Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:56

Hebben jullie ook zo'n moeite met al die bijlagen? Ik word helemaal simpel van al dat genummer etc :=

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:04

_MG schreef:
@ s6801881, ik studeer ook psychologie haha :') Ik blijf een discussie trouwens moeilijk vinden, net als de abstract.


Wat ik doe met een abstract is heel simpel: ik kijk een week niet naar de these/het onderzoek. Dan ga ik in één ruk opschrijven wat per deel (inleiding, methoden, resultaten, discussie) nog is blijven plakken, dat is namelijk in mijn geval de kern. Vorige rond had ik op die manier een 9,5 voor de abstract gekregen. Kort maar krachtig. Uiteraard vul je je F- en p-waarden nog wel even aan door je tekst na te lezen. :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:06

Hebben hier mensen nog een handleiding mbt tot de methode? Kan wel wat tips gebruiken :D
(loop nu wat vast namelijk)

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:07

Heino schreef:
Je kunt toch ook twee masters tegelijkertijd doen? :)


Nee, tenminste, bij ons aan de RuG niet. Daarnaast zou het met de wetgeving nu problemen kunnen opleveren wat betreft financiring meen ik, twee studies in ieder geval, maar of dat alleen over de BA-degree gaat durf ik niet uit te sluiten.

Je zou misschien kunnen overwegen een vrije master te doen met extra credits. Dat kan op de RuG, en zou voor mij op hetzelfde neerkomen (H&G en voldoen aan de voorwaarden en pré's voor GZ voor de psychologen onder ons).

@vuurenon: welke richting/opleiding moeten we aan denken? :o

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:16

Richting maakt mij niet eens veel uit, medische kant, biologische kant maar ook sociale kant; ik heb iets nodig ter inspiratie want ik vind de handleiding van de rug over de methode wel erg summier :=

Toevallig iemand een handleiding van zijn/haar faculteit mbt de thesis in de aanbieding? :)

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:32

Tja, wat ik nu heb is eerst een alinea over de onderzoeksopzet, dan een alinea over de vragenlijst en vragenlijst items, dan een alinea over de werving van proefpersonen en de problemen van een anonieme werving, en als laatste, maar die alinea kan ik natuurlijk nog niet schrijven, een alinea over de representativiteit van de deelnemens. Ik weet niet of je daar veel aan hebt :=

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:39

Heino schreef:
Je kunt toch ook twee masters tegelijkertijd doen? :)



Als ik het goed begrepen heb, kan ik alleen 1 master 'titel' krijgen en een certificaat voor het volgen van de vakken van de ander. Probleem is dat ik voor elke master een onderzoek moet doen, en 1 onderzoek vind ik voldoende :+ Wil graag nog een klinische stage gaan volgen. Dat moet ik óf combineren met een onderzoek, óf na mijn onderzoek doen, dus doe er sowieso alweer een half jaar langer over :') zo blijf ik bezig haha. Misschien kan ik nog kijken (maar dat ligt ook eraan of ik in september al beginnen met de master), of ik alleen vakken volg en geen onderzoek doe en in die tijd dan een stage loop. Dan ben ik wel echt twee jaar effectief bezig.

Ik zit alleen heel erg met die stomme harde knip/lang studeerregeling. Heb al 1 jaar extra gedaan ivm omstandigheden, dus als ik nu een vak niet haal, mag ik én niet beginnen aan de master én mag ik 3000 euro betalen, bovenop mijn studieschuld -O-

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:46

Nog een lotgenoot. Heb door ziekte vertraging opgelopen maar ben cru gezegd niet bewezen ziek genoeg geweest om in aanmerking te komen voor een jaar extra beurs. Echt balen voor je :(:) maar wat vreemd dat je je these niet over een jaar kan doen en je stage in een half jaar? Bij ons is die verdeling dan 11/19 dus zou kunnen naast de andere studielast.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:52

Stage hoort eigenlijk niet in het curriculum. In maastricht zijn ze vooral gericht op onderzoek, maar omdat er toch veel studenten zijn, net als ik, die echt in Maastricht willen/moeten studeren en toch de klinische kant uitwillen, kun je na het afronden van je onderzoek nog een stage doen. Die komt dan gewoon als extra'tje er boven op. Je krijgt dus ook geen studiepunten oid ervoor.

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:54

Maar heb je dan de 520 uur en drie bewezen casussen wel met die constructie? Gewoon nieuwsgierigheid :o

Wel een leuke uni trouwens, daar wordt volgens mij veel onderzoek gedaan naar de as-II stoornissen, of niet?

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:59

Al sla je me dood, maar wat bedoel je daarmee :D Uren bedoel je mee het aantal uur dt je besteed aan scriptie? Of voor je gz indicatie?

Nee, er wordt echt maar heel weinig onderzoek gedaan naar klinische dingen. Nadruk ligt vooral op biologisch en cognitief. En uiteraard is Maastricht beroemd op zijn forensische master, enig in zijn soort blabla. Beetje het parade paardje. Heel erg zonde eigenlijk. Veel mensen willen graag klinische richting uit, maar dan kun je hier in het zuiden beter de opleiding Gezondheidswetenschappen (volgens mij ook enig in zijn soort in Nederland) volgen. Da's een heel erg brede opleiding die allerlei aspecten van de gezondheidbelicht en ook allerlei mogelijkheden in Masters biedt volgens mij. Iig wel een geestelijkegezondheids master :p

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:02

Voor je LOGO verklaring (GZ indicatie) moet je 520 uren hebben stage gelopen en bewijs hebben dat je drie diagnostiek casussen hebt volbracht (is wat anders dan de BAPD). Ik wist inderdaad dat je forensisch daar kan doen, ik geloof dat ze ook een master biologische/medische psychologie hebben?

