Robin__ schreef:Nou ik heb het nog niet 100 % verteld, maar ze vroeg zo van en ga je over? ik zo, waarschijnlijk niet, toen keek ze me echt zo aan van: Wat zeg je nu? Toen kreeg ik weer een hele preek dat ik het verstand ehb enzo, en dat ik gewoon een luilak ben enzo (heb ik al 10000x gehoord) Toen ben ik weggelopen, als ik mijn raport heb, dan vertel ik het gewoon
Wat vervelend, dat jouw grootouders er zo mee bemoeien. Gelukkig dat ze je ouders niet zijn, ook al gedragen ze zich zo wel! Iemand die zijn uiterste best voor iets gedaan heeft en het uiteindelijk toch niet haalt, noem ik geen luilak. Het zit er dan (op het moment) gewoon niet in. Als het mijn grootouders waren, dan zou ik er gewoon zo weinig mogelijk contact mee willen hebben. Mijn grootouders waren (heb alleen mijn opa nog, maar is dementerend) niet zo betrokken bij mijn leven en schoolcarrière, maar waren wel een beetje trots dat ik en mijn broertje op het VWO zaten. Rond welke leeftijd zitten je grootouders? De mijne waren al op leeftijd en eigenlijk alleen maar bezig met zichzelf. Heb dus eigenlijk ook niet echt grootouders, is wel jammer achteraf gezien, maar het is niet anders.