Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:56

Hebben jullie ook zo'n moeite met al die bijlagen? Ik word helemaal simpel van al dat genummer etc :=


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:06

Hebben hier mensen nog een handleiding mbt tot de methode? Kan wel wat tips gebruiken :D
(loop nu wat vast namelijk)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:16

Richting maakt mij niet eens veel uit, medische kant, biologische kant maar ook sociale kant; ik heb iets nodig ter inspiratie want ik vind de handleiding van de rug over de methode wel erg summier :=

Toevallig iemand een handleiding van zijn/haar faculteit mbt de thesis in de aanbieding? :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:09

s6801881 schreef:
Tja, wat ik nu heb is eerst een alinea over de onderzoeksopzet, dan een alinea over de vragenlijst en vragenlijst items, dan een alinea over de werving van proefpersonen en de problemen van een anonieme werving, en als laatste, maar die alinea kan ik natuurlijk nog niet schrijven, een alinea over de representativiteit van de deelnemens. Ik weet niet of je daar veel aan hebt :=


O ja deelnemers :j daar kan ik wel mee verder.
Laat ik even de vragenlijst voor wat het is haha, want ik heb een vragenlijst verandert op hoop van zegen toen en uit het experiment bleek wel dat het betrouwbaar was maar heb moeite nu met het verantwoorden ervan :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:22

Hihi medestudent heeft maar even nog de handleiding gemaild, want ik ben die van mij kwijt :')

Deelnemers had ik nooit eisen aan eerlijk gezegd, dus dat is makkelijk haha ze hoefden alleen maar te kunnen lezen en typen.
(was blij met elk persoon :') )

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:24

Dat vind ik dus lastig inderdaad, wat hoort bij de methode en wat bij de resultaten?

Ik heb 1 vragenlijst goed kunnen beschrijven en onderbouwen, maar een andere vragenlijst heb ik zelf veranderd op goede gok (op advies van een aantal docenten meer, die riepen; kan wel!). Betrouwbaarheid is goed, maar dat is gebleken uit het experiment; moet ik die betrouwbaarheid dan meenemen in de methode of resultaten?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:28

Pilot was klein bij mij ivm grote project; mijn pilot bestond uit 10 mensen. Dus was puur om te kijken of alles werkte en dat vond de begeleider ook ruim voldoende (net als de overige mensen eigenlijk)

Hmm ik gooi het maar in de methode, dan kan ik het gebruik tenminste verantwoorden. Kan moeilijk neerzetten; op aanraden van mijn begeleider en zijn collega's heb ik hiervoor gekozen haha

(op basis van mijn onderzoek kunnen andere studenten dan weer zeggen dat ze op basis van mijn gegevens dus die vragenlijst kunnen gebruiken. Omdat het zo nieuw is, is mijn onderzoek 1 grote pilot :') )

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:35

Elk nieuw stukje dat ik schrijf word telkens bekeken hihi, ideaal!
Woensdag wil een groot deel methode klaar hebben namelijk :) iig 2 A 3 alinea's erbij :)

Laatste keer dat ik ermee bezig was is een jaar geleden!
(afgelopen jaar alleen maar aan het experiment gewerkt, was verder niets te schrijven omdat het nog gedaan en ontwikkeld moest worden := )

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:57

Forensische psychologie is in Groningen ook treurig helaas... Had het graag anders gezien!
T is alleen maar een bachelorvak... Geen opleiding.

Maastricht heeft volgens mij wel een soortgelijke opleiding?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:01

Ik heb het ook niet gehad, hadden ze in mijn tijd niet. Is pas later hipper geworden. Maar een master erin was wel leuk geweest :P liefst met rechten erbij, dat mis ik.

(ik ken zelfs geen minoren of major haha :') )

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:06

Valt helaas tegen, vriendin heeft het gedaan.... Maar kan al een jaar niets vinden helaas!

Geloof voor baan garantie kun je beter arts worden haha

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:09

Haha, ik heb nog overwogen om verpleegkunde te gaan doen: die zijn altijd nodig :')

Toen ik met de studie begon was het een toptijd dus ben allang wat illusies kwijtgeraakt haha

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:53

Ik heb geen idee waar ik terecht kom qua werk, ben wel aan het netwerken :j
Heb op meerdere plekken al mensen die de boel in de gaten houden voor mij haha.

En anders ga ik wel eerst weer schoonmaken :')
Gat in de cv zal wel meevallen bij mij. Doe veel aan vrijwilligerswerk dus dat is altijd nuttig voor de cv!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:22

Ik werk op veel grote evenementen; ideaal als bewijs dat ik stressbestendig ben, goed overzicht kan behouden etc :)

En ik ben tot mijn 21 leiding geweest van pubers haha, dus ook leuk voor de uitdaging.

Naast dat ik al 10 jaar een bijbaan heb in de zorg, dus ik heb zeker affiniteit en ervaring in de zorg.

