Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:22

Ik werk op veel grote evenementen; ideaal als bewijs dat ik stressbestendig ben, goed overzicht kan behouden etc :)

En ik ben tot mijn 21 leiding geweest van pubers haha, dus ook leuk voor de uitdaging.

Naast dat ik al 10 jaar een bijbaan heb in de zorg, dus ik heb zeker affiniteit en ervaring in de zorg.

Maar goed, ik weet nog niet wat ik wil; ik zie wel waar ik terecht kan komen :=

(netwerken doe ik door mensen op linkedin aan te spreken, banenmarkt bezoeken, conferentie te bezoeken en daar ook actief contact te maken met de bedrijven, bedrijfsbezoek vind ik ook tof en ik maak ook wel gebruik van mijn vrienden, familie en kennissen natuurlijk! Vraag graag 'lobby even voor mij :D'. Mijn zus heeft een hele interessante netwerk en buren en zij wil mij dolgraag helpen dus zij vraagt ook wat af voor mij en ik prijs mijzelf natuurlijk ook aan op verjaardagen daar ;) )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-04-12 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:26

Toen ik ging solliciteren bij het revalidatiecentrum had ik ook alleen maar ervaring met kinderen (en het zijn allemaal volwassen CVA-patiënten). Zij vroegen zich idd ook af wat ik bij de volwassenen te zoeken had. Ik heb geantwoord dat ik me tijdens mijn studie ben gaan verbreden door theorievakken richting de volwassenen neuropsychologie te volgen, en dat zodoende mijn interesse daarin ook gewekt is. Dat ik vervolgens tijdens praktijkvakken volwassenen neuropsychologie kennis gemaakt heb met het werken met volwassenen en dat dat me stiekem ook erg goed lag. Vonden zij verder geen probleem en ondanks mijn ongeschikte CV ben ik daar toch aangenomen :) Is ook een kwestie van hoe je het presenteert denk ik.

Mijn ervaring is trouwens dat er juist in de volwassenen gehandicaptenzorg vrijwilligerswerk te vinden is, en nauwelijks bij de kinderen. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij 's Heerenloo, dat zit door heel Nederland verspreid geloof ik. Misschien vind je daar iets.

En het is idd nooit goed genoeg, helaas. Maar door je CV te vullen met enigszins relevante bijbaantjes/vrijwilligerswerk maak je iig meer kans dan wanneer je je gehele jeugd bij de AH gewerkt hebt en als enige praktijkervaring je stage hebt. En dan is het verder heel veel mazzel hebben vrees ik..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:31

T is ook een kwestie van gewoon lef hebben (naast geluk) inderdaad :j

Je moet er ook om durven te vragen en jezelf ook durven te verkopen.

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:35

Wel een goede tip. Ik weet namelijk niet of ik het trek alle punten te halen die ik moet halen (nog 45 te gaan dit laatste blok := ). Mocht ik het niet redden moet ik een heel jaar vertraging oplopen om te sparen voor een jaarabbonement op de trein i.v.m. stage. Dus dan ga ik zeker kijken naar werk in de volwassen gehandicaptenzorg! Ik heb stiekem wel links en rechts gesolliciteerd om functies in de woonbegeleiding, maar daar werd ik afgewezen omdat ik "te hoog opgeleid" was. Een eufimisme, als je het mij vraagt, voor: je bent niet praktisch ingesteld. Maar voor vrijwilligers werk in die sector nog niet geprobeerd. Ik zal zeker bij de instellingen vragen. En misschien kan ik verder in de thuiszorg. Ben nu vakantiekracht in de huishoudelijke hulp kant, maar misschien dat ik na de zomervakantie ook partime aan de gang kan, maar het is niet bepaald GGZ.

Ik heb inderdaad om mijn CV een heel verhaal :j sowieso omdat ik pas sinds mijn tweede jaar echt de volwassen GGZ kant op wil :) Ik heb dat in mijn sollicitatiebrief naar de thuiszorg uitgelegd, en ben daar wel aangenomen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:38

Ik heb nooit hoeven te solliciteren bij de thuiszorg, werd zo al aangenomen :=
Gewoon tussen neus en lippen door :')
Eigenlijk nooit hoeven te solliciteren voor iets... Ik stapte er gewoon bij het bedrijf of vereniging binnen :)

Tip voor de RUGgers; je kan vrij goedkoop een sollicitatie training volgen bij ehh ehhh talent and carreercentre; echt erg nuttig! Want met een goed gepresenteerd cv kun je ook al voorsprong behalen.