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:07

Ik stuur je even een pb haha, anders gaat het zo offtopic!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:09

s6801881 schreef:
Tja, wat ik nu heb is eerst een alinea over de onderzoeksopzet, dan een alinea over de vragenlijst en vragenlijst items, dan een alinea over de werving van proefpersonen en de problemen van een anonieme werving, en als laatste, maar die alinea kan ik natuurlijk nog niet schrijven, een alinea over de representativiteit van de deelnemens. Ik weet niet of je daar veel aan hebt :=


O ja deelnemers :j daar kan ik wel mee verder.
Laat ik even de vragenlijst voor wat het is haha, want ik heb een vragenlijst verandert op hoop van zegen toen en uit het experiment bleek wel dat het betrouwbaar was maar heb moeite nu met het verantwoorden ervan :')

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:18

In de methoden rapporteer je dan in ieder geval de alpha (schrijf ik het goed? dyslect O:) ) van je vragenlijst. Je hoort bij een proefpersonen onderzoek ook uitgebreid in te gaan op de demografische gegevens: hoeveel mannen waren er, hoeveel vrouwen, hoe waren ze verdeeld in je experimentele condities, wat is de leeftijd range, zijn er opvallende respondenten bij? Etc. Athans, dat wordt van ons verwacht.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:22

Hihi medestudent heeft maar even nog de handleiding gemaild, want ik ben die van mij kwijt :')

Deelnemers had ik nooit eisen aan eerlijk gezegd, dus dat is makkelijk haha ze hoefden alleen maar te kunnen lezen en typen.
(was blij met elk persoon :') )

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:22

s6801881 schreef:
In de methoden rapporteer je dan in ieder geval de alpha (schrijf ik het goed? dyslect O:) ) van je vragenlijst. Je hoort bij een proefpersonen onderzoek ook uitgebreid in te gaan op de demografische gegevens: hoeveel mannen waren er, hoeveel vrouwen, hoe waren ze verdeeld in je experimentele condities, wat is de leeftijd range, zijn er opvallende respondenten bij? Etc. Athans, dat wordt van ons verwacht.


Bij ons is het zo dat je beschrijft hoe je aan je proefgroep komt (in- en exclusie criteria) in je methodologie maar wat de groepskenmerken zijn uiteindelijk in je resultaten..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:24

Dat vind ik dus lastig inderdaad, wat hoort bij de methode en wat bij de resultaten?

Ik heb 1 vragenlijst goed kunnen beschrijven en onderbouwen, maar een andere vragenlijst heb ik zelf veranderd op goede gok (op advies van een aantal docenten meer, die riepen; kan wel!). Betrouwbaarheid is goed, maar dat is gebleken uit het experiment; moet ik die betrouwbaarheid dan meenemen in de methode of resultaten?

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:25

Goed dat je het zegt! ben ondertussen aan het spelchecken, maar dat moet ook zeker in de methoden komen! :)) Gaan we even doen nog +:)+

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:27

Wij berekenen alpha op basis van de pilot, dus die komt bij ons sowieso in de methoden. Als je schrijft volgens de APA regels is het terug te vinden in het handboek, maar in mijn ervaring wijken docenten daar nog wel eens vanaf. Voordat je van alles tervergeefs doet zou je het even aan je begeleider kunnen vragen hoe hij/zij dat graag ziet.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:28

Pilot was klein bij mij ivm grote project; mijn pilot bestond uit 10 mensen. Dus was puur om te kijken of alles werkte en dat vond de begeleider ook ruim voldoende (net als de overige mensen eigenlijk)

Hmm ik gooi het maar in de methode, dan kan ik het gebruik tenminste verantwoorden. Kan moeilijk neerzetten; op aanraden van mijn begeleider en zijn collega's heb ik hiervoor gekozen haha

(op basis van mijn onderzoek kunnen andere studenten dan weer zeggen dat ze op basis van mijn gegevens dus die vragenlijst kunnen gebruiken. Omdat het zo nieuw is, is mijn onderzoek 1 grote pilot :') )

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:30

Dat is precies waarom ik het in mijn vorige onderzoek in de methoden moest zetten, je moet immers kunnen verantwoorden dat je analyses en de resultaten daaruit valide zijn :)) ik neem aan dat dit je eerste inlevermoment is? Dan heb je sowieso nog recht op een revisie.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:33

_MG schreef:
Ik stuur je even een pb haha, anders gaat het zo offtopic!

Jammer, t was net zo interessant om mee te lezen omdat ik ook richting de GZ wil :D Volgend jaar 2 jarige medische master in tilburg :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:35

Elk nieuw stukje dat ik schrijf word telkens bekeken hihi, ideaal!
Woensdag wil een groot deel methode klaar hebben namelijk :) iig 2 A 3 alinea's erbij :)

Laatste keer dat ik ermee bezig was is een jaar geleden!
(afgelopen jaar alleen maar aan het experiment gewerkt, was verder niets te schrijven omdat het nog gedaan en ontwikkeld moest worden := )

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:35

Haha, ik zal je ook nog even een pb sturen, en anders, voor iedereen die meer wilt weten, pb maar lekker :D