welke studie na de havo?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Re: welke studie na de havo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:00

Waarom niet gewoon mbo doen?? Je kan altijd nog verder naar de hbo.. Misschien omdat je al veel moeite op de HAVO hebt gehad is het juist wel verstandig om niet meteen het hoogste te pakken. Als het dan ook nog hetgeen is wat je wilt, dan lijkt het me helemaal een makkelijke keuze. Het gaat er uiteindelijk niet om of je wel het hoogste opleidingsniveau hebt gepakt. Het gaat erom dat je iets doet waar je plezier in hebt. Wil je verder studeren kan dat altijd nog.. Je weet iig dat je mbo aan kan en dat je daar de opleiding hebt die je leuk lijkt. Kijk anders voor een meeloopdag bij verschillende beroepen/niveaus.

edit; heb er zelf hetzelfde over gedacht, omdat ik van de havo kwam dat ik geen mbo wilde.. Snap ook volledig waarom je zo denkt.. Maar uiteindelijk was ik beter af geweest als ik toen wel gewoon had gekozen voor mbo, omdat dat de opleiding was die ik wilde Knipoog


Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Re: welke studie na de havo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:38

je moet toch minstens 40 jaar werken.. dan zou ik voor een leuk beroep gaan.. Bedenk ook dat je je altijd nog bij kan laten scholen.. Eventueel als je al werkt duaal/deeltijd.. of om laten scholen

Wie weet wat de toekomst brengt. Waarschijnlijk blijf je ook niet je hele leven alleen, dus hoef je ook niet alleen dat geld op te hoesten en je zorgen te maken over een paard. Knipoog Dat is allemaal van latere zorg.. kies wat je leuk vindt.. daarna zie je wel verder..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 bezoekers