Hoe moet ik het vertellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sullie97

Re: Hoe moet ik het vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:18

Robin__ schreef:
Nou ik heb het nog niet 100 % verteld, maar ze vroeg zo van en ga je over? ik zo, waarschijnlijk niet, toen keek ze me echt zo aan van: Wat zeg je nu? Toen kreeg ik weer een hele preek dat ik het verstand ehb enzo, en dat ik gewoon een luilak ben enzo (heb ik al 10000x gehoord) Toen ben ik weggelopen, als ik mijn raport heb, dan vertel ik het gewoon

Wat vervelend, dat jouw grootouders er zo mee bemoeien. Gelukkig dat ze je ouders niet zijn, ook al gedragen ze zich zo wel! Iemand die zijn uiterste best voor iets gedaan heeft en het uiteindelijk toch niet haalt, noem ik geen luilak. Het zit er dan (op het moment) gewoon niet in. Als het mijn grootouders waren, dan zou ik er gewoon zo weinig mogelijk contact mee willen hebben. Mijn grootouders waren (heb alleen mijn opa nog, maar is dementerend) niet zo betrokken bij mijn leven en schoolcarrière, maar waren wel een beetje trots dat ik en mijn broertje op het VWO zaten. Rond welke leeftijd zitten je grootouders? De mijne waren al op leeftijd en eigenlijk alleen maar bezig met zichzelf. Heb dus eigenlijk ook niet echt grootouders, is wel jammer achteraf gezien, maar het is niet anders.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:01

Hmm, jemig waar bemoeien je grootouders zich mee. Scheve mond Beetje raar ! Ik hoop dat je ouders het een beetje voor je opnemen. Ach gut
En je doet gewoon wat voor jou een goed niveau is, en dat is onafhankelijk welk niveau je doet voor ieder mens knap. [behalve dan degene die gewoon niets doen op vwo en daardoor naar vmbo moeten]

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 14:41

grootouders zitten tegen de 70 aan

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:43

Je kunt na je VMBO altijd nog havo én dan nog VWO doen toch.
Doe je ding!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:04

Sorry, maar waar bemoeien je grootouders zich mee? Scheve mond Ja, ik snap dat ze graag willen dat je vwo doet, maar ik denk dat de meeste mensen het liefst zo hun vwo- diploma onder de neus geschoven krijgen. Knipoog
Als jij het gewoon niet kan, zullen ze dat moeten accepteren. Lachen

Succes ermee!!

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:27

Ik snap dat je grootouders zich misschien druk maken om jouw toekomst, maar je kunt gewoon niet meer als je best doen. Zo te lezen doe al je uiterste best maar lukt het niet, ik vind niet dat jou grootouders dan kunnen zeggen dat jij lui bent o.d.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:34

Hoezo bemoeien je grootouders zich ermee? Jij ondergaat deze studie hun niet. Nagelbijten / Gniffelen
Iedereen zal wel zijn vwo diploma willen halen maar als het niet lukt tja dan ga je gewoon een niveau lager. Als je dan je vmbo diploma hebt kan je altijd nog naar de havo.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:07

Ik vind het echt heel triest dat je oma zo reageert. Ten eerste is het jouw leven, en ten tweede is niet iedereen die geen vwo doet achterlijk!
En idd je kan altijd nog een niveau hoger doen als je klaar bent met het vmbo en je wilt het graag alsnog proberen. Ik ken een meisje dat jaren terug op het ivbo is begonnen (kleine groepjes, veel begeleiding), daarna na veel gezeur van haar kant (ze wilde het echt heel graag) mavo heeft gedaan, toen nog 2 jaar havo, en nu halverwege een hbo opleiding zit! Ze heeft er iets langer over gedaan, maar nu wel bereikt wat ze wilde!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:27