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:40

He, daar ben ik eens als honours student geweest ja, leuke vrouw die dat allemaal doet :)) zal eens kijken, bedankt voor de tip! :D

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:42

s6801881 schreef:
Ben nu vakantiekracht in de huishoudelijke hulp kant, maar misschien dat ik na de zomervakantie ook partime aan de gang kan, maar het is niet bepaald GGZ.

Maar da's ook vrijwel onmogelijk, omdat je om echt behandelervaring op te kunnen doen in de GGZ gewoon diploma's nodig hebt. Maar in de tussentijd kun je er wel voor zorgen dat je zijdelings met je toekomstige cliënten leert omgaan. Of dat nu in de schoonmaak of woonbegeleiding is, och, je leert de doelgroep kennen en goed benaderen :)

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:43

Oh en ontopic :') ik ben al een heel stuk verder met mijn scriptie! Zie nu alleen door de bomen het bos niet meer...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:47

Mijn begeleider zei tegen mij; gooi alles maar op papier; ik schrap daarna wel wat :')

Mijn vriendin had een vreselijke begeleider; hij pakte haar schrijfwerk en kraste van alles met een rode pen door :') met de mededeling; 'opnieuw!'

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:51

Leuk zulke begeleiding. Ik heb inmiddels het geluk dat ik als studentassistent ook verslagen heb nagekeken. Ik weet inmiddels wat de grote ergenissen zijn, voor mij als docent en voor de studenten :') mijn methoden en inleiding zitten inmiddels op de mail. Nu maar afwachten. Volgende week maandag kunnen we de pilot gaan lanceren! Echt spannend. Het duurde en duurde met de ECP, maar eindelijk groen licht. Nog één keer de feedback van de begeleiding toepassen en dan kunnen we :):)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:54

Met de ECP hebben wij ook problemen gehad; ik loofde een beloning uit en dat was oneerlijke concurrentie.

Prachtig betoog heeft mijn begeleider toen geschreven toen moesten ze wel toestemming geven hahaha

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:56

De grap is, wij doen alleen een simpele vragenlijst, volledig anoniem, helemaal geen diceptie of wat dan ook. Dus zo moeilijk was het allemaal niet. Maar door de overvloed aan aanvragen heeft het toch 3 weken moeten duren :z

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:01

Fase van alles opschrijven ben ik helaas al voorbij, moet juist tot de kern komen :P Ben bezig met mijn discussie, het verklaren van mijn (gebrek aan significante) bevindingen. Kreeg laatste keer als feedback dat mijn verklaringen geen verklaringen maar ondersteuning zijn.

Heb dus onderzoek gedaan naar de effecten van een bepaald soort antidepressivum op het neuropsychologisch functioneren van kinderen van 6 tot 8 jaar oud. Maar er zijn dus geen effecten :') Wel een paar trends, maar die zijn (uiteraard :') ) in de andere richting dan mijn hypothesen. Dus kan krijg je van die leuke redeneringen als:
Prenatale blootstelling aan medicijn leidt tot meer expressie van bepaald stofje in bepaald hersengebied leidt tot meer aanwezigheid van ander stofje
En dan maar gaan uitzoeken of dat ene andere stofje toevallig geassocieerd wordt met bepaalde cognitieve functies.
Wat dus veel te biochemisch ingewikkeld wordt.

Blaaaaaah :P

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:02

Wat een verrassing; een onderzoek waar niets uitkomt :')

Mentale inspanning kun je bij mij normaal zien door stijging hartslag, daling standaarddeviatie.
Mijn resultaat? Hartslagen gelijk over alle condities, echt 0,0 verschil en de stdev is juist groter geworden :+

Dat staat niet in de literatuur!! :')

1 voordeel, de hartslagen en stdev verschillen wel met de rust :) dus er is wel mentale inspanning meetbaar gelukkig!


Ik moet alleen nog een hypothese aanpassen, want dat blijkt niet realistisch te zijn om te meten... Dan heb ik nog een half jaar extra nodig om die resultaten te meten.... Dus maar even overleggen met de begeleider hoe ik dat ga aanpakken. Vind het ook wat om een nieuwe hypothese op te stellen nadat ik al onderzoek heb gedaan. Maar goed verwijderen kan natuurlijk wel!