Maar goed, ik weet nog niet wat ik wil; ik zie wel waar ik terecht kan komen :=

(netwerken doe ik door mensen op linkedin aan te spreken, banenmarkt bezoeken, conferentie te bezoeken en daar ook actief contact te maken met de bedrijven, bedrijfsbezoek vind ik ook tof en ik maak ook wel gebruik van mijn vrienden, familie en kennissen natuurlijk! Vraag graag 'lobby even voor mij :D'. Mijn zus heeft een hele interessante netwerk en buren en zij wil mij dolgraag helpen dus zij vraagt ook wat af voor mij en ik prijs mijzelf natuurlijk ook aan op verjaardagen daar ;) )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-04-12 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:31

T is ook een kwestie van gewoon lef hebben (naast geluk) inderdaad :j

Je moet er ook om durven te vragen en jezelf ook durven te verkopen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:38

Ik heb nooit hoeven te solliciteren bij de thuiszorg, werd zo al aangenomen :=
Gewoon tussen neus en lippen door :')
Eigenlijk nooit hoeven te solliciteren voor iets... Ik stapte er gewoon bij het bedrijf of vereniging binnen :)

Tip voor de RUGgers; je kan vrij goedkoop een sollicitatie training volgen bij ehh ehhh talent and carreercentre; echt erg nuttig! Want met een goed gepresenteerd cv kun je ook al voorsprong behalen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:47

Mijn begeleider zei tegen mij; gooi alles maar op papier; ik schrap daarna wel wat :')

Mijn vriendin had een vreselijke begeleider; hij pakte haar schrijfwerk en kraste van alles met een rode pen door :') met de mededeling; 'opnieuw!'

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:54

Met de ECP hebben wij ook problemen gehad; ik loofde een beloning uit en dat was oneerlijke concurrentie.

Prachtig betoog heeft mijn begeleider toen geschreven toen moesten ze wel toestemming geven hahaha

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:02

Wat een verrassing; een onderzoek waar niets uitkomt :')

Mentale inspanning kun je bij mij normaal zien door stijging hartslag, daling standaarddeviatie.
Mijn resultaat? Hartslagen gelijk over alle condities, echt 0,0 verschil en de stdev is juist groter geworden :+

Dat staat niet in de literatuur!! :')

1 voordeel, de hartslagen en stdev verschillen wel met de rust :) dus er is wel mentale inspanning meetbaar gelukkig!


Ik moet alleen nog een hypothese aanpassen, want dat blijkt niet realistisch te zijn om te meten... Dan heb ik nog een half jaar extra nodig om die resultaten te meten.... Dus maar even overleggen met de begeleider hoe ik dat ga aanpakken. Vind het ook wat om een nieuwe hypothese op te stellen nadat ik al onderzoek heb gedaan. Maar goed verwijderen kan natuurlijk wel!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:16

Heino schreef:
Hoe ga je dat verklaren dan, vuurneon? :P


Dat ik de hypothese ga weghalen? Of mijn aparte resultaten? :=

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:19

s6801881 schreef:
Eh, foutje vuurneon? Zal niet weten hoe dat verklaard kan worden... Was je apparatuur wel in orde? :o


Nou, ik heb de analyse in excel gedaan, dus daar zit een probleem want de correcties zijn handmatig.
Er moet een spectrum analyse over om daar iets zinvols over te zeggen (die maakt bv ook goede correcties) Maar dat was geen optie omdat het echt veel werk was en ik dan nog langer bezig zou zijn (in excel zat namelijk al ongelooflijk veel werk, spectrum moest daarna nog gebeuren).
Dus voor de discussie wel nuttig gelukkig, maar voor dat deel van de resultaten niet.

Die hypothese laat ik natuurlijk wel staan :j

Maar een andere moet ik er (even na overleg) wel uithalen omdat het onmogelijk is om de resultaten ervan uit te pluizen en het voegt ook niets toe.
Toen ik 1,5 jaar geleden de hypothese opstelde leek het nuttig en logisch maar... Door de complexiteit van het ontwikkelen van het experiment is de output vrij simpel gebleven. Te simpel om iets met die hypothese te doen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:28

Zuske, wow wat een mooi cijfer! Gefeliciteerd :) mooie afsluiting!

Pff ik heb ondertussen de methode er aardig op papier voor versie 1. Alleen die bijlagen zijn nog een ramp :') dus maar even later ordenen, eerst alles even wat ik in mijn hoofd heb op papier zetten.
Stuur ik dat straks even door en bekijken wij het morgen en kan ik weer aan het verbeteren haha :P
4 pagina's al.... Gaat snel zo!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:39

Mijn begeleider doet het normaal ook snel, maar hij wil het dit keer even persoonlijk doen omdat hij hierna even vakantie heeft :) dus nakijken in combi met even overleg.
Al hoop ik wel dat hij het niet na gaat kijken terwijl ik erbij zit :')


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:08

Kun je met dat probleem niet naar een studieadviseur stappen?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:59

Ik weet niet meer in welk jaar ik zit :')
Ben maar opgehouden met tellen haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers