Misschien Pennycolumniste!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Misschien Pennycolumniste!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:10

Hoi Bokkers Lachen
Een tijdje terug heb ik een mailtje naar allerlei tijdschriften (maar dan ook echt ALLERLEI) gestuurd met de vraag of ze een columniste zochten. Vandaag kreeg ik een reactie terug van de Penny met de vraag of ik een stukje wilde sturen zodat ze het konden beoordelen Haha! Dus.. Wellicht ga ik voor de Penny schrijven Go jij! Go jij!
Ik wilde dit even met jullie delen Bloos
x. Marissa
(Ik wist niet zo goed waar ik dit neer moest zetten)

Dribbel

Re: Misschien Pennycolumniste!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:11

Jeetje wat leuk zeg. Ben benieuwd wat je gaat schrijven.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:11

wil je dan 1 ding voor me doen? Zorgen dat de paarden in fatsoenlijke kleuren dekjes in de penny komen Clown

alle gekheid op een stokje, veel succes, hoop dat het wat wordt! Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:12

Leuk zég, succes Cool

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:14

@Leentje1; Waarschijnlijk komen mijn paardenbelevenissen erin, maar ik ga voorstellen of ik niet een serie (verhaal) kan schrijven en dat er dan elke keer een nieuw stukje in de Penny staat Lachen
@Skess; Haha daar ga ik niet over denk ik Tong uitsteken
@Joscaa; Bedankt! Pling

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:41

Echt leuk voor je Maris! Ik zal voor je duimen Haha!

(Laat je het stukje even lezen van te voren wat je opstuurt Schijnheilig )

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:43

Thanx Kiek Lovers Tuurlijk laat ik het lezen Haha! Ik wil jullie mening wel horen natuurlijk!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:46

Pas maar op Duivel

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 19:17

Kom maar op Haha!

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:42

Leuk zeg!!
Ik ben benieuwd! Veel succes Haha!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:32

Ooh leuk hoor! spannend Haha!

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:09

dat lijkt me egt leukk.. wil wel weten wat je dan gaat schrijven

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:15

Leuk hoor Haha!
Nu nog maar hopen dat 't allemaal doorgaat Lachen
Indd. ook ons laten lezen xD
Maar wat ga je nou precies schrijven dan? 'n serieverhaal, iedere x n nieuw verhaal, stripverhaal? Ik ben benieuwd Pling

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:17

Aah wel koel Haha! !
Ben benieuwd naar je stukje, en naar hun reactie erop!
succes Lachen !

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:19

Wil je het stukje hier plaatsen? (A)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 10:12

Het wordt óf elke keer een andere paardenbelevenis van mij, of een verhaal en dat er dan elke keer een nieuw deel komt Lachen Natuurlijk plaats ik het hier Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:24

De volgende twee teksten heb ik naar de Pennyredactie gestuurd:

Citaat:
VERHAAL – DE PENNYCLUB
'Ik wil graag op Roosje, Mariel. Het is ook weleens goed voor me om op andere paarden te rijden' hoort ze Katja zeggen. Als verlamd staat Lara in de deuropening van de kantine. Had Marielle niet beloofd dat zíj op Roosje mocht? Waarom moest Katja zo nodig op de kleine zwarte pony, ze reed toch liever op haar eigen paard Diablo? Lara begrijpt er niets van, draait zich verdrietig om en loopt met glanzende ogen de trap af. Onderaan de trap komt ze haar vriendin Anouk tegen.
'Op wie zit je?' vraagt Anouk nieuwsgierig terwijl ze het blonde sluike haar in een staart bindt. Lara haalt haar schouders op. Wat stom, was ze helemaal vergeten te vragen op wie ze nu eigenlijk reed als ze niet op haar lieveling mocht.
'Ik mag weer op Liberty! Leuk, he? Het gaat de laatste tijd zo goed met ons. Kom je zo ook naar stal?' vraagt Anouk terwijl Lara in gedachten verzonken terugloopt naar de kantine.
'Is goed, eerst even vragen op wie ik zit' glimlacht Lara en ze vervolgt haar weg naar boven. Anouk loopt het terrein van de ponystallen over terwijl Lara de kantinedeur opendoet en naar instructrice Mariel loopt.
'Hoi, Mariel. Op wie mag ik vandaag?' vraagt ze met iets van verdriet in haar stem. Mariel merkt het en glimlacht.
'Volgende week mag jij weer op Roos, Lara. Vandaag is het Tommie geworden.' Lara zucht. De oude New Forest pony is niet vooruit te branden, maar ze besluit er het beste van te maken. Ze groet Mariel en loopt - voor de tweede keer die dag - de kantine uit, op weg naar de box van Tommie. Voor de ponystal blijft ze even staan. Is dat Katja die ze hoort praten?
'Ik denk dat mijn vader Roosje gaat verkopen. Ze is geen goede manegepony' hoort ze de manegedochter zeggen. Lara weet niet waar ze moet kijken als Katja haar opmerkt.
'Oh. Hoi, Lara' zegt Katja waarna ze met haar twee vriendinnen de stal uit loopt. Lara voelt een brok in haar keel en de eerste tranen komen al opzetten. Ze wrijft over haar gezicht en loopt naar de box waar de kleine zwarte merrie haar begroet met een 'brr'. Lara kijkt verdrietig naar de pony die zorgeloos haar bix opeet.
'Ze mogen jou niet verkopen, Roos. Daar zal ik voor zorgen.'

