Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:54

Hallo, mag ik nog meekletsen in jullie topic? Ik ben voor mijn master bezig met een scriptie over empathie bij jongeren met ADHD (orthopedagogiek). En ik kan af en toe wel wat motivatie gebruiken :)

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10


saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 07:43

Ja hoor is goed, planning is om eind juni helemaal klaar te zijn. Ik ga ook snel even lezen waar jullie onderzoeken over gaan!
Ik schrijf mijn scriptie samen met een ander meisje en wij lopen beide stage op een Ggz instelling voor forensische jeugd en orthopsychiatrie. Hier komen onze respondenten vandaan. De theorie is dat jongeren met ADHD moeite hebben met het cognitieve aspect van empathie. Dus dat ze moeite hebben om te begrijpen waarom anderen bepaalde emoties vertonen. Dit wordt dan onderzocht door middel van vragenlijsten en dossieronderzoek over de jongere

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:58

Ja Zap klinkt inderdaad tijdrovend of niet.
Maartje, ik vind jou onderwerp ook interessant.
Mijn scriptie is inderdaad interessant alleen heb ik een begeleidster vanuit de uni die een heel erg specifiek beeld heeft van hoe het vormgegeven moet worden. Weinig ruimte dus voor eigen interpretatie. Zelfs over zinnen formuleren hebben we hele discussies. Ik heb ook moeite met mijn schrijfstijl, volgens haar is het ver onder de maat terwijl ik tijdens mij bachelor weinig problemen heb gehad met papers opdrachten en dergelijke. Erg moeilijk dus om voor de 5e keer je theoretische inleiding te verbeteren.. Het is ook een onderwerp waar nog weinig onderzoek naar is gedaan dus dat is ook wel erg leuk. Het bedenken van verklarende theorieën vind ik ook erg lastig omdat er gewoon weinig bekend is over empathie bij ADHD. Biologisch is wel het een en ander te bedenken omdat de gebieden (prefrontaal) die invloed hebben op aandacht en concentratie ook invloed hebben bij empathie. Pff maar die artikelen zijn dan weer heel erg ingewikkeld.
Moeten jullie je scriptie trouwens ook samen schrijven?

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:45

Oew Ineke spannend. Het verschilt op de UU inderdaad heel erg. Zelfs nog binnen de opleiding. Ik heb echt weinig tijd in mijn bachelorscriptie gestoken en daar een 8 voor gekregen (deden we met z'n drieën) en een collegastudent minstens driedubbel veel tijd aan besteed had een 6. nog wat. Nu in mijn master loopt de scriptie gewoon naast je stage dus twee semesters. Je volgt dan in het eerste semester ook nog wel cursussen daarnaast dus echt veel tijd voor je scriptie heb je dan niet. Helemaal niet als je nog een paard en een pony hebt daarnaast :P. Ging dan ook net goed het eerste semester. Heb wel begrepen dat als je je cursussen hebt gehaald en je goed functioneert op je stage dat ook meeweegt in je scriptie. Ze gaan je dan meestal niet laten zakken op je scriptie.

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:59

Zo, jullie gaan hard zeg.. Toch nog een pluspuntje bij het vallen van het kabinet :).
Rhys: ik ga denk ik wel langzaam aan beginnen met solliciteren. Ik denk alleen nog niet als gedragsdeskundige waar ik nu voor stage loop. Dat is naar mijn idee nog iets te hoog gegrepen. Ik denk dat ik ga proberen om ergens ervaring op de doen op een groep jongeren met gedragsproblemen/ handicap oid. Of misschien wel ergens iets met diagnostiek, hoop in juni mijn nvo diagnostiek aantekening te halen op mijn stage. Al werken ze op het moment op mijn stage niet echt mee, hoop ik toch dat het gaat lukken.

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10


saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:51

Zuske: gefeliciteerd zeg, mooie cijfers!.
Ik hoop voor iedereen (including myself) dat de boete inderdaad nog een jaartje wordt uitgesteld. Al is het alleen maar voor het idee om gerust te stellen. T levert bij mijn in ieder geval wel stress op :(
En lang leve SPSS.., wat lukt er niet Bliksem? Ik moet er weer een beetje inkomen maar wij hoeven gelukkig geen hele moeilijke analyses te doen. Vind het invoeren het minst leuke trouwens.

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:26

Hej oliebol zeg Zap. Lijkt me ook wel enigszins buiten jou schuld om. Misschien kan je stagebegeleider hier iets mee? Is immers ook zijn probleem. En ook als je je scriptie op je stage doet (ik ook) kan je toch eerder stoppen met dataverzameling of niet? Dan kan je het misschien nog af krijgen.. Zeg ook maar wat, misschien zijn er nog opties.. Bij ons telt alles nog mee wat voor 1 augustus is nagekeken en goedgekeurd dus zelf heb ik nog even gelukkig.
Ineke: Gefeliciteerd zeg! Super dat je bent toegelaten! Leuke richting, enne dan maar even 1 keer geen koninginnedag :S.
We hebben morgen een gesprek met onze begeleider op de uni, dus ik ben benieuwd. We gaan even het databestand doornemen en methodendeel bespreken en welke analyses we gaan uitvoeren voor resultatensectie. Heb ik natuurlijk net weer ja gezegd dat ik vanavond kan werken in de discotheek bij ons :S hoop dus dat ik morgen helder genoeg ben :P

