Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:41

Haaaaaaai, ik kom me ook even melden. 22 jaar, bijna klaar met mn bachelor Psychologie (richting gezondheid) en ga komend schooljaar de 2 jarige master Medische Pscyhologie (pediatrie) volgen op de universiteit van Tilburg.
Ben momenteel druk druk druk aan het schrijven aan mijn bachelorthesis: kwaliteit van leven bij kinderen met kanker.

Komen hier wel interessante dingen langs, met name Saartjuh, jou scriptie. Onderwerp spreekt me ook erg aan, omdat het ook psychologie is en pediatrie. Leuk!

@troi, het is inderdaad mega spanning. Ik vind het erg fijn dat mijn begeleider me vertrouwen geeft en zegt dat er potentie in mijn schrijven zit. Tevens geeft ze wel aan dat er nog veel dingen anders moeten en geeft ze daar goede suggesties voor. Persoonlijk vind ik dat enthousiasme heel fijn in een begeleider, merk dat dat mijn motivatie erg ten goede komt.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:53

Oh jee balen MG. Dus dat wordt flink aan de gang komende week? Good luck!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:55

InekeH87 schreef:
Universiteit Utrecht, maar de tijd die je voor je scriptie hebt verschilt enorm per faculteit. Zo weet ik dat de faculteit geestenwetenschappen bijna een half jaar uitrekt voor een scriptie. Zelfs binnen in de faculteiten zijn er nog verschillen :P. Ik zit bij bètawetenschappen en de afdeling bio heeft 10 weken, net als scheikunde. Maar er zijn nog twee opleidingen in bètawetenschappen die weer een half jaar tijd voor een scriptie uittrekken. Het is dus erg verwarrend bij ons :P.

Scheelt echt veel ja. Vriendin van mij moet op uni Utrecht pedagogische wetenschap een samenvatting schrijven van 15 pagina's van 20 artikelen. Dit moet in een groepje van 5 personen. Dus dan schrijf je 3 pagina's per persoon, gaat echt nergens meer over -O-
Terwijl andere studies weer hele onderzoeken uit moeten voeren en er ipv 1 avond, 250 uur in steken.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:30

Jemug wat veel nieuwe mensen, leuk! Ik ga morgen even wat uitgebreider lezen maar wil nu alvast Lautje veel sterkte wensen. Ik verloor 4.5 jaar geleden mijn vader ook geheel onverwachts, ik weet hoe je wereld dan compleet in kan storten. Laat je vriend maar lekker uitstel eisen, kun jij je op familie en t afscheid richten. Heel heel veel sterkte! :(:)

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 02:27

juniper schreef:
Wat is volgens jullie het verschil tussen de discussie en conclusie? Mijn begeleider is niet helemaal helder:(

Ik heb net hele dag aan m'n discussie zitten werken toevallig. In mijn geval een literatuuronderzoek. Begin met een kleine samenvatting van de resultaten waarbij ik deze verklaar, zowel de resultaten die ik wel verwacht en de resultaten die anders zijn dan verwacht. Met name de laatste, daar zoek ik verklaringen voor in de literatuur. Daarna kom ik bij de klinische implicaties, wat kan men met mijn studie. Daarna bij de beperkingen, zonder mijn hele studie onderuit te halen, altijd positief eindigen zei mijn begeleider. Als laatste nog adviezen voor toekomstig onderzoek :)

Conclusie is imo zonder alternatieve verklaringen, dus idd niks nieuws aanhalen.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:33

_MG schreef:
Ik stuur je even een pb haha, anders gaat het zo offtopic!

Jammer, t was net zo interessant om mee te lezen omdat ik ook richting de GZ wil :D Volgend jaar 2 jarige medische master in tilburg :)

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:35

s6801881 schreef:
In de methoden rapporteer je dan in ieder geval de alpha (schrijf ik het goed? dyslect O:) ) van je vragenlijst. Je hoort bij een proefpersonen onderzoek ook uitgebreid in te gaan op de demografische gegevens: hoeveel mannen waren er, hoeveel vrouwen, hoe waren ze verdeeld in je experimentele condities, wat is de leeftijd range, zijn er opvallende respondenten bij? Etc. Athans, dat wordt van ons verwacht.

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waar jij onderzoek naar doet? Heb gisteren je voorstel-post terug gezocht maar daar stond het niet in -O-

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:13

s6801881 schreef:
Aha :)* Tilburg, daar ging mijn thesegenootje heen ja!

Dinges (ben slecht met namen, helemaal boktnamen), als je meer wilt weten: PB. Heb mezelf goed ingelezen in de GZ opleiding, sinds mijn eerste jaar (jaja doelgericht hahaha :o ) dus vragen staan vrij! :))

Maartje__: Ik doe onderzoek naar het gebruik van medische checklists onder medisch personeel. Een hot item in de socialepsycholgische medische hoek :')

Oh ik ben ook erg bezig met die GZ, hoe wil jij daar binnen komen? Het schijnt zo moeilijk te zijn. Ik probeer zo veel mogelijk op m'n CV te krijgen en extra dingen te doen, maar zelfs dan is het nog moeilijk schijnbaar.
En natuurlijk moet je idd je uren halen en je casussen doorlopen. Heavy allemaal!

Je onderzoek klinkt interessant, wat is je hypothese? Wat verwacht je?

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:14

_MG schreef:
In Maastricht is er wel een opleiding voor :)

maar ik bedoelde dat het vak me leuk leek en dat ik eigenlijk ook wel graag die kant op had gewild in de master.

Tilburg is er ook forensische master, maar die staat niet zo goed aangeschreven als die in Maastricht.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:46

_MG schreef:
Ik heb zo'n soort handboek inderdaad gevonden op internet, maar er staat dus in hoe je een website refereert, wat ik dus heb, maar voor de referentiei n de tekst staat er niks bij. Het enige wat me dus zinnig lijkt, is de auteur noemen, maar die is niet bekend :7 dussss ik ga nog even verder zoeken naar een leuke oplossing :')

Ik heb een heel handig apa documentje, als je even je email adres pbt dan stuur ik het je zo door, misschien staat daar in wat je zoekt :)

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:32

SplashIsLief schreef:
Voor de Tilburgse studenten: Uitstel van de harde knip voor de Tilburg University voor het collegejaar 2012-2013 is toegekend!

wow echt??? *\o/*

Waar haal je dat vandaan?

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:39


Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:32


Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:37

Sheran schreef:
Ow help. Beslis nou eens iets! Als de boete niet doorgaat wil ik namelijk wél mijn bachelor afmaken! Wat moet ik nou?

Do weten we meer als ik naar dat fragment luister. Dus als het goed is, is het dan duidelijk

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:07

lindavan schreef:
Ik ben ook bezig met mijn masterscriptie bedrijfscommunicatie, ben nu bezig met de afname van mijn onderzoek. Lekker data verzamelen! Als je me wil helpen, wil je dan de onderstaande vragenlijst invullen :o ? Kost je minder dan 10 minuutjes!

[url]Link: http://www.thesistools.com/web/?id=268651[/url]

Gedaan :)

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:01

Wauw een 7, super *\o/*

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Furst en 33 bezoekers