Ook als je niet het vwo doet kan je alsnog wel de univeriteit bereiken als je dat écht wilt! Daar moet je het maar eens met je oma over hebben... erg sneu voor je dat ze zó reageert. Maar het is de oude garde hè, gymnasium is normaal, vwo is al minder en de rest bestaat niet voor hun, dan ben je direct de onderste laag van de maatschappij. Een van mijn neven is van mavo naar mbo, naar hbo, naar universiteit gegaan en is nu een of andere hoge pief bij een bank... het kán echt wel! Haha! En jíj moet doen waar jij je goed bij voelt. Of dat nou mavo, havo of vwo is, dat doet er helemaal niet toe. Jij moet een mooie schooltijd hebben met de herinnering dat als je er veel voor deed het zich ook loonde en het ook goed ging. Dat heb je nu niet dus moet je naar dat niveau zakken of stijgen waar je dat wel hebt. Ik vind 't ehel verstandig dat jij zo'n keuze maakt en hoop dat je ouders eens een hartig woordje met oma spreken zodat ze jou niet zo afbekt want dat heb je niet verdiend. Jij komt echt nog wel waar je wilt komen, dan maar met een omweg, maar dat geeft jou oma niet het recht om zo debiel te reageren! Mensen zijn niet te veranderen dus als ik jou was zou ik proberen om het er bij het ene oor in te laten gaan en even later bij het andere er weer uit, iets anders zit er niet in! Succes en sterkte, en vergeet niet je ouders te vragen of ze je een beetje steunen!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:37

en weten ze het inmiddels al?? En hoe reageerde ze??

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:46

ik ben ook wel benieuwd.
Wel naar voor je dat je grootouders zich er zo erg mee bemoeien :S

Prima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:23

Tulandro schreef:
Ik denk gewoon dat het hun manier van stimuleren is. Mijn ouders zijn precies hetzelfde, en het heeft wel gewerkt. Mijn broertje zou ook eigenlijk naar mavo moeten, toen hebben ze hem naar een particuliere school gedaan, en hij heeft zijn havo en vwo diploma gehaald en hij studeert nu 2 studies.

Ik denk dat zij denken dat je meer kunt.. het is zonde als je vwo kunt en je gaat uit gemakzucht naar het vmbo. Maar als je het niet aankunt is het een ander verhaal..

Precies, dat denk ik ook. Alles is namelijk altijd net even iets moeilijker dan je zou willen. Keuzes nu, zijn bijzonder belangrijk voor het verloop van de rest. Ik zou er toch nog eens objectief naar laten kijken, desnoods een mentor oid.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:37

Prima schreef:
Precies, dat denk ik ook. Alles is namelijk altijd net even iets moeilijker dan je zou willen. Keuzes nu, zijn bijzonder belangrijk voor het verloop van de rest. Ik zou er toch nog eens objectief naar laten kijken, desnoods een mentor oid.

Als ik de berichten zo terug heb gelezen staan zowel de mentor als haar ouders erachter. Het lijkt me dat er dan al naar gekeken is.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:51

jeetje wat dom zeg! als jij je daarbij lekkerder voelt moetje het vooral doen! er stond een hele poos geleden een stuk over het vmbo in de margriet. er was een moeder en die wilde absoluut niet dat haar kinderen na het vmbo gingen. ze had er 4 ofzo en 1 van die kinderen moest dus wel na het vmbo. ze heeft dat kind dus zo veel bijles gegeven zodat die wel door kon na de havo.het kind is daardoor al zijn/haar vrienden kwijtgeraakt omdat die geen tijd meer had door die bijlessen. kind kon het dus toch niet aan op de havo en moest als nog na het vmbo. moeder dus kwaad en kind alle vrienden kwijt.. :S net of je daar zo blij mee bent!

doen wat je zelf wilt en zou vragen of je ouders met je mee gaan! vind het echt heel dom hoor van hun. ik ben zelf ook een vmbo-er geweest en er is niks mis mee hoor! heb daar juist veel praktijk gehad wat mij nu bij me werk juist heel goed van pas kwam omdat ik dat al kon.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 17:54

Mijn opa en oma weten het nu.. Ze was volgens mij heel kwaad maar zei alleen: 'heel jammer.. '

Mijn zus had 20 euro voor haar rapport gekregen, en ik kreeg 5 euro en een kaartje met: Veel succes op het VMBO!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:12

Pff je zou ze toch wat aandoen... ik vind dat zo erg (groot)ouders die niet al hun (klein)kinderen hetzelfde gunnen...

beautyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:20

Jammer van die reactie, je hebt je best gedaan en dat is alles wat je kunt doen. Je moet jezelf niet kapot werken om de havo te halen, mijn vader is van vwo naar havo naar mavo gegaan en heeft daarna nog eens vwo avondschool gedaan en heeft nu toch zijn vwo-diploma, wel met een omweg, maar hij was er eerst nog niet klaar voor en daarna wel! Dus doe het rustig aan, het kan altijd nog!