hoe voorbereiden op verdediging scriptie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nagyl

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-04-07
Woonplaats: Maastricht

hoe voorbereiden op verdediging scriptie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 08:22

Tja de titel zegt al genoeg. Vanmiddag heb ik scriptie verdediging van studie deeltijd.
Mijn begeleider vindt zichzelf helemaal geweldig, en zegt dat het maar een zesje is. (prima, meer heb ik ook nog nodig Haha! )

Maar hoe bereid ik me voor? dmv sheets? hoe moeten deze er dan uit zien?

Hoe gaat zo'n gesprek? Moet ik gewoon vertellen over wat er in staat?

Wie kan me helpen?????

sarahlou

Berichten: 717
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe voorbereiden op verdediging scriptie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:39

Ik studeer ook vanmiddag af... Ik moet een presentatie geven over mijn scriptie en heb daarna een gesprek.
Voor het gesprek heb ik een paar belangrijke punten uit mijn onderzoek opgeschreven. Verder niet veel op voorbereid.. Ik neem aan dat ze dingen gaan vragen uit mijn onderzoek en presentatie.

Misschien kun je een klein stukje voorbereiden waarin je over je onderzoek kan vertellen. Als een soort inleiding. Of een powerpoint van een paar sheets? Misschien heb je wel de mogelijkheid om deze te gebruiken. En anders print je die uit. Is ook fijn als houvast voor jezelf.


Welke opleiding doe je?

SUC-6 Vanmiddag!!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: hoe voorbereiden op verdediging scriptie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:45

Ik moest ook presenteren, en had dus een powerpoint gemaakt. Daarnaast moet je gewoon goed je eigen onderzoek met zijn sterke en zwakke punten kennen, zodat je vragen over de zwakkere punten goed kunt beantwoorden. Succes!

Nagyl

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-04-07
Woonplaats: Maastricht

Re: hoe voorbereiden op verdediging scriptie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 09:45

hoi, ben net inderdaad aan powerpoint bezig.

Bedrijfseconomie

het voordeel is wel dat het werk over mijn toekomst zou gaan. Ik zou nl de zaak van mijn moeder overnemen, heb daar tijdelijk gewerkt, en heb toen besloten om het niet te doen. Mijn probleem stelling is dus ook: is het verstandig om de zaak over te nemen? door economische ontwikkelingen enzo. hihihi dus ik ken het werk wel.

Nu presentatie maken, beetje creatief zijn. En dan hopen dat ze niet over stomme dingen gaan zeiken of vragen stellen... Want mijn begeleider noemt me dom, en zwaar dyslectisch. (wat ik echt niet ben) Die man vindt zichzelf helemaal geweldig, hij is de beste zegt hij. Misselijk

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: hoe voorbereiden op verdediging scriptie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:02

Ik ben ook bezig een powerpoint presentatie te maken voor mijn onderzoek Binden, boeien en behouden van medewerkers. Als je dit maakt heb je houvast en het straalt wat uit,

Waar je wel op moet letten is dat je powerpoint niet een samenvatting moet zijn van je verslag. Dit vind ik nog best lastig.

Nagyl

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-04-07
Woonplaats: Maastricht

Re: hoe voorbereiden op verdediging scriptie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 18:06

Alles is goed verlopen, en ik ben eindelijk GESLAAGD !!!

suus27

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-03-07

Re: hoe voorbereiden op verdediging scriptie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:03

Gefeliciteerd!!
Het viel zeker uiteindelijk wel mee al die moeilijke vragen die ze op je afvuren.

Jij bent nu lekker klaar, ik zal me deze dagen zelf gek maken, want ik ben pas donderdag aan het eind van de middag aan de beurt.

Geniet van je vakantie.
En voor iedereen die nog moet: toi toi