Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:59

Mijn deadline ligt ´eind mei´ volgens mijn begeleider, ik had dus (zelf) voorgesteld om hem na het weekend van Hemelvaart in te leveren. ( := ) Maar ik meen te lezen dat andere mensen hier de scriptie later in mogen leveren, vandaar even mijn nieuwsgierigheid.

Overigens hoorde ik ook van een mede UvA-student, nota bene aan dezelfde faculteit als ik, die mag ´m half juni inleveren voor dezelfde afstudeerdatum!

swartbeessie

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:17

Hoi allemaal!
Gisteren is officieel mijn veldwerk periode afgelopen, en nu heb ik twee maanden de tijd voor m'n master scriptie. Blijft spannend, merk vooral dat ik beginnen erg moeilijk vind. Ik heb zoveel te vertellen!
@ffortuna, ik zit ook bij de uva, doe master medische antropologie. Deadline: 28 juni.
Heb een onderwerp gekozen dat niet veel is onderzocht: incontinentie onder ouderen (beleving van ouderen en verzorgenden).

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:21

Ik zit er even doorheen, weer dataverwerken.... Was zo blij dat ik erdoor was en nu moet ik toch weer een stuk doen. Handmatig teksten overzetten in word en de gemaakte backspace moet ik tellen :+

Bah!

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:24

Sterkte allemaal!

Ik zit ook in een dip. Ik schrijf te weinig, daar heb ik altijd last van. Ik ben niet zo goed in al dat gezanik ergens omheen en ik lees ook niet graag stukken die zo zijn opgebouzd. Doe mij maar kort en krachtig, zonder veel voorbeelden. maar ja, dan is mijn scriptie te kort....

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:25

Wij kunnen wel even ruilen Sheran; maak ik jouw werk langer, mag jij die van mij iets bondiger maken :P

swartbeessie

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:26

samen zijn we in ieder geval niet alleen :-)

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:46

Ja, laten we dat maar doen, vuurneon!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:53

Mag je gelijk ook mijn data verwerking erbij doen haha :D

Stiekem baal ik dat ik moet werken deze week, Gaan weer kostbare uren maar t spekt wel weer de kas :)

Heb nu wel wat moeite met het vinden van een balans tussen scriptie en de rest (vriend, werk, vriendinnen, paard, sport etc.)

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:35

Grr ik word er echt een beetje iebel van dat ik de scriptie op een manier moet schrijven die ik absoluut niet fijn vind. Ik heb bijvoorbeeld een opsomming van zeven punten. Ik vind het zelf overzichtelijk als ik die in puntjes onder elkaar zet, maar nee, ik moet zeggen: Ten eerste, ten tweede, vervolgens, bovendien... Ja hoor, daar wordt het echt fijner leesbaar van :+

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:40

Oooh Sheran, daar ergerde ik mij ook aan! had echt een paar heel erg fijne, duidelijke en vooral overzichtelijke opsommingen, maar nee, helaas :p Moest er maar iets leuks van maken..

Hoe komen jullie trouwens aan de onderwerpen van jullie (master) scripties? Mochten jullie zelf kiezen?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:08

Ik moet nog uitzoeken wat mijn exacte deadline gaat worden :o
Nu ben ik aan het worstelen met mijn opzet, eigenlijk vooral met mijn probleemstelling. (En met moeder die me wel wilde helpen maar met eh.. nogal vreemde ideeën kwam die totaal niet van toepassing zijn)



vuurneon dat klinkt als een rotklusje!
Sheran ook een dipje :(:)
_MG, mijn onderwerp keuze was 1 groot drama. Daar zou ik al een scriptie over kunnen schrijven. Maar uiteindelijk via de website van het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid zelf tot dit onderwerp gekomen en samen met mijn begeleider tot een verdere invulling gekomen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 12:21

Ik ben quotes aan het zoeken in een boek van 1200 pagina's. Maar best leuk, actiever dan steeds artikels lezen. Was even toe aan iets anders dan filosofie. :P

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:24

Splash, schrijf je een literatuur studie of doe je onderzoek? Ik moet namelijk onderzoek gaan doen. Heb zelf wel al iets in gedachte ndat ik graag wil gaan doen, maar vraag me af of dat realiseerbaar is.

