Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Citaat:POP formulier
Naam:
Datum:
Periode:
Fase 1. Beginniveau
Vul de competentiekaart op het startniveau van de periode in en beantwoord de volgende vragen:
1. Op welke (persoonlijke) competenties scoor ik boven de lijn “net voldoende”?
2. Op welke (persoonlijke) competenties scoor ik op of onder de lijn “net voldoende”?
Geef een toelichting bij de competenties die je voldoende hebt gescoord.
Fase 2. Leerdoelen en actieplan
Formuleer leerdoelen voor elke onderwijseenheid voor de komende periode. Per leerdoel beschrijf je wat je wilt bereiken, wat je wilt veranderen en waar je in wilt groeien. Formuleer de leerdoelen SMART (specifiek, Meetbaar, actief, resultaatgericht en in tijd haalbaar)
- Welke competentie wil ik hiermee behalen?
- Wat kan ik al?
- Wat vind ik nog moeilijk?
- Wat wil ik leren en waarom?
Leerdoel 1
Aan het einde van jaar 2 kan ik / ben ik in staat om…………
Leerdoel 2
Ik kan aan het einde van blok 6……………………….
Leerdoel 3
Bij de PTL toets blok 7 kan ik ………………………….
Beschrijf per leerdoel welke concrete activiteiten je gaat ondernemen en in welke leerlijn. Maak een tijdpad aan de hand waarvan je je activiteiten uitvoert. Bepaal je randvoorwaarden en vraag eventueel hulp aan docenten.
Leerdoel 1
Activiteiten:…….
Leerdoel 2
Activiteiten:…….
Leerdoel 3
Activiteiten:……..
Etc.
Bepaal daarnaast hoe en wanneer je de leerdoelen concreet gaat evalueren.
Tijdpad:
Activiteiten
weeknummer leerlijn Plaats/ruimte Vragen voor docent
Activiteit 1
Activiteit 2
Activiteit 3
Activiteit 4
Fase 3. uitvoering en tussenevaluatie
Voer de actieplannen uit. Schrijf halverwege de uitvoeringsperiode per leerdoel een tussenevaluatie aan de hand van onderstaande vragen.
1. In hoeverre zijn mijn leerdoelen nog relevant?
2. Welke aanvullende leerdoelen zijn nodig?
3. Welke activiteiten blijken goedgekozen te zijn om mijn leerdoelen te bereiken en welke niet?
4. In hoeverre lig ik op schema?
5. Wat zijn positieve ervaringen tot nu toe?
6. Wat zijn negatieve ervaringen tot nu toe?
7. Welke problemen ben ik tegengekomen en hoe ben ik er mee omgegaan?
Beschrijf hier hoe je je leerdoelen en je plan van aanpak wilt bijstellen
Fase 4. Portfolio (zie Bijlage 1)
Verzamel bewijzen in je portfolio die je POP en je uitvoeringsperiode ondersteunen. Gebruik hiervoor de mappenstructuur uit bijlage 1..
Fase 5. Eindevaluatie/ (zelf) assessment
Geef per leerdoel aan welke resultaten je hebt behaald en beantwoord de vragen.
1. Wat was het resultaat van de toets
2. Heb ik de competenties gerealiseerd en op welke manier?
3. Wat zijn positieve ervaringen van deze periode?
4. Wat zijn negatieve ervaringen van deze periode?
5. Wat neem ik mij voor in de komende periode