal ofzo. Clown

Trotto
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-04-05

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 08:20

Als je voor veel andere dingen buiten de opleiding nog zelf moet betalen is het inderdaad wel heel erg veel geld zeg! Vond je het waard? (Eefken dus)

IK hoor nog geen negatieve reacties, behalve de prijs ervoor.

De nieuwe bit was er nog niet Boos! volgend weekend dus pas tijd om die te lezen. Wel grappig dat er net iets over instaat zeg!

Nog meer mensen die deze opleiding kennen of er ervaring mee hebben? Ben erg benieuwd want ik kende het niet en het klinkt erg interessant!!

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:38

Hoi Trotto
Ik heb er veel geleerd, niet alleen in praktijk maar ook theoretisch vind ik de school goed onderbouwd
Het ziet er inderdaad niet echt als een school uit, maar dat is ook met opzet zo. Ze willen geen 2e Deurne zijn.
Ik denk wel dat als je écht in de paarden wilt gaan, je meer bent met een opleiding in Deurne. De ISPH is nl niet erkend. Het diploma heeft eigenlijk geen waarde bij maneges of dressuurstallen. Ze beloven je wel dat het diploma erkend gaat worden, maar dat wil ik eerst zien...
Ik vond het wel de moeite waard, maar dat was niet voor iedereen van mijn klas zo. We zijn nl met ong 20 personen begonnen in het 1e jaar, en maar met 11 afgestudeerd. Omdat veel mensen toch teleurgesteld waren in de manier van lesgeven, of omdat ze vonden dat je er niet genoeg kon leren.
Het is idd erg duur; moest ik opnieuw beginnen, dan zou ik de school niet volledig doorlopen, maar enkel de modules er uitpikken die het interessants zijn. Zo druk je de kosten ook. Lachen

Carolaa

Berichten: 1259
Geregistreerd: 12-02-05

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:25

Dat van die kosten drukken met modules met ik het gedeeltelijk mee eens.

Ik was geinterreseerd in de module paardrijden.
Dat zijn in het totaal 16 Lesdagen.
Waarvan 5 blokken van 2 dagen op vrijdag en zaterdag.
4 enkele lesdagen klassikaal op weekdagen.
2 enkele lesdagen op weekdagen op vrije data.

Je betaald dan om losse module te volgen 95 Euro per lesdag.
Daar komt bij 150 Euro administratie kosten.

Dus eigenlijk vind ik het dag nog heel erg duur, omdat je toch op zo'n lesdag niet de heledag kunt rijden.
En voor dat geld kun je ook heel wat lessen nemen bij een goede instructeur!

En als je die module volgt moet je het wel eens zijn met het systeem waarmee er op de ISPH gereden wordt.
Ik heb het maar van horen en zeggen. Maar ik denk niet dat dat systeem mij ligt.
En als ik zelf een instructeur kan kiezen, kies je zelf ook gelijk voor een systeem wat bij je past. Knipoog

Dus voor mij is deze opleiding niet de uitkomst.

Misschien voor iemand anders wel, dat kan altijd natuurlijk!

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:35

je hebt gelijk waldisney, het blijft duur. Je rijdt ook niet individueel, maar steeds in groepjes van ong 5 mensen. Als je het dan gaat vergelijken met een privéles die je thuis neemt, dan kom je heel duur uit.
Het systeem op ISPH is voor een groot deel gebaseerd op recht richten, voorwaarts neerwaarts rijden. Zeker niet verkeerd dus. Alleen duurt het soms wat lang voordat je overgaat naar iets nieuws. Zo hebben wij het eerste jaar alleen maar voorwaarts-neerwaarts gereden, halsstrekken geoefend en nageven op weerstand biedende hand.
Voor mij (met een jong paard) was dat zeker niet verkeerd; maar in mijn klas zaten ook mensen die al op M of Z niveau reden, en die hebben zich wel verveeld.
Nu met het module systeem zou dat tot de verleden tijd moeten behoren, omdat nu iedereen meer ingedeeld wordt op niveau. Maar toch vond ik vaak dat ze te lang bleven hangen bij 1 bepaalde oefening.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:38

Ik wilde dit eerst ook gaan doen. Maar Belgie was voor mij te ver weg en ik wil toch eigelijk niet iets in de paarden doen. Verder leek het mij een hele leuke opleiding, leuker dan de andere paarden opleidingen.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:29

Ik ben er afgelopen jaar aan begonnen en vind het een superopleiding!
Helemaal wat ik zocht, juist niet het standaardpraatje....

En ja het is prijzig, maar ik heb dat er wel voor over.

Maryo
Berichten: 127
Geregistreerd: 24-01-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:25

3000 Is niet goedkoop.
Toch zou ik het er nog wel voor over hebben. Maar voor mij zit het veels te ver weg en ik heb geen eigen paard om op te rijden.
Hebben ze daar geen "school"paarden, zoals in Deurne? Deurne is neem ik aan ook niet goedkoop, iemand daar een idee van?

groetjes

Trotto
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-04-05

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 14:56

Deurne is bij mijn weten nog duurder dan dit, al heb je dan wel een voltijd erkende opleiding natuurlijk.

Een eigen paard is wel een eerste vereiste, heb vanmorgen met de vrouw van ISPH gebeld om daar wat vragen over te stellen aangezien ik mijn pony niet geschikt achtte. Het paard moet goedgekeurd worden (door de opleiding dus)om mee te mogen doen aan de opleiding. Ik begreep van haar dat het niveau van het paard ook erg belangrijk is.

Ze klonk wel erg aardig overigens! Lachen

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: ISPH, kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:09

Je hoeft geen paard te hebben, pony's mogen ook en wat ik begrepen hoeft je niet een bepaald niveau wedstrijen hoeft te rijden, maar je moet wel zelf L nieveau rijden (dus je mag ook als je wel op L niveau rijdt, maar nog nooit een wedstrijd heb gereden) en je paard of pony moet 3 goeie gangen hebben en geestelijk en lichamelijk in orde zijn.