Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:03

Yes! Vanmorgen een positieve reactie ontvangen op mijn allereerste begin, dus ik kan weer door :D

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:55

Altijd beter, succes!

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:06

SplashIsLief schreef:
Bliksem waar gaat je scriptie over?
Mijn onderzoeksvraag is:
In hoeverre is er verband tussen het zelfbeeld van een persoon en middelengebruik in relatie tot criminaliteit?

We hebben zelf kwalitatief onderzoek gedaan onder Leidse mannen.
Ik heb nog geen tijd gehad om met mijn data inhoudelijk aan de slag te gaan, dat ga ik volgende week doen.

Fijn dat het bij iedereen goed gaat!
Ik ben ook heel blij, ik heb de herkansing van het statistiek gedeelte gehaald met een 7. Als ik die toets niet had gehaald moest ik hem volgend jaar rond deze tijd overnieuw doen en ik zou dan graag mijn bachelor al in mijn zak hebben. :P
Kan nu dus toch nog lukken. :D

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:40

Bliksem schreef:
SplashIsLief schreef:
Bliksem waar gaat je scriptie over?
Mijn onderzoeksvraag is:
In hoeverre is er verband tussen het zelfbeeld van een persoon en middelengebruik in relatie tot criminaliteit?

We hebben zelf kwalitatief onderzoek gedaan onder Leidse mannen.
Ik heb nog geen tijd gehad om met mijn data inhoudelijk aan de slag te gaan, dat ga ik volgende week doen.

Fijn dat het bij iedereen goed gaat!
Ik ben ook heel blij, ik heb de herkansing van het statistiek gedeelte gehaald met een 7. Als ik die toets niet had gehaald moest ik hem volgend jaar rond deze tijd overnieuw doen en ik zou dan graag mijn bachelor al in mijn zak hebben. :P
Kan nu dus toch nog lukken. :D


Is criminologie bij jullie een aparte studie? Ik doe ook criminologie, maar dan als master strafrecht, en bij ons zou deze leuke onderzoeksvraag niet juridisch genoeg zijn :)

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 00:01

Criminolgie is sinds 5 jaar een zelfstandige studie in meerdere steden.
Mijn onderzoeksvraag hoeft dus gelukkig absoluut niet juridisch relevant te zijn ;).

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:52

In België is criminologie ook een aparte studie :)

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:26

Ok, tof, is het dan een mix tussen strafrecht en sociologie? :)

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:16

Mijn nicht heeft het een jaar gedaan, en wat ik er van haar uit begreep is dat je idd leert werken met criminelen, zowel volwassen als jeugd, maar verder weet ik er eigenlijk heel weinig van. Hier hebben de criminologen wel vakken samen met de mensen van rechten, dus zal wel overlap tussen zijn (strafrecht bv)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 15:46

Jeej! *\o/*
Vanmiddag een gesprek gehad met begeleider, mijn nieuwe outline vond ze prima. En ze zei ook nog dat mijn onderwerp eigenlijk op master-niveau is, en dat ik 't mezelf daarmee wel lastig maak, dus dat ze supertrots is als ik het straks echt goed voor elkaar heb gekregen, haha. Paar dingen aangepast, en nu helemaal op de goede weg. :j

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:56

Wat fijn!!!!

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:31

Super fijn!

Zojuist heb ik ook een e-mail van mijn begeleidster ontvangen. Mijn stuk was (volgens haar) veel beter dan twee/drie weken geleden. Er zijn wel nog wat aanpassingen nodig, maar ik hoop morgen alles zo ver af te kunnen maken, weer op te kunnen sturen en dan dit weekend de definitieve eindversie in te leveren bij haar. Die paar dagen extra hebben er gelijk voor gezorgd dat ik wat meer hoop heb op een goede afloop :')

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:39

Goed bezig, MG en Dani!

Solleke: dat klinkt leuk, ik vind criminelen een hele interessante bevolkingsgroep :P. Daarom heb ik ook de criminologierichting gekozen, dan focus je je wat meer op de mens en zijn beweegredenen dan op de procedures.