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:45

Zo ben hier even niet geweest maar leuk om te lezen dat het bij de meesten goed gaat. Pff Lau heel veel sterkte met het verlies en hoop dat je nog de concentratie/motivatie kan vinden om verder te gaan.
Wij gebruiken ook word en moeten geloof ik inleveren in pdf, ook ter controle van plagiaat.
Ik heb zelf nogal stress.. Alles moet tegelijk af en met sommige dingen loop ik niet meer helemaal op schema. Inmiddels is wel mijn 2e casus voor mn diagnostiekaantekening goedgekeurd en moet ik er nog 1. Ik moet ook nog mijn eindverslag schrijven van mn stage en ben daarnaast bezig met het laatste deel van onze scriptie. Analyses zijn redelijk gelukt, nu nog even goed weergeven en discussie en conclusie uitbreiden. Morgen heb ik een afspraak op de uni om te bespreken hoe we dat gaan aanpakken. Resultaten vallen helaas iets tegen. We wilde verschillen vinden tussen empathie in de klinische groep en de normale controlegroep maar we hebben alleen verschillen gevonden tussen de adhd groep en controle groep. Wat er vooral uit is gekomen is dat er een groot verschil is tussen jongens en meisjes. Dit moeten we dus nog soort van gaan verklaren in de discussie, dus weer nieuwe literatuur gaan lezen. Maar ben steeds positieve want het eind is in zicht. Hoop dat ik alles op tijd haal met het oog op de langstudeerboete.

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:09

oew Yasmine wat een luxe. Ik heb geen bericht gehad van DUO maar heb ruim 3.5 jaar gedaan over bachelor en daarvoor nog een half jaar pabo. Mijn 4 jaar stufi heb ik toen dus al opgemaakt. Ben nu bezig met een 1-jarige master dus als ik uitloop heb krijg ik volgens mij ook zo'n leuke boete.. Ik ga er wel vanuit dat als ik nog even een paar weken mijn best doe ik alles wel moet halen. Heb tegen mijn begeleiders ook wel subtiel gezegd dat ik bij uitloop veel geld kwijt ben. Hoop daarmee een beroep te doen op hun motivatie om alles snel en goed na te kijken :P Ik snap natuurlijk wel dat mijn werk dan wel goed moet zijn.

Het weer werkt trouwens niet echt mee aan de motivatie..

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:23

Ow splash die witregels kun je waarschijnlijk veranderen als je (een regel erboven tot een regel eronder selecteert en dan) op je rechtermuisklik en dan naar alinea's en dan even aanpassen dat de afstand tussen alinea's 0 is. Waarschijnlijk denkt je programma dat je met een nieuwe alinea begint. Dan laat ie soms een extra witregel ertussen. Ben ook een keer heel lang bezig geweest om dit te veranderen.

aan Uppojono: SCHOP!! Denk wel dat het een hele stevige moet zijn voor je met dit weer gemotiveerd bent om aan het werk te gaan. Krijg gelijk pijnlijke herinneringen aan een tandartsbezoek dat ik al bijna 2 jaar geleden moest plannen :S Ben dus wel beniewd naar je conclusie :D

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:23

lukt het iedereen een beetje om met dit weer nog wat te doen?! Ik heb de woonkamer verduisterd zodat ik niet afgeleid wordt van de zon en ben nog even een uurtje analyses aan het uitvoeren. Morgen moet ik helaas de hele dag werken. Ik hoop dat de zomermaanden ook lekker worden dan kan ik dan nog wat beter van het weer genieten.

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:09

Wow wij mogen maar max 25 pagina's (gelukkig) heb morgen gesprek over concept eindversie :s hoop ook dat we niet te veel hOeven aan te passen.

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:57

Nee dat snap ik! Je rekent er dan toch een soort op. Je bent dan toch minder onzeker oer wat je uiteindelijk inlevert.

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:04

Heej lautje ik zag je berichtje langskomen op fb. Ik ken Bianca van de instructieweken en die had jou foto geliked. Klein wereldje zeg! Haha

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:25

Ja hè heb tijdens mij 5 statistiek cursussen gelukkig wel goede basis wat betreft het maken van figuren maar het duurt nog steeds te lang.

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:07

Wowie fog gefeliciteerd. Ik heb zelf ook as maandag als inleverdatum. Heb al 2 dagen hoofdpijn van de stress heb namelijk ook volgende week eindbeoordeling van m'n stage.

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:17

Ow lautje dat is balen. Hoop dat het stalken helpt!

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:50

En is het gelukt nog 5 pagina 's erbij?
Wij hebben gisteravond alles ingeleverd.. Ben heel benieuwd want we hebben echt een kritische begeleider. Naar mijn idee zit het goed in elkaar maar ik hoop dat zij zich ook kan vinden in de keuzes die wij gemaakt hebben. Zenuwslopende dagen dit trouwens.

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10

saartjuh88
Berichten: 212
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Cabauw

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:50

Hej Batje, gewoon sturen hoor. Komt vast goed. En Lautje toch fijn dat je nog ruim twee weken uitstel hebt, geeft weer even wat lucht. Onze scriptie wordt vanmiddag opgestuurd, ben alleen helemaal vergeten te vragen of hij nog ingebonden moet worden. Moet ik nog even doen dus :P. Ik heb mn stage gehaald van de week dus er is al een grote lading stress van mijn schouders gevallen. Nu lekker genieten van wat meer vrije tijd :).

Different (Valdez x Glendale): Dressuur b+11; l1 + 10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers