[HK] VWO eindexamengangers 2007

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: [HK] VWO eindexamengangers 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:26

Sbine schreef:
Ik heb even een vraagje. Ik heb me eind vorig jaar aangemeld bij de IB-groep en daar ook een bevestiging van gekregen. Nu zie ik op de site van de RUG (universiteit Groningen) staan dat je ook inschrijfformulieren voor de universiteit moet ontvangen als je dat hebt gedaan (wat ik al verwachtte en waar ik al bang voor was). Die heb ik nog steeds niet. Hoe zit dit bij jullie?

Ik zou er gewoon even achteraan bellen. Als je contact wilt zoeken met de IBG, kan ik je aanraden te mailen. Met bellen sta je vaak lang in de wacht, als je mailt heb je de dag erop een reactie en staat het ook mooi op papier. Lachen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:32

Bij mij op school hadden ze vandaag ook laatste lesdag! Lachen Altijd wel grappig, we mogen sinds n paar jaar alleen nog maar met water (vroeger ging t ook met meel e.d. echt heel ranzig!) dus nu komt iedereen gewoon met waterpistolen, emmers enz. Vanavond borrel, diner en gala (gemaskerd bal echt n heel tof thema! Lachen ) en dan op school slapen Tong uitsteken Aan de ene kant vind k t wel jammer dat k ben blijven zitten (in de 4e..zit nu in de 5e) want t examenjaar van nu is wel heel leuk maar aan de andere kant vind k t ook wel prima had dat examen toch nooooit gehaald !

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:08

cracker schreef:
Kan iemand mij helpen Vork Ik moet voor bio uitleggen waarom loofbomen hun bladeren verliezen in de winter maar ik kan acuut niet meer goed uitleggen waarom, boek waarin het in staat is ook foetstie en internet wil ook niet helpen Clown

Loofbomen verliezen hun bladeren in de herfst met als doel de winter te overleven. Doordat de bladeren van de bomen af gaan verdwijnen de "sink bronnen" en worden de voedingsstoffen opgeslagen in de stam. Er kan geen fotosynthese meer optreden en het enige wat de boom in deze periode moet doen is overleven, het groeit niet tot nauwelijks.

Eef ik wist helemaal niet dat je ging zingen! gaan jullie dat moulin rouge liedje doen met de klas?? (die is namelijk uber uber Cool tof Clown )

Ik ga al met al ook wel goed de centrale examens tegemoed, voor alle profielvakken met uitzondering van wiskunde een 8 gemiddeld (wiskunde een 7 gemiddeld, wordt nog een 6 denk ik :S ) engels een 5.4 (had een 7.0 nodig voor mijn MO krijg ik een 6.9 Gaaaap wat een &$&^%^%$ -streek) nederlands ook een 7 gemiddeld.

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:20

Wij hebben de laatste toetsen vandaag gehaad, maar vanaf nu elke dag school voor examentraining, dus ja, we moeten nog hard werken. Zou blij zijn als het allemaal voorbij is

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:24

Woow Mjoor, dat van Engels is wel een rotstreek.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:30

Hey Manon Haha!
Nou ik zei dat ik even hoi kwam zeggen, dus bij deze Knipoog
Ik zit ook in 6VWO, heb C&M met wiskundeA1,2.
Dit doe ik ook het PCC blekerskade (Alkmaar), hoewel ik vandaag mijn laatste lesdag (examentraining) had op deze locatie, ivb met HUGE verbouwing zitten we na de meivakantie aan de bergerweg (andere locatie).
Het was vandaag echt gekkenhuis, leerlingen werden gek, leraren super gestressed, mn super maffe, maar leuke tekenen lerares stond te huilen Ach gut Terwijl ze echt zo'n tough person is....
Directie steekt namelijk geen poot uit om haar te helpen bij het verhuizen van alle tekenspullen en het "redden" van onze examenstukken..
En de leerlingen mochten (nouja moesten) om half drie naar huis omdat de hele school werd vernield zowat, overal kwamen viltstiften naar voren en toen ik de school verliet zag je bijna geen grond meer Bloos
Normaal is onze school vet rustig, maar dit was echt gestoord...

Oeii vel gel*ld hahaha Haha!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:34

Pfoeh Haha!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:36

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:06

Hee wat leuk Haha! .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 06:33

Hahaa tof Eva!! *LOL*

madelief88: Oeww dat is wel balen. Zijn alle examenstukken nog heel op de andere locatie aangekomen?

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:47

Zo vandaag mijn laatste lesdag! Lachen
Straks nog even een uurtje naar school, en dan hebben we alleen nog maar facultatief les. En dan ga ik dus niet Lachen

Examenstunt mogen wij ook niet doen omdat de jaren voor ons het hebben verpest, en omdat de school bang is voor de havo Verward
Wat ze dus elk jaar zijn.

Maar we hebben gelukkig wel gala en een paar dagen eerder een bbq met heel de havo en het vwo samen Haha!
Wordt vast gezellig.

@eefangel; Wat leuk Lachen En ach die uithaal, hoor je niets van Schijnheilig

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:35

Zo, vandaag was 'stuntag'. Het is afgelast, omdat een aantal stinkmoddergasten het weer verpest hebben:

Om 10 uur zou iedereen uit de klas worden gehaald, naar de aula van de bovenbouw en daar zou een film afgedraaid worden van de nacht ervoor, een aantal leerlingen zijn de huizen van docenten afgegaan (tijdje terug was aan hen gevraagd waar je ze 's nachts voor wakker mag maken) en dat is gefilmd, daarna zouden ze vertellen wat er allemaal te doen was: poker challenge, dj in de aula van de onderbouw, dj op het plein van de onderbouw, stormbaan, springkussen, jumping with the teachers wat ik had georganiseerd.
En dan mocht je dus gewoon rondlopen enzo.. mja, om 9 uur besloot de hoofdorganisatie iedereen naar de aula van de onderbouw te sturen om naar de dj te gaan kijken dus een groepje jongens met panty's over het hoofd, voetbaltoeter en flesjes water alle lokalen langs, deuren open en keiveel water naar binnen smijten en toeteren en zo. Het gevolg was een enorme chaos, alle boeken van de leerlingen nat en het lokaal een zwembad.

In de onderbouw-aula waren rookmachines en muziek, maar de jongens die alle klassen hadden leeggemaakt kwamen weer met water enzo, werd weer gesmeten en iedereen zijknat, liep enorm uit de hand en iedereen was kleddernat en de gang en aula waren een zwembad. Prullenbakken werden in de gang omgekieperd, water erin en smijten maar Scheve mond En het was vet gevaarlijk bij de dj-apparatuur met stroom en zo, dus de congierges hebben ingegrepen en de hele boel afgeblazen. Oh: er was poepspray in de lift gespoten, eieren gegooid, bevroren varkenspoten lagen in de school en er werd mee gevoetbald, stinkbommen, verf op je handen en op de brievenbussen voor absentiebriefjes allemaal handen erop gedrukt, buiten de prullenbakken roze gemaakt, kapotte stoelen op het plein van de onderbouw, bankstel op het plein van de bovenbouw en zo kan ik volgens mij nog wel even doorgaan. Té triest gewoon, dat een paar gasten het dan weer zo verpesten voor de rest!

anne_red

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:09

Ik meld me hier ook maar ff nu het eindexamen wel heel dichtbij komt. Nog 19 dagen and still nothing done Tong uitsteken . Maar het komt vast wel goed.
Kim wat jammer dat jullie examenstunt is afgeblazen, jullie plannen klonken wel super leuk. Wij mogen ook niets meer met water in de school doen want 3 jaar terug hadden de examenklassen dehele school onder water gezet.

Onze stunt was wel geslaagd. Het is normaal zo dat de stunt plaatsvind op de laatste vrijdag, vandaag dus maar wij hebben er een stuntweek van gemaakt. Ik weet niet of het jullie iets interesseert maar ik vind het wel leuk om te vertellen.

maandag: lovewall, bord waar alle leerlingen een lief/leuk/succes berichtje voor de eindexamenkandidaten konden schrijven.
dinsdag: school te koop zetten(dit kwam de volgende dag ook nog in de krant Vork ), leraren potje tennis en badminton laten spelen in de aula.
woensdag: totale chaos veroorzaken door allerlei roosterwijzigingen in te voeren, in H5 zit iemand die heeeel handig is met computers. De onderwijsassistenten deden er 1 uur over om alles weer op orde te stellen. OOk ging iedereen van H5 en V6 met de brommers en scooters door de school scheuren. Daarna deden we in de grote pauze een optreden van de band van een jongen uit mijn klas.
donderdag: Dit was de echte stuntdag, We hadden allerlei legerdingen in schoolgelegd, van die netten waar je dan doorheen moet kruipen. Ook hadden we alle tafels en stoelen uit de lokalen gehaald en buitengezet. Verder moesten de leraren in sumoworstel pakken tegen elkaar worstelen en als afsluiting kreeg iedereen gratis ijs.
's avonds barbeque en natuurlijk daarna noguit.

Nu denken alle leerlingen dat wij vandaag een supergrote stunt gaan doen, maar het grappige is wij zijn gewoon vrij en zij moeten naar school Tong uitsteken .
Is het bij jullie trouwens ook vaak zo dat V6mensen de hele examenstunt eigenlijk regelen en dat h5 vrijwel niets doet.??

Maar ik zal me ook maar ff voorstellen. Ik ben Anne 17 jaar en ik zit in V6 met het profiel EM met bio en frans2. Ik heb een beetje het verkeerde profiel gekozen want ik ben er achtergekomen dat ik studies waar je NG/NT voor nodig hebt veel leuker vind. Volgend jaar ga ik daarom nog certificaten natuurkunde, scheikunde en wiskundeb1 halen. Als je nog iets wil weten moetje het maar vragen.

Hier nog ff het krantenbericht
Afbeelding

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:17

Aah je komt uit Zwolle Haha! Da's in de buurt! Ik zit op de Thorbecke Lachen Welkom, trouwens Knipoog

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:43

19 dagen nog maar? *slik* Dan wordt het vandaaaaag tijd om écht eens iets te gaan doen Tong uitsteken

anne_red

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:48

Kim_89 schreef:
Aah je komt uit Zwolle Haha! Da's in de buurt! Ik zit op de Thorbecke Lachen Welkom, trouwens Knipoog

Ik kom niet uit zwolle maar uit hattemerbroek maar ik zit wel in zwolle op school. Leuk dat je op thorbecke zit, tenminste ik hoor altijd van mensen dat het een superleuke school is. Jullie hadden toch ook gisteravond feest en daarna stad want ik zag aardig wat mensen in de stad van thorbecke volgens mij.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:48

Inderdaad 19 dagen is echt niks Nagelbijten / Gniffelen
Heb vandaag wel mijn filosofieboekje uit! Wel een beetje het ene oog in en het andere weer uit Knipoog
Maar met de zelfgemaakt (!!) samenvatting erbij gaat het vast wel goedkomen Ja

Anne: Welkom Haha!
Wat een super tof idee trouwens om de school te koop te zetten *LOL*
Kim_89: Balen dat een paar mensen het dan voor iedereen weten te verpesten Scheve mond

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:51

Klopt, iedereen van mijn school liep in de stad rond Tong uitsteken Ik was ook in de stad om te eten bij La Toscana met alle mensen uit de les Frans inclusief docent en daarna ging iedereen dus naar de Joffer en de Bommel en weet ik het waar allemaal heen. Ik kon zoals gewoonlijk weer niet, mijn ouders moesten mij ophalen en weigerden dat 's avonds laat / 's nachts te doen Clown

anne_red

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:01

viefdepief: Goed bezig zeg dat je al je filosofie al hebt samengevat. Hebben jullie ook een stunt?? En ik heb volgens mij ook in heerde tegen jou moeten rijden toch, tenminste ik herken je paard. Was jij die ene met dat prachtige jasje Kwijl ??
Kim: jammer dat je niet naar de stad kon, kon je ook niet bij iemand slapen?? Er waren idd heel veel van thorbecke in de joffer en het vliegende paard maar ik kwam de joffer niet in want ze vroegen om id en ik ben nog geen 18 Huilen . Dus ik heb me gisteravond prima vermaakt in het vliegende paard. Ja

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:08

Vrijdag 11 mei hebben wij stunt Lachen
Dus pas na de vakantie dus...

Ja dat was ik Bloos Haha!
Vond hem zó leuk, ik moest hem gewoon hebben..
Heb alleen geen idee wie jij bent Bloos Ga je ook naar Middel en Diepenveen?!

anne_red

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:15

Ik vond dat jasje echt zo mooi, ik had het ook nog nooit eerder gezien maar jammer genoeg hebben wij clubtenue. Nee ik ga niet naar middel en diepenveen. Ik ga denk ik wel naar Twello, dat is toch ook daar in de buurt. In de Bspringen reed ik met een vos en ik had iets van 25 strafpunten. Hij ging middenin het parcours ineens in de achteruit Vork . IN de Lspringen reed ik een bruine en daar reed ik in de barrage verkeerd parcour Clown . Ik heb wel een foto van de bruine:
Afbeelding
Afbeelding

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:22

Herken je zo niet. Maar misschien dat we elkaar nog wel een keertje ergens anders tegenkomen!
Twello is inderdaad in de buurt, maar daar ga ik niet heen

Leuke foto's trouwens!
Moet bekennen dat wij eigenlijk ook een clubtenue hebben Bloos
Heb er gelukkig nog niks over gehoord.. Hopelijk blijft dat zo!

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:06

Wiej Hyper! We hebben vandaag de examenstunt gehad, nouja hij is nu nog bezig maar ik ben thuis voor een paar uurtjes rust zodat ik vanavond wel naar het feest kan Knipoog

Eerst kreeg iedereen een t-shirt aan, die moesten natuurlijk vol gestift worden met leuke texten. Examenleerlingen werden in de media + studieruimte gedreven, de andere leerlingen zaten nog rustig in hun lokalen.
Tot een paar KIM'ers in opleiding de school kwamen bestormen, iedereen werd naar buiten gecommandeerd, begonnen ze naar buiten te verplaatsen, kwam de hele groep weer terug.
Want buiten stonden ze klaar met supersookers, waterballonnen en waterpistooltjes.
Allemaal lekker nat dus Haha! Maar het is redelijk goed weer hier aan de kust. Buiten nog een dikke lading water + wat meel over iedereen heen. Vervolgens het schoolplein op, drinkkraam, patatkraam en later kwam de ijskar nog Vork
DJ draaide leuke liedjes en heb leren jumpen Pling Tussen al het dansen en stormbanen door nog een hele emmer water over mijn kop gehad Clown
Dus dat was wel een mooie laatste lesdag Haha!

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:42

pfff.. nog heeeel weinig lesdagen, ben tot de conclusie gekomen dat ik nog veel ste veel moet doen. Dit wordt maar boven op mijn kamertje zitten en leren, oefenexamens maken, leren, eten, slapen en rijden natuurlijk Tong uitsteken

jammer dat het zo mooi weer nu is, het is veel makkelijker om binnen te zitten wanneer het echt schijt weer is.

@ vief.. en? ben je geslaagd voor auto theorie?

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:49

Niet geslaagd. Maar ik had er ook echt niets aan gedaan Bloos , had om half 2 examen en om 1 uur had ik de helft van het boekje nog niet gelezen. Ik heb mijn lesje wel weer geleerd Knipoog . Vork