Citaat:
COLUMN – SAMENWERKEN
Samen met een aantal vriendinnen werk ik elke zaterdag op een manege in Rotterdam en samenwerken is hierbij heel belangrijk. Een aantal van onze werkzaamheden is meelopen, mesten, voeren, vegen en zadelen. Met z'n allen zijn we een echt team. 's Avonds rijden we zelf en we mogen altijd kiezen op wie we willen. Nu zeg ik wel 'op wie we willen', maar paardrijden is natuurlijk met je paard rijden en zeker niet op. 'Op' je paard rijden wilt zeggen dat je geen rekening met je paard houdt. Helaas doen veel te veel mensen dit. Je herkent het zelf vast ook wel: 'Aan de teugel' ziet er mooi uit, maar vaak gaat het mis. Het paard neemt korte stapjes en ontspant niet lekker. Dit is hartstikke zonde, want dat moet nu juist de oorzaak zijn van 'het aan de teugel' rijden: Ontspanning. En dat kun je het beste bereiken als je samen met je paard rijdt. Samenwerking, heet zoiets. Paarden zijn net als mensen, ze zijn allemaal anders. En omdat ze allemaal anders zijn, hebben ze allemaal een andere 'gebruiksaanwijzing'. Het ene paard gaat lekker ontspannen van wijken, het andere van veel overgangen en tempowisselingen. Goede voorbeelden hiervan vind je op mijn manege. New Forest pony Twanko is een hele goede dressuurpony en gaat lekker ontspannen na een goede galop en ook buigen op de volte geeft resultaat. Het heeft bijvoorbeeld niet zoveel zin om met Twanko een uur lang te stappen, hij heeft de galop echt nodig. Fjord Gentle daarentegen, vindt de galop af en toe nog best moeilijk, dus is het handig om met hem voltes te draven en stelling te vragen.
Als je - zoals de voorbeelden die ik net gaf - rekening met je paard houdt en samen met hem rijdt, bereik je veel meer dan wanneer je in je eentje op hem rijdt. En dit staat in onze lessen centraal: Samen met je paard rijden. Probeer samen te ontdekken wat goed werkt en wat minder goed werkt. Willen de voltes niet lukken? Probeer dan eens overgangen en tempowisselingen. Je paard zal zelf aangeven of jullie goed bezig zijn of niet, al ben je als je met je paard rijdt natuurlijk zoiezo goed bezig: Samen ontdekken jullie hoe de samenwerking tussen jullie optimaal kan zijn.

Wat vinden jullie?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:35

ziet er leuk uit hoor, ik ben benieuwd naar hun reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:53

Leuk man ! Haha!

ikkemartina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:11

ben ook erg benieuwt naar de reacties... laat je het mij ( en ons) horen wat ze terug sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:13

Leuk!! En leer ze wat he Tong uitsteken Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:23

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte, Martien Cool Haha ik zal ze eens wat leren, die Penny's Schijnheilig
Bedankt voor de leuke reacties!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:26

Zou leuk zijn joh, als je columns kan gaan schrijven voor de Penny! Haha!
Mag ik je een paar tips geven voor je schrijven? Niet als aanval bedoeld, maar om je misschien te helpen hoe het beter kan. Knipoog

Ik vind je eerste stukje erg leuk en ik denk dat het, als je het zo doorzet, een erg leuk verhaal kan gaan worden! Het enige wat ik daar mis is een beetje een inleiding. Je begint namelijk met heel veel namen tegelijk en dat maakt het voor mij wat verwarrend wie wie is Knipoog

Je tweede stukje vind ik wat minder, als je bedenkt wat de doelgroep is. Ik denk dat je met zo'n educatief stukje heel wat duidelijk kan maken, maar probeer je dan iets meer op 1 onderwerp te spitsen. Ik vind het idee van 'samenwerken' trouwens wel erg leuk, maar ik vraag me zeg maar af hoe kinderen met hun pony bezig zijn. Het is goed ze te laten inzien wat samenwerken met je paard is, maar probeer niet te technisch te worden met heel veel termen. (Dingen als buiging en stelling, aan te teugel, overgangen en tempowisselingen. Snappen ze dat?)

Oke, verder ga ik m'n mond houden Lips are sealed Knipoog
Succes met schrijven en ik ben heel erg benieuwd wat je voor reacties krijgt! Haha!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:47

Vet leuk! Haha! Alleen vind de Penny zulke kinderachtige informatie staan, zelfs een klein kind van 8 kan het weten :S Met een quiz: hoeveel benen heeft een paard?:P Ik zie niet erg nuttige informatie meer en daardoor vind ik ROS leuker Haha!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 16:43

@Iepke; Dank je voor je commentaar! Misschien is het stukje idd iets te 'moeilijk', maar ik wacht hun reactie even af. Ik wil ze graag wat leren in plaats van de standaard Pennystuff, zeg maar Lachen