Ik wil hondentrainster worden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamAngel

Berichten: 185
Geregistreerd: 26-04-10

Ik wil hondentrainster worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 20:41

Ik wil graag hondentrainster of kynologisch gedragstherapeut voor honden worden (iets in de trant van probleemhonden helpen, puppytraining geven, politiehonden opvoeden etc.). Nu is mijn vraag, waar kan ik dit beroep leren en hoeveel werk is hierin te vinden en het salaris? Alvast bedankt! :)

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Ik wil hondentrainster worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:53

Politie/beveiligingshonden trainen is hobby wil je er je beroep van maken moet je eerst bij de gewone politie voor minimaal 3 jaar en daarna kun je eventueel doorstromen.

Hondentrainen in het algemeen is vaak vrijwilligerswerk. Klein deel die er wel iets voor betaald krijgt. Hier moet je geluk van hebben om erbij in te stromen. Te denken aan bijvoorbeeld blindegeleidehonden.

Gedragstherapeut kun je worden. Of er genoeg werk in is ligt er maar net aan hoe goed je bent.

Opleidingen kijk eens bij het cursuscentrum barneveld. Daar zul je een hoop cursussen kunnen volgen om je uiteindelijke doel te behalen. Te beginnen met je kynologische kennis I.

DreamAngel

Berichten: 185
Geregistreerd: 26-04-10

Re: Ik wil hondentrainster worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 21:03

Oke, dankjewel!

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:07

Ik zou de hoop van 'er werk in te vinden' opzij zetten. Degene die er werk in vinden zijn inderdaad degene die het vrijwillig doen...

Maar, als je ondernemend van geest bent en eventueel wat startkapitaal hebt, denk ik dat er wel een nichemarkt is die momenteel serieus aan het 'exploderen' is. Privé-trainingen waar mensen bakken van geld aan uitgeven, mensen die de training van hun hond uit handen geven ("binnen een maand moet ie luisteren hé"), mensen die full-time gaan werken en hun hond naar een opvang willen doen waar er niet enkel een half uurtje met hun die gewandeld wordt maar waar er ook met het dier getraind wordt, heropvoeding van honden,... Als je iets combi privé-trainingen/gedragstherapie/pension kan opzetten, kan je daar volgens mij ferm geld aan verdienen :).

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:20

Ik volg momenteel de eerste module van de gedragstherapie bij Dogvision. Verder heb je buiten barneveld, Gaus nog. Maar het is idd wat Florenc zegt, maar je kan het ook naast je gewone werk doen of naast een uitlaatservices of iets.

DreamAngel

Berichten: 185
Geregistreerd: 26-04-10

Re: Ik wil hondentrainster worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 10:39

Een eigen bedrijf opzetten spreekt mij ook wel aan, evt. naast mijn werk

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:59

gedragstherapeute is niet vrijwilligerswerk.
dit is een beroep en hier kun je opleidingen etc voor doen..
google en je komt een heel eind