.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 17:12

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 20-05-22 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:42

ik doe dus Wildlife Management Mbo op de Groene Welle in zwolle.
onze opleiding is gewoon nederlands, waar we tot nu toe mee bezig geweest zijn vooral,
ecologie, soortenkennis, en alles wat bij dieren hoort.
er wordt veel rondgegooit met wetenschappelijke benaming enz.

als we deze 4 jarige opleiding afronden is de banen marge groot,
zo kunnen wij staat en bosbeheer in, managen van dierentuinen, verzorging van wild life.

meer info van deze opleiding
Citaat:
Animal Friends - Wildlife


In de opleiding Wildlife leer je van alles over voeding, huisvesting, verzorging van wilde dieren en hun omgeving. Ook doe je kennis op over het leiden van een bedrijf en managen. Daarnaast krijg je vakken waardoor je breed opgeleid wordt. Denk hierbij aan talen, exacte ondersteuning, communicatie- en managementvaardigheden en pc-gebruik.

Opzet van de opleiding
De opleiding Wildlife is opgebouwd uit projecten en leeractiviteiten die een relatie hebben met een bepaald onderdeel uit het bedrijfsleven. Denk bijvoorbeeld aan product, vormgeving, communicatie en burgerschap. Aan de hand van concrete opdrachten werk je alleen of samen een onderdeel uit. Tijdens en na een project kijk je wat goed en minder goed is gegaan. Zo kun je van elkaar leren en kijken waar je nog aan kunt werken. Er is geen eindexamen. Aan het einde van elk leerjaar krijg je een zogenaamde Proeve van Bekwaamheid. In een echte werksituatie laat je zien dat je het beroep beheerst.

Waar werk je in de opleiding aan?
(niveau 4)
· Bedrijfsleiden
· Managen
· Trainen van dieren
· Communicatie en educatie naar publiek
· Fauna onderzoek
· Voeren en verzorgen van niet gedomesticeerde dieren
· Oriënteren op markt en maatschappij
· Soortenkennis
· Organiseren publieksgerichte activiteiten
· Beoordeling ecosystemen



Waar kun je de opleiding volgen?
Zwolle
niveau 4 BOL

Het werk
Jij bent een echte avonturier met een groot hart voor dieren en je laat je hoofd niet op hol brengen. Want als medewerker van bijvoorbeeld wildparken, dierentuinen, natuurgebieden, opvangcentra en natuurorganisaties kun je in bijzondere situaties terechtkomen. Je inventariseert bijvoorbeeld de populatie olifanten in een wildpark, maar weet ook hoe je een tekenbeet bij mensen moet behandelen. Soms geef je hulp aan gestrande dieren of train je dieren in een dierentuin. Kortom, het werk is erg afwisselend. Natuurlijk spreek je je vreemde talen uitstekend, want vaak werk je in het buitenland. Je weet alles over de biotoop en het natuurlijke gedrag van wilde dieren. Verandert er iets in de leefomgeving van de dieren? Jij weet welke gevolgen dit heeft en hoe je hier op in moet spelen. Uiteraard staat de gezondheid en veiligheid van dier en mens bij jou voorop. Je organiseert en bedenkt ook activiteiten en weet je werk prima te verkopen. Je bent avontuurlijk ingesteld en houdt van afwisseling. Want werken met wilde dieren is geen dag hetzelfde!

Beroepen
· Medewerker dierenopvangcentrum
· Medewerker wildpark
· Medewerker dierentuin
· Vertegenwoordiger natuurorganisatie



Meer informatie?
Neem dan contact op met dhr. M. Schils, opleidingscoordinator. Bel (038) 467 11 20 of mail info@groenewelle.nl.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 17:46

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 20-05-22 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: HBO Wildlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:00

ik heb laatst stage gelopen op een chinchilla farm, je leert daar goed observeren, ook kun je als ejd aar de kans voor krijgt stage lopen in dierentuinen.

we zijn verplicht in onze 4 jaar 1 malige stage te lopen in het buitenland.
we gaan op veel excursies en er stata nog een excursie naar het buitenland op de planning

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:02

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 20-05-22 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: HBO Wildlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:51

is wel alleen in zwolle hoor :) :P

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:57

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 20-05-22 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: HBO Wildlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:16

okeej maar gezellig als je ook daar op school kotm desnoods xD

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:18

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 20-05-22 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: HBO Wildlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:51

Wildlife management is HBO en is in twee richtingen op te delen: insitu en exsitu dit houd in dierentuinen of wildbeheer. De zwaarste richting is wildbeheer (althans heb ik vernomen) ik volg deze richting nu en het gaat mij (en mijn vriend) prima af. Het is vooral veel wat je moet doen de moeilijkheidsgraad valt best mee. Mijn vriend komt overigens ook van het MBO en heeft nog geen vertraging. Het klopt dat er veel engels bij komt kijken maar dit sluipt er langzamerhand in en je pakt het prima op. Ik heb engels altijd al goed opgepakt maar ook mijn vriend en klasgenoten gaat het prima af. Bij ons in de klas gebeurt het nu regelmatig dat we elkaar nu engels aanspreken of Nederlandse woorden niet meer weten :=

Je bent vrij om je stages in te delen met enige logica natuurlijk. In het eerste jaar doe je een dierverzorgingsstage die sla jij denk ik over. In je tweede jaar doe je een orientatiestage (3de jaar bij doorstroming) die richt je op de richting die je wilt doen. Je 4de jaar houd een major stage in en afstuderen (1 jaar totaal) Voor de dierentuinrichting kun je je ook weer heel erg richten op educatie maar net wat je wilt. Ik raad je aan de meeloop dag te doen dan krijg je een goed beeld! En anders kom je maar eens in mijn studieboeken snuffelen ;)

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:43

magda_90 schreef:
Wat zijn je werkmogelijkheden later?

Ik ben benieuwd :j


Als je deze richting op wilt gaan, is de opleiding de beste manier om later een baan te krijgen.
Banen bij dierentuinen zijn dun gezaaid. De meeste medewerkers daar blijven lang plakken en vaak worden vacatures intern opgevuld.
De beste manier om bij een dierentuin binnen te komen is via je stages. Zorg dat je (positief) opvalt en blijf volhouden. ;)
Dan heb je de meeste kansen om er later ook daadwerkelijk een baan te krijgen.