Ik ga denk ik in de komende 2 weken een paar daagjes naar Parijs voor mijn scriptie... er zijn hier echt te weinig Franse juridische boeken. Ik wil wel low-budget dus ga met Eurolines (21 euro retour) en ik wil ook gaan couchsurfen. Natuurlijk ga ik niet alleen maar in de bieb zitten, als ik toch in Parijs ben wil ik daar ook nog wel even heen :P

Iemand die mee wil? :D

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:43

Als ik niet vast zat aan een verplichte aanwezigheid was ik met je mee gegaan |o

Ik kan door het jaar heen nooit langer dan 4 dagen weg, anders heeft het negatieve consequenties, helaas.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:46

4 dagen missen gedurende het hele schooljaar dus? :)

Ik was van plan ook een dag of 4 te gaan (waarvan dus 2 dagen reizen). Hangt ook een beetje van het eventuele reisgenootje af.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:56

Nee, nooit langer dan 4 dagen aan één stuk op vakantie. We hebben verplichte aanwezigheid, dat houdt in dat je van de tien onderwijs bijeenkomsten (probleemgestuurd onderwijs :D ), er 1tje mag missen. Je loopt twee blokken tegelijk, om en om. Dus, maandag vak A, woensdag vak B, vrijdag van A. Week erna begin je met B, dan A, dan B enzovoorts. Ik kan dus vrijdag op vakantie gaan, maar moet dan woensdag weer terug zijn. Of ik kan maandag gaan en moet dan vrijdag weer terug zijn.

Dit geldt trouwens alleen als ik geen practica heb, die vallen meestal op dinsdag/donderdag. Voor mij geldt op het moment nog dat ik een vak van vorig jaar inhaal, daarbij heb ik geen verplichte aanwezigheid (die heb ik nl vorig jaar al behaald, die blijft staan zodat je niet in de knoei komt met je vakken van dit jaar) en die vallen ook meestal op dinsdag/donderdag.

Lastig uit te leggen :')

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:59

Ik snap het, dat heb ik zelf ook :)

Dan kun je dus wel mee, haha! :D

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:59

Blij dat wij nauwelijks verplichte aanwezigheid hadden :o

Sheran gaaf voor je scriptie even naar Parijs :D


Ik ben weer flink aan het lezen. Nog niks van mijn begeleider gehoord, maar ik heb er 1 dat is al iets :D

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:02

Jaah ik hoop natuurlijk op extra punten _O-

En beter één begeleider in de hand dan tien in de lucht, Splash :+

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:11

Jaaaa hier nog een thesis-schrijver...

Wat een HEL! |o

Ik moet over 3 weken mijn twee-jarig master-thesis inleveren.
Vorig jaar literatuuronderzoek, methodologie ontwikkelen en testen, dit jaar data-analyse en schrijven..
We zijn nu met de laatste loodjes bezig.. de discussie (het moeilijkste) en daarna moet alles een beetje afgestemd worden op elkaar.
Gelukkig hebben we steeds goede kritieken gehad maar zit er nu wel langzaam echt doorheen.. het is bijna zover dat het me allemaal niet meer kan schelen en ik het gewoon wil inleveren :D

Owja ik studeer (zoals meer hier :D) ook in België maar ben zelf Nederlandse.
Het is voor de opleiding revalidatiewetenschappen en kinesitherapie en mijn thesis gaat over tevredenheid en prestatie met verschillende soorten krukken :)

Nog even doorbijten allemaal!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:16

Dat is heel uitgebreid blondies :oo Laatste loodjes :(:)
Sheran schreef:
Jaah ik hoop natuurlijk op extra punten _O-

En beter één begeleider in de hand dan tien in de lucht, Splash :+

Extra punten zou wel fijn zijn :D



Ik heb mijn bachelorscriptie zelfs geschreven zonder de boeken in mijn handen te hebben, ik ging er dus zelfs niet voor naar de bieb, laat staan naar Parijs :o

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:48

MG, fijn!!
Sheran, ooh, naar Parijs! Lekker..
Blondies, ja, dat kan ik me voorstellen na 2 jaar. Zo zal ik ook wel zitten over 2 jaar, tegen 't einde van mijn onderzoeksmaster. :P

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:57

Ik ga stiekem ook niet alleen naar Parijs voor de boeken _O-

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:18

Wat is volgens jullie het verschil tussen de discussie en conclusie? Mijn begeleider is niet helemaal helder:(

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:24

In een conclusie vat je samen wat je hebt gezegd, daar mag geen nieuwe informatie meer instaan. In de discussie moet dat juist wel. Tenminste, bij ons. :j

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:27

Als je een onderzoek hebt gedaan, noem je dan meestal ook de limitaties en indicaties (noem je dat zo? Dus welke mogelijke vervolg onderzoeken zinvol zouden zijn)