humaniora (Belgie), hoe, wat, waar?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

humaniora (Belgie), hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:41

Hallo!

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die me wat meer kunnen vertellen over het volgen van een humaniora in belgie. Klopt dit dat dit in principe gewoon hetzelfde is als VWO in Nederland? Ik zit nu midden in mijn eindexamens Havo, zou hierna een combi werken/leren doen maar helaas niet aangenomen. Ik zit dus even met mijn handen in het haar :D daarom dacht ik dit misschien te doen, omdat;
- ik dan langer de tijd heb om te kiezen
- ik dichter bij huis blijf dan wanneer ik in NL zou studeren
- ik meer keuze heb aan opleidingen (als het inderdaad zoals VWO is)
VWO hier doen gaat niet gebeuren, reden via pb.

Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?

Bedankt!


Anoniem

Re: humaniora (Belgie), hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:05

Ik zou mijn vervolgopleiding ook gewoon in Belgie doen ;)
En ik heb liever dat diploma dan enkel een P van het HBO, want dat is in principe niet zoveel 'waard' :)

Anoniem

Re: humaniora (Belgie), hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 06:59

Hier is dat dus niet zo. Havo zit tussen TSO en ASO in, vandaar.
Ik zou inderdaad in willen stromen :) Bedankt voor de info!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:58

Bizzybijtje schreef:
Hallo!

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die me wat meer kunnen vertellen over het volgen van een humaniora in belgie. Klopt dit dat dit in principe gewoon hetzelfde is als VWO in Nederland? Ik zit nu midden in mijn eindexamens Havo, zou hierna een combi werken/leren doen maar helaas niet aangenomen. Ik zit dus even met mijn handen in het haar :D daarom dacht ik dit misschien te doen, omdat;
- ik dan langer de tijd heb om te kiezen
- ik dichter bij huis blijf dan wanneer ik in NL zou studeren
- ik meer keuze heb aan opleidingen (als het inderdaad zoals VWO is)
VWO hier doen gaat niet gebeuren, reden via pb.

Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?

Bedankt!




Komt erop neer dat ik op deze manier wat tijd wil rekken en hiermee ook gelijk een niveau hoger zit (dus geen verspilde jaren zeg maar)

Met Havo mag je namelijk niet direct in Belgie gaan studeren, dan moet je nog een extra jaar doen. En ik wil ook wel liever in Belgie studeren, vind ik een fijner land (mentaliteit, kwaliteit van het onderwijs) wat studie betreft. En het is ook makkelijker qua vervoer.


Anoniem

Re: humaniora (Belgie), hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:03

Havo duurt hier 5 jaar :j Ik zoek dus in principe gewoon een mogelijkheid om wel in Belgie te kunnen gaan studeren zonder al te veel 'trammelant' :D En je moet dus 6 jaar op school gezeten hebben wil je in Belgie studeren.

Anoniem

Re: humaniora (Belgie), hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:07

Omdat ik simpelweg niet weet wat ik wil gaan doen nu, en het probleem is in NL (oh wat een land...), dat wanneer je meer dan één jaar studievertraging oploopt, je 3000,- per jaar extra boete kan gaan betalen.
En er zijn maar weinig mensen die hun studie netjes binnen de gestelde jaren afronden, helaas.

Anoniem

Re: humaniora (Belgie), hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:57

Hmmm... En is er een andere methode om via NL naar Belgie te kunnen?
Ik bedoel, als Havo gelijk is aan TSO, waarom mogen wij dan niet in België studeren :? ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: E4D en 10 bezoekers