Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:11

Ja ik heb van iemand alle antwoorden op de kennistoeys gehad (à)

steenbok1980

Berichten: 673
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:02

Stresss, morgen de eerste 2 toetsen: rekenen en wetgeving. Leuk hoor zo`n versneld traject, alles gaat echt snel, dus ook weinig studietijd :+

diam0nd

Berichten: 568
Geregistreerd: 17-07-06
Woonplaats: Herveld Gld

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:35

Heel veel succes ermee!!

Ik had gister een IBM (laatste examen overigens). Vorige examens allemaal gehaald, maar volgens de accesoren ben ik niet client gericht en is mijn manier van formuleren niet ok..
Daarnaast werd ik totaal niet serieus genomen en waren ze bij het lacherige af..

Sterker nog ik heb mezelf al die tijd lang constant moeten verdedigen en luisteren naar hetgeen wat ik te zeggen had was niet ter sprake.
Na het gesprek toen ik mijn zegje mocht doen over het gesprek, hoe ik vond dat het was gegaan. Heb ik vermeld dat ik zelden zoiets had meegemaakt, dat ik mezelf belachelijk voelde en totaal niet serieus genomen. Echter mijn prestaties zijn altijd goed geweest, zoal in theorie als in praktijk en heb nooit een onvoldoende gehaald voor toetsen laat staan voor de praktijk.
Mijn allerlaatste poging om er nog iets goeds van te maken hielp ook niet, ik vertelde dat ik enorm ben gegroeid de afgelopen paar maanden (zeker als het gaat om het dragen van verantwoordelijkheid).
Iedereen zal altijd wel goede dingen van zichzelf vermelden, echter beaamt de praktijk dit ook.

Hier op reageerde 1 van de 2 met het volgende:
Ach als ik nu was gezakt voor mijn auto rij examen , dan is het ook wel makkelijk om te zeggen achter af maar ik kan prima rijden!!

Ik stond met mijn mond vol tanden en ik brak op dat moment, nog nooit heb ik mezelf zo belachelijk gevoeld als op dat moment.

Dus het eind oordeel:
Ik ben gezakt! Nog nooit een onvoldoende gehaald en op het allerlaatste moment is het mis gegaan en hoe..

Direct na dit gesprek heb ik mijn mentor opgezocht, en ze was stomverbaasd ... Begreep er net als ik niets van, haar advies ----> protest indienen, helaas werkt dit alleen niet zo simpel.

Het is dan mijn woord tegen die van hun.

Daarnaast komt er nog iets bij, ik had al een nieuwe baan en mijn huidige contract loopt volgende week af.. En mijn nieuwe werkgever verwacht een gediplomeerde.
Ik kan dus geen moment stil zitten, nachtrust zit er dus ook al niet meer in..

Vandaag een gesprek gehad met mijn werkbegeleidster en teamleidster en ook zij stonden met hun mond vol tanden en konden het niet geloven.. Zij hebben mij geadviseerd om contact op te nemen met het hoofd van de praktijkopleiding en het voorval aan te gaan vechten.

Waarschijnlijk weet ik morgen meer, en tot die tijd hoop ik op een wonder en sta ik bol van de stress..

Sorry van dit lange verhaal maar ik moest het even kwijt.

Voor diegene die binnenkort hun examen (s) hebben, heel veel succes! Ik zal voor jullie duimen.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:19

Bij ons is de oudste bewoner overleden. Ze is 102 jaar geworden en ik vond haar altijd wel heel leuk om te zien en mee te maken.

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:47

ahh ik zit nu in de 3e week van me nieuwe stage.. in me eerste week een bewoner overleden, en nu is er een nieuwe opgenomen een comateus meisje van 17.. erg heftig! alle mensen die ik heb zijn 60+..

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:14

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:59

Wow maar ligt ze alleen maar in coma?
Heeft van julie al iemand een verslag/werkstuk gehad over katheter? Ik sta even vast

diam0nd

Berichten: 568
Geregistreerd: 17-07-06
Woonplaats: Herveld Gld

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:02

@ Kitty,

Ja K is het zeker!! Zo'n gesprek wordt gedaan door 2 assessoren, zo worden zij genoemd.
Maarja goed dat ik gezakt ben dat is nu eenmaal niet anders, maar ik had het gewoon nooit verwacht. Daarom kwam het ook 10 keer zo hard aan.