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:09

Voordeel is, waar het ene onderzoek de ene kant van de hypothese ondersteund, zijn er, zeker in de neuropsychologie 10 die de andere richting uitwijzen. Zo leuk onderzoek doen :(:)

Eh, foutje vuurneon? Zal niet weten hoe dat verklaard kan worden... Was je apparatuur wel in orde? :o

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:10

Hoe ga je dat verklaren dan, vuurneon? :P

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:16

Heino schreef:
Hoe ga je dat verklaren dan, vuurneon? :P


Dat ik de hypothese ga weghalen? Of mijn aparte resultaten? :=

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:18

Als je je hypothese weghaalt hoef je natuurlijk je resultaten niet te verklaren, maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar je hypothese bij deze bevinding :))

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:19

s6801881 schreef:
Eh, foutje vuurneon? Zal niet weten hoe dat verklaard kan worden... Was je apparatuur wel in orde? :o


Nou, ik heb de analyse in excel gedaan, dus daar zit een probleem want de correcties zijn handmatig.
Er moet een spectrum analyse over om daar iets zinvols over te zeggen (die maakt bv ook goede correcties) Maar dat was geen optie omdat het echt veel werk was en ik dan nog langer bezig zou zijn (in excel zat namelijk al ongelooflijk veel werk, spectrum moest daarna nog gebeuren).
Dus voor de discussie wel nuttig gelukkig, maar voor dat deel van de resultaten niet.

Die hypothese laat ik natuurlijk wel staan :j

Maar een andere moet ik er (even na overleg) wel uithalen omdat het onmogelijk is om de resultaten ervan uit te pluizen en het voegt ook niets toe.
Toen ik 1,5 jaar geleden de hypothese opstelde leek het nuttig en logisch maar... Door de complexiteit van het ontwikkelen van het experiment is de output vrij simpel gebleven. Te simpel om iets met die hypothese te doen.

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:28

Weetje wat humor is, als wij ná het onderzoek besluiten een hypothese te schappen gaat onze begeleiding niet moeilijk doen :') zolang we bestaande hypothese maar niet aanpassen.

Voor de financieel bezorgden onder ons: http://www.nu.nl/politiek/2792651/catsh ... slukt.html het kabinet hangt aan een zijden draadje :') Tijd voor een feestje hier *\o/*

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:30

Qua werk ben ik al een aantal jaar aan de bak (niet in de zorg), maar ik heb toch besloten mijn Master af te maken. Valt me best zwaar moet ik eerlijk toegeven, met een baan met 50 uur per week ongeveer, plus een paard, plus een huishouden (koophuis dus 'even minder gaan werken om mijn scriptie af te ronden' is ook niet zo makkelijk), plus een vriend incl. een op handen zijnde bruiloft. Maar... het moet gewoon lukken! Ik heb in mijn hoofd om volgende maand, in het Hemelvaartweekend, mijn HELE scriptie af te hebben. Dat wordt nog even doorbikkelen... :=

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:31

Yaay, houdt dat in dat al hun stomme regeltjes misschien niet van toepassing gaan zijn?

Ik zit er alweer klaar voor, maar kom er niet door heen. Heb het commentaar van mijn begeleidster ver verwerkt, moet enkel nog wat referenties zoeken, hier en daar een voorbeeld inzetten en nog een of twee stukken duidelijker maken. Welke idioot had ook alweer bedacht dat de laatste loodjes het zwaarste wegen??!

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:51

MG, dat vroeg ik me ook af :D

Ik ben nu casestudies aan het uitwerken en aan het analyseren. Ik dacht dat transcriberen een eitje was maar het valt me nog best tegen.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:57

Ik vind het gewoon heel moeilijk om me nu nog te concentreren, google aan te zetten en te googlen naar die voorbeelden, daarbij de goede referentie te plaatsen etc. terwijl t eigenlijk appetlje eitje is.

Wat houdt transcriberen in als ik vragen mag :o ?

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:02

Nou, ben er voorlopig weer even klaar mee. Heb wat meer verdieping aan proberen te brengen, nu ding even aan de kant gelegd om er na een paar dagen nog eens naar te kijken en hem dan maar weer op te sturen :)