Dani, succes. Jij liever dan ik! Maar inderdaad, die artikels gaan op een gegeven moment vervelen :D Ik kan gaan abstract en discussion meer zien voorlopig!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:29

Weet je dat ik eerlijk gezegd niet eens heel goed weet wat ik nou doe. :o Het is een onderzoek wat ook gebaseerd gaat worden op literatuur. De indeling wordt een beetje: Kijken naar wat er nu voor handen is, een andere invulling bedenken en uitwerken, kijken hoe dit zich verhoud tot een reeds bestaande wet.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:30

Ohjee, dat klinkt heel erg spannend!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:36

Ja nogal. Vooral omdat mijn begeleider me graag in contact brengt met een aantal politici (hij hoopt dat als het goed genoeg is dat er zelfs een wetsvoorstel uit voort gaat vloeien). En dit ook voor een groot aantal bedrijven van belang gaat zijn. (Bedankt voor de opgelegde druk :') )

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:37

Ach joh, waarom zou je het voor minder doen dan het nationale belang :')

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:13

Ik moet volgende week vrijdag mijn conceptversie inleveren en ik geloof dat binnen 2 weken daarna de eindversie ingeleverd moet worden.
Nog even doorbikkelen dus.

Ik ben nu heeeel erg blij, want mijn statistische toetsen zijn eindelijk gelukt. *\o/*
Kan nu dus eindelijk weer verder na een week vastgezeten te hebben.

lindavan

Berichten: 187
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:20

Ik ben ook bezig met mijn masterscriptie bedrijfscommunicatie, ben nu bezig met de afname van mijn onderzoek. Lekker data verzamelen! Als je me wil helpen, wil je dan de onderstaande vragenlijst invullen :o ? Kost je minder dan 10 minuutjes!

[url]Link: http://www.thesistools.com/web/?id=268651[/url]

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:29

_MG schreef:
Oooh Sheran, daar ergerde ik mij ook aan! had echt een paar heel erg fijne, duidelijke en vooral overzichtelijke opsommingen, maar nee, helaas :p Moest er maar iets leuks van maken..

Hoe komen jullie trouwens aan de onderwerpen van jullie (master) scripties? Mochten jullie zelf kiezen?


Hier hadden we een lijst met pakweg 120 onderwerpen voor 60 studenten, en je mocht eerste en tweede keuze aangeven, de meesten hebben hun eerste keus wel gekregen. Je mocht ook zelf een voorstel indienen maar dat wordt hier maar weinig gedaan.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:07

lindavan schreef:
Ik ben ook bezig met mijn masterscriptie bedrijfscommunicatie, ben nu bezig met de afname van mijn onderzoek. Lekker data verzamelen! Als je me wil helpen, wil je dan de onderstaande vragenlijst invullen :o ? Kost je minder dan 10 minuutjes!

[url]Link: http://www.thesistools.com/web/?id=268651[/url]

Gedaan :)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:01

Solleke_Noah, dat lijkt me ook wel ergens vervelend!

Ik kreeg vandaag een mailtje van de examencommisie (ofzo :') ) dat ze de beoordeling van mijn these hebben ontvangen, maar dat ik dus nog hardcopy moet inleveren en naar de plagiaat check moet voor mijn data (cijfer) ingevuld kan wordne... maaaaaar ik heb dus geen mailtje van mijn begleidster gehad := en nu denk ik het ergste van het ergste ofzo.. Ik durf mijn mails niet te checken (had die mail vanochtend/vroege middag), maar durf ook echt niet langs te gaan. Dikke zucht. -O- -O-

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:41

Gewoon even bellen of mailen, dan weet je waar je aan toe bent :j

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:49

Da's zooo makkelijk gezegd haha! Maar je hebt wel gelijk. Heb een mailtje terug gestuurd dat ik niks van mijn begeleidster heb gehoord en of ik dan zelf moet mailen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 08:49

Bang voor een slechte beoordeling? Zal wel meevallen joh..komt vast goed. :j

Ik ga vandaag eerst maar eens aan de slag met een essay wat over anderhalve week af moet, hopelijk later nog wat tijd over voor m'n scriptie. Stressniveau stijgt per dag, vooral door dat andere essay wat erbij komt nu..zal blij zijn als we 2 weken verder zijn en ik geen colleges meer heb, geen andere opdrachten, alleen nog maar scriptie. Hoe gaat het met de rest?