Vandaag een gesprek gehad op school, mijn huidige werkgever kan nu niets meer voor mij doen. Het is dus afhankelijk of mijn nieuwe werkgever akkoord gaat dat ik nog mijn laatste examen moet behalen (die kosten neem ik dan gewoon zelf voor mijn rekening!). Als ik maar gewoon werk heb, is nu even belangrijker, woon op mezelf en uiteindelijk alles weg en geen diploma moet ik toch echt niet aan denken. Dan heb ik 2 jaar voor niets ervoor gewerkt.

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:14

Jolandaa schreef:
Wow maar ligt ze alleen maar in coma?
Heeft van julie al iemand een verslag/werkstuk gehad over katheter? Ik sta even vast


Ja ze ligt in coma.. word nog wel 2 uur per dag uit bed gehaald om beetje te mobiliseren.. maar verder dus alles overgenomen door sondes, katheters, zuurstof etc..

waar loop je vast?

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:43

Ik wil de verschillende soorten etc uitwerken maar kan alleen maar op internet steeds 1 zinnetje ervan vinden -O-

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:53

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:21

merel_gomez schreef:
xxnienke94: heftig zeg, waar loop je stage??

jolandaa: Ik heb toen ik nog de opleiding deed die presentatie (urine stelsel) uitgewerkt, misschien kan je vertellen over de werking van de blaas, daarna de problemen en dan verschillende soorten?? (via de buik, eenmalig, verblijfs en volgens mij heb je er nog 1, dubbel iets ) en dan de man ook nog?? Wat staat er in je boek?? en dan nog wat protocollen er instoppen? en waarom er voor sommige opties worden gekozen?

soms kriebelt het ook wel weer om het op te pakken maar wil eerst nog even wachten of mijn contract word verlengt (vast).. als moest ik mij daar geen zorgen overmaken.. maar dan speelt het financieel ook nog mee als ik het niet haal.


In Lindendael.

Dubbel iets is volgens mij een dubbelloops-stoma? of bedoel je die niet?

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:00

Iemand ervaring met NuZorg? Ben begonnen met mijn opleiding, heb er veel zin in. Alleen als ik al zie wat ik voor anatomie en pathologie moet leren...

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:44

Ik heb vandaag m'n diploma in ontvangst mogen nemen!!!

Iedereen hier succes met de opleiding. Ik ga opzoek naar een baan !!!

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:10

suuzepuus schreef:
Ik heb vandaag m'n diploma in ontvangst mogen nemen!!!

Iedereen hier succes met de opleiding. Ik ga opzoek naar een baan !!!

*\o/* *\o/* gefeliciteerd. Ik hoop dat ik dit eind van het jaar ook kan zeggen.

"Purney; haha als ik sws zie wat ika llemaal moet weten zakt mijn motivatie ver in mijn schoenen :))

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:10

Hoi,
ik meld me hier ik zit in mijn eerste jaar van HBO-V

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:42

Jaa alleen dat al is best veel. Maar we hebben pas in week 34 examen erin, maar eerder beginnen met leren kan volgens mij geen kwaad. Ik moet ook projecten doen en dat gaan uitvoeren in de praktijk enzo. en voor LLB een bezoek brengen aan de Tweede kamer. Dat vind ik nog het leukst om te doen.

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:07

ik heb over minder dan 2 weken me kennistoets al...

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:22

Vandaag weer een leerpuntje: Geef vooral dementerende oudjes geen kopje water als ze boos zijn :+

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:23

Haha nee is niet handig.

@nienke ik ga hem in december doen denk ik vind 2 weken te kort

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:35

Krijgen jullie ook van die opdrachten van school zoals, rodekool en watdoejenoe van zulke namen, wat vinden jullie van die opdrachten?
Ik vind ze namelijk best pittig.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:46

Nee := klinkt ook super kinderachtig

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:17

Ja maar zijn wel pittige opdrachten :+

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:57

Wat moet je dan doen??

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 07:18

Verslag maken, Bijvoorbeeld een zorgplan of over baby's en ga zo maar door :P en dat moet perfect zijn voordat je dat inlevert